Gå til innhold

Winbond! ..eller ikke?


B1ackBoX

Anbefalte innlegg

har fått to TwinMOS brikker, pc3200

det æ lurer på er om det skal/må stå "Winbond" på IC'an for at det skal være Winbond brikker? :shrug:

Eller ser man det ved bruk av CPU-Z eller WCPUID?

...ble litt i tvil da æ testa dem, i CPU-Z sto det; "Sensor: WinBond W83627HF" -og dem klokka stabilt opp til 220Mhz Fsb@2,5-2-3-5 -har ikkje prøvd høyere ...ennå

 

Dette står på brikkene:

> TwinMOS

> o32oD

>TMD7608F8E508

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rart at det da står "Sensor: WinBond W83627HF" i CPU-Z, og at dem klarer 225 Fsb(testet i går kveld) stabilt med Prime95 i to timer, og klarte fint en memory-burn-in@100% load? :shrug:

Noen ide hva som har skjedd da, siden dem klokker såpass bra?

..noen som har skrevet feil på brikkene kanskje :wink:

Lenke til kommentar
rart at det da står "Sensor: WinBond W83627HF" i CPU-Z, og at dem klarer 225 Fsb(testet i går kveld) stabilt med Prime95 i to timer, og klarte fint en memory-burn-in@100% load? :shrug:

Noen ide hva som har skjedd da, siden dem klokker såpass bra?

..noen som har skrevet feil på brikkene kanskje :wink:

 

Hehe.. nei. Twinmos og Winbond chipper lages av to helt forskjellige produsenter, så det er neppe snakk om feilmerking.

Den sensoren er en temperaturmåler.. og den er laget av Winbond. Som du sikkert skjønner så lager Winbond MASSE forskjellige microchips. :)

 

Det er faktisk ikke helt uvanlig at Twinmos brikker klokker bra. Det hender fra tid til annen at noen kommer over noen brikker som klokker svært bra. 220Mhz med slappe timings er ikke noe spesielt, for jeg tror godt over 50% av brikkene dems klarer det. Når du klarer 220+ 2-2-2-5, da burde du begynne å trekke på smilebåndet ;)

Lenke til kommentar

Hvor kjøpte du RAM'en? Jeg kjøpte mine TwinMOS med Winbond hos pcutsyr.no og mine står det heller ikke Winbond på... :shrug:

 

Klarer 216@2-2-2-5 med mine nå. Dem stod instilt på 2,5-3-3-8 når jeg fikk dem. Noen som vet om det er slik Winbond er, og hva vanlige TwinMOS pc3200 uten winbond skal være?

Lenke til kommentar

......... 220Mhz med slappe timings er ikke noe spesielt, for jeg tror godt over 50% av brikkene dems klarer det. Når du klarer 220+ 2-2-2-5, da burde du begynne å trekke på smilebåndet ;)

 

Dette skal testes NÅÅ :)

..her skal der klokkes ram, ja :D

 

Kjøpt: ..trur dem var kjøpt på tidligere Komplett i S.fjord

Lenke til kommentar
Hvor kjøpte du RAM'en? Jeg kjøpte mine TwinMOS med Winbond hos pcutsyr.no og mine står det heller ikke Winbond på... :shrug:

 

Klarer 216@2-2-2-5 med mine nå. Dem stod instilt på 2,5-3-3-8 når jeg fikk dem. Noen som vet om det er slik Winbond er, og hva vanlige TwinMOS pc3200 uten winbond skal være?

 

Har du betalat extra för att få just Winbond så ska det ju självklart vara det. Nu verkar dom du har klocka ganska bra ändå men rätt ska ju vara rätt. Antingen att du får tillbaka mellanskillnaden eller att du häver köpet.

 

På själva minneschippet, dom svarta sakerna på brickan så ska det stå Winbond och inte Twinmos. Står det dessutom Winbond BH5 så ska du lägga på ett bredsmil. Förmodligen bästa minnena på marknaden men rent omöjliga att få tag i.

 

Jag tror Formann har rätt så bra erfarenheter av dom.

Lenke til kommentar
Hvor kjøpte du RAM'en? Jeg kjøpte mine TwinMOS med Winbond hos pcutsyr.no og mine står det heller ikke Winbond på... :shrug:

 

Klarer 216@2-2-2-5 med mine nå. Dem stod instilt på 2,5-3-3-8 når jeg fikk dem. Noen som vet om det er slik Winbond er, og hva vanlige TwinMOS pc3200 uten winbond skal være?

 

Om du har brikker med de nye 0.13micros modulene.. så står det ikke Winbond på dem, men de har en logo, som ser ut som en W. Det skal også stå CH-5 helt til sist.

 

Ellers så står det Twinmos med store bokstaver, og da er det bare å sende brikkene tilbake sammen med en mer eller mindre sinna mail.

Lenke til kommentar
Om du har brikker med de nye 0.13micros modulene.. så står det ikke Winbond på dem, men de har en logo, som ser ut som en W. Det skal også stå CH-5 helt til sist.

 

Ellers så står det Twinmos med store bokstaver, og da er det bare å sende brikkene tilbake sammen med en mer eller mindre sinna mail.

 

Skal sjekke nå, er litt mørkt her så fikk ikke skikkelig tak i om det stod en W i den ene sia. Så ut til og være en W inni en ring :roll: . Men som sakt, var mørkt så jeg skal slå va pc'en nå og ta ut den ene brikka og sjekke.

 

brb!

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen mellom CH-5 og BH-5? Hvem er best av dem i så fall, og har det noe og si på oc egenskapene?

 

CH5 er de nye modulene (0.13) og BH5 er de gamle (0.175) .. BH5 pleier å klokke best, men det finnes også mange med CH5 som klokker bra. Siden Twinmos ikke bruker håndplukkede moduler så varierer det veldig hvor bra de klokker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...