Jaso343 Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg hadde spysyken og var borte fra jobb fra 28 desember til og med 1 januar, og benyttet meg da av egenmelding. Nå har jeg fått halsbetennelse og har feber og lurer på om jeg er nødt til å gå til lege for å få sykemelding, eller om jeg kan benytte meg av egenmelding igjen. Jeg har mest lyst til å grave meg ned under dynen, og er ikke så lysten på å dra til lege i kveld hvis jeg ikke er nødt. Jobber skift, og skal på nattskift. Jobber forøvrig i en IA-bedrift. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Nei, du trenger ikke å gå til legen, du kan bruke egenmelding. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Forutsatt at du har egenmeldinger igjen. I en IA bedrift har du 24 dager i løpet av en 12 måneders periode, og du kan kun maks ha 8 sammenhengene dager for samme sykdomstilfelle. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Det skal gå 16 dager mellom hver egenmeldingsperiode . D.v.s. at en arbeidstaker som har dekket et sykefravær på 3 dager med egenmelding, ikke på nytt kan bruke egenmelding før han/hun igjen har vært arbeidsfør i 16 dager. Blir arbeidstaker syk igjen før det er gått 16 dager må vedkommende kontakte lege fra første fraværsdag. http://www.nav.no/1073749949.cms 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå