Coldyoda Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hei! Jeg skal bytte min gamle Acer laptop. Jeg bruker maskinen til spill, skole, film. Jeg kunne ønske at maskinen skal kunne klare å kjøre de nyeste spille(ikke nødvendigvis på maks grafikk) Jeg har bestemt meg for å kjøpe en 15" maskin da den jeg har idag er 17" og er veldig stor og tung. Ideelt sett ønsker jeg meg en hybrid hardisk med SSD og vanlig harddisk men er usikker på om dette er mulig i min prisklasse. Jeg har tenkt å bruke mellom 7500 og 10 000 kroner til dette. Jeg har funnet et par alternative og lurte på hva dere synes om disse. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=652706#extra http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SAMNPRF511S06/samsung-15-6-barbar-pc-rf511 Jeg vil han en pc med Full HD skjerm og HDMI utgang! Jeg er veldig åpen for forslag! På forhånd takk:) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Asus N53SN er teknisk sett samme PC som den på komplett, men til 500kr mindre det er også mulig å bytte ut optisk drev med en SSD hvis du ønsker det Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Den på komplett har 16 gb ram men 8 er uansett mer enn nødvendig så jeg hadde også bestilt på dustin. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Av disse to er Asusen helt klart det beste valget. Du finner nok bedre gaming-alternativer innenfor prisrammene du setter, men da øker også sannsynligheten for at det aktuelle alternativet har en fjortisslook med alt annet enn strømlinjeform, samt LEDs som blinker i takt med musikken. Jeg vet ikke om modeller som kommer med hybriddisk som standard (vel mulig de finnes), men om nødvendig kan du kjøpe en Seagate Momentus XT og sette den inn selv. Lenke til kommentar
Coldyoda Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Så dere mener at Asusen vil kunne dekke behovene for min bruk? Jeg får ikke 8 gb ekstra RAM for under 500 så jeg kjøper på komplett tror jeg. Bytte optisk drev for SSD er det noe man kan gjør uten å bryte garantien på datamaskinen? Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 16gb ram er totalt unødvendig Nei, du mister ikke garantien. Men hvis det skjer en feil på pcen din og du sender den inn til service og de ser at det var du som ødela pcen når du bytta harddisk mister du garantien. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Jeg har ASUS-modellen og er strålende fornøyd. Bruker den til alt mulig, og den kjører alle spillene jeg har prøvd på høy grafikk. I tillegg er skjermen LATTERLIG, er sylskarp og lyssterk, var en syk overgang fra min gamle. Endret 23. januar 2012 av Zeromac Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 MSI GE620DX-462NE gir mye maskinvare for pengene. Bedre skjermkort enn N53SN, og etter all sannsynlighet nok prosessorkraft. 8 GB RAM holder også i lange baner både nå og i overskuelig fremtid. Jeg vet imidlertid ikke hvordan maskinen ser ut i daglig bruk, den averteres som "gaminglaptop", men produktbildet i butikken viser ingen blinkende LEDs. Alternativt har du ASUS N55SF som gir deg firekjernersprosessor og større harddisk, men prisen er også betydelig høyere. Du har også ASUS G53SX (og ulike varianter av denne) som byr på bl.a. GTX 560M, blant det råeste du får av grafikk i en laptop for et firesifret beløp i dag. Denne maskinen er imidlertid et beist, og siden du tydeligvis er litt opptatt av størrelse og vekt vil denne kanskje ikke passe for deg. Lenke til kommentar
Coldyoda Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Tusen takk for hjelpen folkens! Tror jeg ender opp med å bestille den og innstalere SSD selv. Dersom dere har flere forslag er jeg fremdeles åpen:) Edit: Glemte at dere ikke kan lese tanker. Mener Asusen Endret 23. januar 2012 av Coldyoda Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Så dere mener at Asusen vil kunne dekke behovene for min bruk? Jeg får ikke 8 gb ekstra RAM for under 500 så jeg kjøper på komplett tror jeg. Bytte optisk drev for SSD er det noe man kan gjør uten å bryte garantien på datamaskinen? 16gb ram er totalt unødvendig Nei, du mister ikke garantien. Men hvis det skjer en feil på pcen din og du sender den inn til service og de ser at det var du som ødela pcen når du bytta harddisk mister du garantien. For å rette på Gurre; Jo, du mister garantien ved å bytte ut optisk drev. Du kan bytte RAM og harddisk selv uten å miste garanti. Alt annet bryter garantien. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hmmm, trodde du ikke mistet garantien av det... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Spørsmålet er hvor relevant garantien er så lenge du gjør jobben ordentlig. Om maskinen får det som defineres som en "mangel" iht, forbrukerkjøpsloven innen første 6 mnd ligger bevisbyrden for evt. selvpåført skade på selger. Så lenge du ikke tabber deg ut går det nok fint. edit: Garanti er stort sett noe produsenten tilbyr, og produsenter står mer eller mindre fritt til å definere vilkår. Bytte av optisk drev kan være garantibrudd i noens øyne, i andres ikke. En PC kan fint selges uten noen form for garanti, forbrukerkjøpsloven vil normalt overstyre garantiordningen uansett. En reklamasjonssak vil som regel ikke avslås pga. uautorisert inngrep med mindre inngrepet har direkte eller indirekte forårsaket mangelen. Endret 23. januar 2012 av srbz Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hmmm, trodde du ikke mistet garantien av det... I de aller fleste tilfeller mister du garantien ved å bytte ut det optiske drevet med noe annet. Men her er det produsenten som velger hvordan garantien skal være, så det finnes unntak. Spørsmålet er hvor relevant garantien er så lenge du gjør jobben ordentlig. Om maskinen får det som defineres som en "mangel" iht, forbrukerkjøpsloven innen første 6 mnd ligger bevisbyrden for evt. selvpåført skade på selger. Så lenge du ikke tabber deg ut går det nok fint. Helt sant. Og uansett vil man ikke miste reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Men til TS, hvis det skjer noe med pcen så sett på plass pcen slik du fikk den når du sender den inn Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Men til TS, hvis det skjer noe med pcen så sett på plass pcen slik du fikk den når du sender den inn virket for meg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå