dfgjjeejdkd Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 hadde min a6 2.5 tdi 180 hk inne på verksted her om dagen. fikk beskjed om at kamakslingene var slitt. så fant jeg ett kamakselsett på norskbildelesenter. så jeg lurer på om de kamakslingene er smidd? eller om det har noe å si om de er smidd eller ikke sånn iforhold til holdbarhet. noen såm vet? Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Ja hvordan de er lagd har mye å si med holdbarhet, men husker ikke helt i farten hva som er best men orginaldeler skal være gode nok de Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Det er mer et design problem med motoren enn kvaliteten på kam-akslingene i seg selv, derfor vil det gjenta seg uansett hva du setter på. De billigste settene finner du på ebay.de Det fungerer nok. Det er en elendig motor uansett. Det beste er å selge bilen. Endret 23. januar 2012 av festen Lenke til kommentar
joka Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 er ganske vanlig at kamakslingene ryker på de motorene.. og de ryker uansett kvalitet står en del om det her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47293 kamaksel sett koster ca 6.000 på ebay skal du bytte de på verksted, må du regne med ca 20.000 i arbeid Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg fikk i sin tid et overslag på over 40000 kroner på skifte kam-akslinger og reim Lenke til kommentar
dfgjjeejdkd Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 har dårlige kamakslinger mye å si for effektn ? Lenke til kommentar
joka Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) tja.. hvor mye slitt er de? les linken jeg postet tidligere.. mye info der det kan skje at en vippearm løsner, det kan i verstefall gjøre at hele toppen havarerer og du må og regne med at bunnpanna må av.. for å fjerne rester/spon av kam, vippearmer edit: her er beskrevet veldig godt hvordan bytte kammer, om du kan/vil gjøre det selv http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=133059 Endret 23. januar 2012 av joka Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Bytt kammer, brikker, armer og løftere før det haverer skikkelig. Da må i bestefall toppene byttes, i hverstefall må topper og noen stempler byttes. Da snakker vi 100000kr+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå