razer Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 hei, driver å skal kjøpe deler til denne: http://www.metku.net/index.html?sect=view&...alot2/index_eng fant en liste over komponenter jeg trenger: TIL198 or AN25 opticoupler, 555 timer chip, 4017 counter 68k, 47k, 220 ohm resistors, 1 microfarad electrolytic capasitor, 10 leds. Noen som vet hvor i norge jeg kan bestille disse, de har ikke alle på www.Elfa.no . Noen som vet noen andre løsninger, eller kan finne alternativer til de komponentene på denne listen. Ser også på det kortet de har montert alt på, har de det også på elfa? Lenke til kommentar
crom Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 De har iallefall monteringskort (veroboard). Søk på experimentkort. Sikkert den andre typen også. (dessuten mener du vel www.elfa.se? ) Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Som erstatning for TIL198 kan du bruke PC825 som er en dobbelt optokopler med darlington transistor. Benkonfigurasjon er det samme som i skjema. Resten finner du hos ELFA. Ellers så er http://www.google.com et meget godt hjelpemiddel når du skal finne erstatningstyper for komponenter Lenke til kommentar
razer Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Ok, takker hehe, mente vel egentlig www.elfa.se/no da 1 microfarad electrolytic capasitor <-- hvor finner jeg denne? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 elfa -> kondensatorer tantalelektrolyttkondensator tantalelektrolyt, doppad Feks varenummer 67-780-13 Fordelen med tantal elektrolyttkondensator er at de tar mindre plass på kortet ditt. Husk at disse er polarisert, dvs. at de må koples riktig vei. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hmm så sinnsykt harry ut spør du meg Njaal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå