wilsnow Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hei Er i den situasjonen at vi i fjor hadde elendig lærer i 1T, på bagrunn av dette fikke jeg kunn en 4 noe som gir et dypt kutt i vitnemålet. Har i dag R1 og stortrives med det ligger mellem 5 og 6 en plass. Har tittet litt på de 6 siste p matte eksamnenen og de fleste har gått greit og regne samtlige oppgaver i hodet. (har også økonomi så den biten i p matte burde gå greit). Det jeg egentlig lurer på er om det er mulig og ta opp 1p og bytte ut 1T karakteren, mtp at jeg har R1 i dag samt skal fortsette med R2 neste år. Er det mulig og vil de gi noen hindringer mtp søk av vidre studier? Wilsnow Lenke til kommentar
ndrs Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Hei! Siden T-matte er et krav for å ta R-matte, så tviler jeg sterkt på at dette er mulig. Vil anbefale deg å spørre rådgiveren på skolen din. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Hei! Siden T-matte er et krav for å ta R-matte, så tviler jeg sterkt på at dette er mulig. Vil anbefale deg å spørre rådgiveren på skolen din. Dette er jo rett og slett feil. 1T-karakteren kan fint erstattes med en karakter i 1P. Husk å gjøre dette før du er ferdig med VGS ellers kommer endringen kun på sekundærvitnemålet. 1T er kun ANBEFALT for R1 - ikke et krav. Lenke til kommentar
ndrs Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Dette er jo rett og slett feil. 1T-karakteren kan fint erstattes med en karakter i 1P. Husk å gjøre dette før du er ferdig med VGS ellers kommer endringen kun på sekundærvitnemålet. 1T er kun ANBEFALT for R1 - ikke et krav. Kanskje det er mulig å ta 1P som privatist og bytte ut 1T karakteren selv om man har R1 (og skal ha R2), men for å komme inn på R1 er det et krav at du har fullført 1T, slik jeg tolker det som står her: "Matematikk R2 bygger på matematikk R1, som igjen bygger på matematikk Vg1 T." Så helt feil er det vel ikke. Endret 25. januar 2012 av nils1337 Lenke til kommentar
Manken Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Hei! Siden T-matte er et krav for å ta R-matte, så tviler jeg sterkt på at dette er mulig. Vil anbefale deg å spørre rådgiveren på skolen din. Dette er jo rett og slett feil. 1T-karakteren kan fint erstattes med en karakter i 1P. Husk å gjøre dette før du er ferdig med VGS ellers kommer endringen kun på sekundærvitnemålet. 1T er kun ANBEFALT for R1 - ikke et krav. Vil ikke si at 1T er kun anbefalt for R1. Hadde 5 i 1T. Har nå S1, som faktisk er ganske gøy siden det går så lekende lett og jeg får en mestringsfølelse som gir meg masse motivasjon til å jobbe med faget. Mange som hadde 1P sliter enormt med S1. Vil derfor også anbefale 1T for de som vet de vil ta S1 Lenke til kommentar
wilsnow Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Får melde meg opp i 1P til jul jeg da. Sett på de siste eksamensoppgavene i 1P og det ser jo alt for lett ut... Fikk forøvrig svar fra rådgiver om at det lot seg gjøre og ta opp så da er det bekreftet. Lenke til kommentar
Draned Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har 1T og har meldt meg opp til 1P nå til våren. Har også dobbeltsjekket med rådgiver og samordna opptak om dette er mulig. Satser på å forbedre 4 til 6! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå