Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er en tøffelhelt som trenger å skaffe med streetcreds (badboy-stempel) raskt. Noen gode råd?


Anbefalte innlegg

Det du leter etter, Trådstarter, kalles selvsikkerhet, ikke street cred, badboy stempel eller arroganse. Ikke vær redd for det du mener, ikke vær redd for hva andre tror om deg, jenter (og gutter for den saks skyld) lukter selvsikkerhet på lang avstand.

 

Når det gjelder "nice guys finish last", så har dette mer med at man er så snill at man lar andre utnytte deg. Dersom du er utnyttbar så *vil* visse personer utnytte deg. Du trenger ikke være en drittsekk selv om du passer på at andre ikke utnytter deg.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personelig er en veldig hyggelig person blant venne gjengen, som kan ta mye drit og blir veldig sjeldent sint, og at jeg alltid er der for å støtte og hjelpe venner når det trengs.

 

Jeg hadde ingen anelse om at det fungerte slik, men innenfor de 3 vennegjengene jeg har vært innom så har mine venner vært respektløse og frekke, fordi de vet at jeg kan ta det med ett smil. De er mine venner og jeg vet at de liker å ha meg rundt. Men blir behandla anderledes fordi de vet at jeg kan ta det. Dette er veldig rart syns jeg.

 

Så som folk sier så tror jeg det lureste er å være ego og arrogant.

 

Du må kanskje ikke ta meg på ordet, men jeg føler at å være ett godt menneske ikke funker i dagens samfunn. Anonym poster: 1d1ccf350f48d524b9cc55ad73c59e2c

Jeg er også en grei person som prøver å være hyggelig så langt det lar seg gjøre. MEN, jeg finner meg ikke i hva som helst heller. Å være egoistisk og arrogant er nok ikke en ideell metode heller. Det som trengs er en balansegang. Det smarteste etter egen erfaring, er å være hyggelig og grei til vanlig. Da får folk et godt inntrykk av deg. Hvis folk plager eller gjør ting som du ikke finner deg i, så kan du ta frem den mer arrogante siden, slik at de forstår at du ikke finner deg i det. Hvis de ikke forstår det, er de ikke verd å ha noe med å gjøre uansett :)

 

Konklusjonen er vær grei stort sett, men ikke finn deg i hva som helst.

 

Og så til trådstarter: Jeg vil tippe du er 15 år gammel, og at du i likhet med meg på den tiden tenkte at bare du trente og var ansett som kul av de kule, etc, ville du få masse damer og alt ville gå deg vel. Det er ikke tilfelle. Den mest populære gutten i min klasse blandt jentene da jeg var 15, var et skolelys og en middels nerd med krøllete hår som brukte masse tid på skoleoppgaver. Dette er jo stikk motsatt av hva trådstarter er ute etter. Likevel var han den første i klassen som fikk kjæreste, og selv jentene som likte bad-boys så opp til ham. Så hva var hemmeligheten? Selvtillit. Som nevnt i omtrent alle innleggene i denne tråden, er selvtillit det som trengs. Det spiller ingen rolle hvordan du får det, hvordan du ser ut eller hvordan du kler deg. Jeg har sett de mest puslete guttene med stor mage og nerdebriller dra hjem med de hotteste jentene på byn. Vær deg selv, fremhev dine positive sider, og vis interesse. Det hjelper mye mer enn det å være bad-boy.

 

Og forresten, jenter foretrekker egentlig litt pusete gutter. Du kan hate det så mye du vil, men Justin Bieber og han fyren fra Twilight som glitrer kommer til å få seg mye mer jenter enn du kan drømme om :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg personelig er en veldig hyggelig person blant venne gjengen, som kan ta mye drit og blir veldig sjeldent sint, og at jeg alltid er der for å støtte og hjelpe venner når det trengs.

 

Jeg hadde ingen anelse om at det fungerte slik, men innenfor de 3 vennegjengene jeg har vært innom så har mine venner vært respektløse og frekke, fordi de vet at jeg kan ta det med ett smil. De er mine venner og jeg vet at de liker å ha meg rundt. Men blir behandla anderledes fordi de vet at jeg kan ta det. Dette er veldig rart syns jeg.

 

Så som folk sier så tror jeg det lureste er å være ego og arrogant.

 

Du må kanskje ikke ta meg på ordet, men jeg føler at å være ett godt menneske ikke funker i dagens samfunn. Anonym poster: 1d1ccf350f48d524b9cc55ad73c59e2c

 

Det er riktig. Verden er et lite hyggelig sted, der alle er opptatt av å mele sin egen kake. For å overleve, må man følge spillereglene og være like kynisk som alle andre. Hvis man viser at man er det minste svak eller er villig til å gi en hjelpende hånd, vil man straks få en arm revet av med hud og hår.

 

"In the game of thrones, you win or you die."

 

Tipset mitt til trådstarter for å hoppe raskt opp i gradene er å finne den største og styggeste jævelen i skolegården og gjøre ham til bitchen sin.

