Gå til innhold

Kamptråd: Liverpool - Man Utd

Gjest Slettet-w7DZlO15

42 stemmer

1. 1. Hvordan ender kampen?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-w7DZlO15

180px-Liverpool_FC.svg.png4v63g.pngFSKCw.png

FA-Cupens fjerde runde.

Lørdag 28. januar, kl. 13:45, Anfield.

Viasat Fotball.

Dommer:

cq5dam.thumbnail.490.338.margin.png

Innlegget oppdateres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Martin Atkinson er satt opp som dommer. Greit nok det, men kan fort bli avgjørende faktor for et av lagene. Mange kort blir det ivertfall.

Lenke til kommentar

Liverpool er i same fase som United var i på 80-tallet. De sliter mot antatt svakere klubber som kompanserer for kvalitet med innsats og som ikke prøver å styre kamper. I slike kamper er det individuelle kvaliteter, hærførere og gj.snitts nivået lagets spillere ligger på som avgjør. Men akkurat som United i sin tid så skrur LFC på i toppkamper, der man ofte opplever at klubben vil mer enn motstanderen. La meg "gjette", mange av dere (Lfc supportere) har gått mange runder med dere selv i søken etter hvorfor dere slår feks United, men ikke Stoke. Gary Neville har for meg understrekt essensen av den avgjørende ulikheten mellom et mesterskapvinnende lag og listefyll. Det er den kjernen med spillere som leverer jevnt godt over en hel sesong og ikke i enkeltkamper. Jamfør feks Charlie Adam. Forundrer meg ikke om han slår på bryteren og storspiller i helga, før han så blir borte igjen. Det er ikke en stor spiller og han kommer aldri til å bli det, av flere grunner enn en.

Liverpool, på bortebane vel å merke, er en usannsynlig kjip kamp for United og kommer alltid til å være det. Det samme var også City før de ble kjøpt av terroristene. Det er sånn psykologien funker i sport og derfor mener jeg det er positivt for United at vi er svekket på skadefronten. Det utligner mye av den underliggende tanken om at vi "skal" slå LFC på papiret. De få prosentene i energi/vilje/innsats er forskjellen på å vinne og tape, selv mellom PL og gode championship lag imo. Det har vi sett mange eksempler på.

United vinner hvis Ferguson velger rett taktikk, lag og hvis spillerne er like "up for it" som LFC's sine. Kvalitetsmessig er vi overlegene, resten er jeg mer usikker på. Har et lite håp om at begge managere kjører old-school 442 og hawaiifotball, men en liten stemme som nipper fra hjernebarker peker til en borefest med 5v5 krig på midten.

Sjeldent lite nervøs og spent til denne. Bryr meg selvsagt om resultatet, men om det er en kamp jeg godtar at vi taper mot LFC, så er det denne. Kampen på OT derimot, der forventer jeg mye.

Martin Atkinson er satt opp som dommer. Greit nok det, men kan fort bli avgjørende faktor for et av lagene. Mange kort blir det ivertfall.

Etter sigende "hat" dommeren til Alex Ferguson, for øvrig.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Per i dag:

Skader - Manchester United:

- Luis Nani, no return date.

- Phil Jones, 5th Feb 2012

- Rio Ferdinand, no return date.

- Anderson, no return date.

- Ashley Young, 11th Feb 2012

- Darren Fletcher, no return date.

- Nemanja Vidic, June 2012

- Tom Cleverley, 11th Feb 2012

Skader - Liverpool:

- Jay Spearing, 31st Jan 2012

- Lucas Leiva, June 2012

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Fikk seg en lang pause pga lymfekreft. Kom tilbake fra sykefravær i 2010 men holdt seg i lavere divisjoner.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...