Gå til innhold

Hvordan finne IP til D-Link G810?


hawk52

Anbefalte innlegg

Hallo! I dag fikk jeg en D-Link G810 Wi-Fi mottaker, eller Access Point(?) (kan også brukes som en router), og den har jeg tenkt til å bruke på en stasjonær PC som ikke har Wi-Fi eller Ethernet tilgang (den har ethernet kort, bare at det er ingen router i nærheten).

 

 

Problemet er at hverken han jeg fikk den av, eller jeg vet hvilken IP jeg må skrive for å komme meg inn på mottakeren for å koble til Wi-Fi routeren jeg har på stua. Har prøvd standard IP 192.168.0.30 og 10.0.0.1. Jeg har også prøvd å gå inn på CMD og sjekke Gateway adressen med ipconfig, men ingen resultater der.

 

Har prøvd den: Portforward

Og den: IP Adress

men ingen fungerer..

 

Her er PDF'en til mottakeren: PDF

 

Og hjemmesiden: D-Link

 

Nå, jeg fant ut hvordan man resetter den til factory settings (holder inne RESET knappen i 20 sek) men det fungerer fortsatt ikke med default IP'en.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få konfigurert den?

Endret av hawk52
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp PC med statisk IP: 192.168.0.2 og logg deg inn her: http://192.168.0.30

 

Når du er ferdig å legge inn parametre i aksesspunktet, så sett PC tilbake til dynamisk IP.

 

Takk for svar! Jeg fikk satt statisk IP og kommet meg inn på mottakeren :)

 

Har satt opp sånn at den er koblet til Wi-Fi routeren på stua, og skrevet inn passordet riktig. Men, noe er feil. Med en gang jeg endret til dynamisk IP på PC'en igjen, så kom det "begrenset" tilkobling.. Jeg fikk heller ingen internett-tilgang da den sto på statisk, og så helt ut som om den var tilkoblet og fungerende..

Lenke til kommentar

Du må passe på at den står i infrastructure, så "bør" det fungere. Enkelte slike bokser fungerer kun mot visse typer routere (chipset i router), men jeg vet ikke om det gjelder for din.

 

Den er satt i infrastructure, og den skal fungere med alle typer Wi-Fi routere i følge PDF-manualen. Vet ikke hva som er feil her...

 

Alt virker da som det skal, bortsett fra packet loss.

 

 

wifiv.png

Endret av hawk52
Lenke til kommentar

Du mister ikke flere pakker enn at du burde få ipadresse.

Jeg ville prøvd å slå av kryptering i begge ender, for å se om det har noe med saken å gjøre.

 

EDIT: Mulig du må oppgradere firmware: ftp://files.dlink.co...10_v3.15b73.bin

 

Har oppdatert firmware til den du linket til, bytta tilbake til dynamisk IP på PC'en, men fortsatt ingen fungerende kobling. Blir vel bare å kjøpe et USB modem da etterhvert, hvis ikke den her vil fungere :p

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å sette opp PC med manuell IP i samme subnett som routeren din.

Har du en router med 192.168.0.1 (D-link) så gi PC 192.168.0.2 og gateway/dns på 192.168.0.1.

 

Sjekk om det fungerer mot internett, evt prøv å ping 192.168.0.1. Får du svar fra 192.168.0.1 så er det trådløslink mellom de to.

 

Teksten var litt forvirrende, sorry, men skal prøve å se om jeg forstår det rett.

 

Jeg må sette opp en annen PC (f.eks. laptopen min) kobla til gjennom ethernet på routeren, gi den IP på 192.168.0.2 og gateway/dns på 192.168.0.1 hvis routeren er 192.168.0.1? Også skal jeg pinge fra stasjonære til laptopen eller motsatt?

 

Jeg er ikke akkurat god på nettverk eller PC'er, men forstår det såvidt..

 

Finner ikke IP'en som ligner på den du refererte til (192) på routeren, men fant dette som info:

 

LAN IP Address: 10.0.0.1

Default Gateway: 80.202.184.1

Primary DNS Server: 217.13.7.140

Secondary DNS Server: 217.13.4.24

Lenke til kommentar

Du kan bruke en PC tilkoblet G-810 med kabel.

Sett den opp med 10.0.0.2. Gateway og dns 10.0.0.1 (subnett 255.255.255.0)

 

Fra denne maskinen (10.0.0.2) pinger du så 10.0.0.1 (routermodemet) og ser om du får svar.

Da tester du trådløsforbindelsen din. Funker ikke dette, så prøv å sett aksesspunktet som ad-hoc mode (datamaskin til datamaskinmodus) og ping 10.0.0.1 igjen.

Lenke til kommentar

Du kan bruke en PC tilkoblet G-810 med kabel.

Sett den opp med 10.0.0.2. Gateway og dns 10.0.0.1 (subnett 255.255.255.0)

 

Fra denne maskinen (10.0.0.2) pinger du så 10.0.0.1 (routermodemet) og ser om du får svar.

Da tester du trådløsforbindelsen din. Funker ikke dette, så prøv å sett aksesspunktet som ad-hoc mode (datamaskin til datamaskinmodus) og ping 10.0.0.1 igjen.

 

Prøvde begge metodene dine (pinge i infrastructure og ad-hoc), men begge resultatene var "Forespørsel avbrutt".

 

pingt.png

 

Ble visst litt vanskeligere enn jeg trodde å sette opp aksesspunktet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...