Lenke til kommentar

Vær en good-guy med klare grenser. Bryter noen grensene er konsekvensene "UT". Jeg gjør hva som helst for vennene mine (Låner dem til og med penger :w00t: ), MEN om de ikke betaler tilbake, eller om de finner på noe som setter meg i dårlig lys.. da er det, som sagt, UT. Men ellers er jeg en VELDIG good-guy og trives fantastisk godt med det. Har flere ganger blitt kalt både pus og tøffelhelt, men alt har en negativ side. Gjelder bare å finne den man kan leve med. Jeg ler hardt og lenge av folk som søker etter å henge med de "kule" gutta, og av folk som oppfører seg som om de eier verden. Synes de ikke jeg er god nok som jeg er, så til helvete med dem. Jeg har da andre folk å være med, som liker meg akkurat sånn som jeg er !

Endret av Doppe
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, det er tøffelhelten!

 

Trengs en liten oppdatering.

 

Har trent litt ektstra siden sist. Vekter og boksing.

 

Har også gitt klare signaler både på skole og i utelivet at jeg ikke kommer til å ta mer dritt fra noen. Uten å si ett ord.

 

For noen uker tilbake var det en fyr som begynte å kødde med meg. Uten at jeg hadde gjort han noe, eller vekslet et eneste ord med han. Ute en lørdags kveld. Begynte å dytte til meg. Jeg var fortsatt rolig. Så begynte han i tillegg å slenge med leppa: "Hvem faen tror du at du er? Din jævla horeunge", etc. Attpåtil var han frekk nok til å slå til meg. Jeg tok slaget, men det var ikke spesielt hardt. Jeg såg at han ble redd, og skulle til å slå nok et slag. Dette slaget parerte jeg. Jeg svarte med å slå til han det jeg maktet i magen. Han datt ned på kne som en potetsekk. Nåde han om han prøvde seg igjen, advarte jeg. Alle rundt fikk med seg hva som skjedde. Samme natta låg jeg med ei dame som var rundt 8-9 på skala'en :) Dette er fakta!

 

Fyren var frekk nok til å anmelde meg. Jeg fikk 30 dagers betinget for "trusler". Vel, vel. Det er alltids en pris å betale.

 

Mitt problem er løst. Ser gjerne at tråden står åpen for andre med lignende problemer som jeg hadde.

Anonym poster: 03d1d2f7efe8370b06b26d1d1dc3beef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Fyren var frekk nok til å anmelde meg. Jeg fikk 30 dagers betinget for "trusler". Vel, vel. Det er alltids en pris å betale.

 

Mitt problem er løst. Ser gjerne at tråden står åpen for andre med lignende problemer som jeg hadde.

Anonym poster: 03d1d2f7efe8370b06b26d1d1dc3beef

 

Bakdelen ved å opparbeide seg "cred" er at den fungerer som hestelorten på fluer, og når credden blir større enn deg selv, ender det ofte med at du selv må rømme fra den. Men, ditt valg.

Lenke til kommentar
For noen uker tilbake var det en fyr som begynte å kødde med meg. Uten at jeg hadde gjort han noe, eller vekslet et eneste ord med han. Ute en lørdags kveld. Begynte å dytte til meg. Jeg var fortsatt rolig. Så begynte han i tillegg å slenge med leppa: "Hvem faen tror du at du er? Din jævla horeunge", etc. Attpåtil var han frekk nok til å slå til meg. Jeg tok slaget, men det var ikke spesielt hardt. Jeg såg at han ble redd, og skulle til å slå nok et slag. Dette slaget parerte jeg. Jeg svarte med å slå til han det jeg maktet i magen. Han datt ned på kne som en potetsekk. Nåde han om han prøvde seg igjen, advarte jeg. Alle rundt fikk med seg hva som skjedde. Samme natta låg jeg med ei dame som var rundt 8-9 på skala'en :) Dette er fakta!

Haha, fantastisk!
Lenke til kommentar

For noen uker tilbake var det en fyr som begynte å kødde med meg. Uten at jeg hadde gjort han noe, eller vekslet et eneste ord med han. Ute en lørdags kveld. Begynte å dytte til meg. Jeg var fortsatt rolig. Så begynte han i tillegg å slenge med leppa: "Hvem faen tror du at du er? Din jævla horeunge", etc. Attpåtil var han frekk nok til å slå til meg. Jeg tok slaget, men det var ikke spesielt hardt. Jeg såg at han ble redd, og skulle til å slå nok et slag. Dette slaget parerte jeg. Jeg svarte med å slå til han det jeg maktet i magen. Han datt ned på kne som en potetsekk. Nåde han om han prøvde seg igjen, advarte jeg. Alle rundt fikk med seg hva som skjedde. Samme natta låg jeg med ei dame som var rundt 8-9 på skala'en :) Dette er fakta!

 

Fyren var frekk nok til å anmelde meg. Jeg fikk 30 dagers betinget for "trusler". Vel, vel. Det er alltids en pris å betale.

 

Mitt problem er løst. Ser gjerne at tråden står åpen for andre med lignende problemer som jeg hadde.

Anonym poster: 03d1d2f7efe8370b06b26d1d1dc3beef

Du havnet i både slosskamp og fengsel. Det høres ikke ut som om problemet ditt er løst i det heletatt. Du har bare klatret oppover på drittsekkskalaen, og dette vil nok føre til enda flere slosskamper og fengselsopphold. Så ja, problemet ditt er løst hvis problemet var å ligge med en jente. Men det finnes så vidt jeg vet fredligere måter å gjøre det på. Og det må jo være hakket bedre! :)

 

Og et ørlite tips: Hvis du bare hadde gått fra bråkmakeren, i stedet for å slått til ham, er det han som hadde hatt fengselsstraff nå, ikke du :) Think with your brain, not with your muscles (or your penis) :)

Lenke til kommentar

Det var han andre karen som var drittsekk og begynte å være fysisk. Dessuten handler det ikke om å være en større drittsekk. Det handler om å være modig og ta kontroll. Han sprengte en grense og bekjempet et problem som var ute etter å undertrykke ham. Det slo tilbake på ham, men han viste i hvert fall at han ikke lar seg kue og kom ut av episoden på sine egne premisser. Følelsen er ubeskrivelig. Man må ha opplevd og gjrot det selv for å forstå.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser den, men problemet er hvordan samfunnet ser det. Og da er det nå engang sånn at trådstarter gjorde en dum ting (noe han andre gjorde også). Dette vil havne på rullebladet som vil få konsekvenser for både jobb og reisemuligheter, og det må strengt tatt være mer ydmykende å havne i fengsel for noe man "ikke" er skyld i, enn å enkelt gå vekk fra en full idiot, og holde seg for god til den slags fylleidiotisme.

 

Trådstarter gav desverre politikerne nok en grunn til å sette enda større restriksjoner på alkoholsalget.

Lenke til kommentar

Bakdelen ved å opparbeide seg "cred" er at den fungerer som hestelorten på fluer, og når credden blir større enn deg selv, ender det ofte med at du selv må rømme fra den. Men, ditt valg.

Det at jeg trener hardere, driver med boksing og tydelig signaliserer at jeg ikke tar dritt fra noen ser jeg som positiv cred.

 

Du havnet i både slosskamp og fengsel.

"Slosskampen" var igrunnen raskt overstått og var ikke mye til slosskamp slik jeg ser det. Og: Nei, for jeg fikk betinget, ikke ubetinget.

 

Kan i tillegg opplyse om at grunnen til at jeg fikk 30 dagers betinget, var at retten mente jeg var den sterkeste parten, at jeg burde visst det og burde kunne ordnet dette på en annen måte enn et hardt slag til magen og trusler.

 

Han som jeg havnet i håndgemeng med, var på min størrelse. I tillegg til at han kom med "Hvem faen tror du at du er?" + "Jævla horeunge", truet han med å drepe meg. Dette var rett før han slo til meg.

Anonym poster: 03d1d2f7efe8370b06b26d1d1dc3beef

Lenke til kommentar

Med mindre han du slo til var en pingle på 1.50, med briller, fettete hår og kviser støtter jeg deg fult ut. Han truer deg, samtidig som han angriper deg fysisk. Om ikke dette er selvforsvar så vet ikke jeg.

 

Selv har jeg aldri vært noe mobbeoffer, men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg gjort akkurat det samme selv. For det første skal man ikke tålerere å bli slått, og for det andre var det nødvendig selvforsvar (forutsatt at historien stemmer). Jeg ville dog ikke gitt han en i magen, men en strak høyre mot hodet alt jeg hadde maktet. Om det først skulle skje noe er det tross alt best å være den som ikke ligger på bakken.

 

Dog, jeg vet ikke hvor godt du prøvde å avverge situasjonen. Fysisk konforntasjon er etter min mening absolutt siste ting du gjør, etter at alt annet er prøvd. Som du selv erfarte så er det ingen som kommer ut som vinnere av en fysisk konfrontasjon. Og det er utrolig hvor mange situasjoner man kan snakke seg ut av, eller "snakke bort" Aka: "Jeg forstår du er sint, skal vi glemme dette og heller hygge oss videre i kveld? Jeg spanderer første øl". Da avverger du en både potensielt sett farlig situasjon, og du vil også gå ut av situasjonen som den "større part".

 

Ble kanskje litt rotete dette her, men det jeg mener er at man har utrolig mange virkemidler for å unngå slåsskamp, og at voldsbruk bør være absolutt siste mulighet, uansett. Men er du først i en situasjon der du må, så ville jeg ikke nøyd meg med et slag i magen.

 

:)

 

Edit: Jeg kom på nå at han gikk i bakken av et mageslag, var det kanskje en liten hissigpropp på 1.50 likevel?

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...