Gå til innhold

Linux til Windows 7 problemer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en HPMini, som har vært Linux Ubuntu 10.4 på. Dette har vist seg å ikke passe til bruken for den som bruker maskinen best, og jeg har brukt Killdisk for å slette Ubuntu. Fant ingen annen måte å gjøre det på...

Nå forsøker jeg å installere Windows 7, men får ikke lov.

Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forklar.

Windows cannot be installed on this partition... sier Windows Installer.. Ikke finner jeg ut hvilken bokstav (C:, etc.) som identifiserer harddisken i maskinen...

Lenke til kommentar

Forklar.

Windows cannot be installed on this partition... sier Windows Installer.. Ikke finner jeg ut hvilken bokstav (C:, etc.) som identifiserer harddisken i maskinen...

Slett alle partisjoner, lag en ny, og installer på den.

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

Hvordan? Det er ikke noe system på harddisken? Hvilket programvare på en bootable disk kan jeg bruke for å få for eksempel lavnivåformatert disken?

Lenke til kommentar

Hvordan? Det er ikke noe system på harddisken? Hvilket programvare på en bootable disk kan jeg bruke for å få for eksempel lavnivåformatert disken?

Hvorfor skal du lavnivåformatere harddisken?

Hvis du skal slette partisjonene kan du boote linux live-cd'en og gjøre det derfra. Hvis du ikke vet hvordan kan du starte installasjonsprogrammet og velge manuell partisjonering når du kommer til det trinnet. Deretter avbryter du installasjonen og begynner å installere Windows isteden. Men det høres jo mer enn merkelig ut at du ikke kan partisjonere fra Windows-installasjonsprogrammet.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde akkurat det samme , skjønte ikke hva problemet kunne være.

Endte opp med at jeg måtte boote opp en linux live cd og slette alle partisjoner uten å opprette noen nye, om jeg fks opprettet en NTFS partisjon via Live cd og bootet windows innstall disc etterpå så nektet windows å innstallere

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg opplevde akkurat det samme , skjønte ikke hva problemet kunne være.

Endte opp med at jeg måtte boote opp en linux live cd og slette alle partisjoner uten å opprette noen nye, om jeg fks opprettet en NTFS partisjon via Live cd og bootet windows innstall disc etterpå så nektet windows å innstallere

Verdt borti noe lingnende selv, løste på tilsvarende måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...