Gå til innhold

Bastion - problem å starte spillet

Anbefalte innlegg

Hei

Mulig dette er helt feil forum, og i tilfelle så ber jeg om unnskyldning for det. Men saken er som følgende:

Min sønn kjøpte seg nylig følgende bærbare pc (inkl Win7).

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SATL7501T9/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-l750-1t9

I utgangspunktet så er dette en pc som primært skal brukes til skole og internett (små spill på internett etc) - MEN - så kjøpte og installerte han spillet Bastion fra cdon.no

Men dette spillet vil altså ikke starte. Så er jo spørsmålet selvsagt om maskinen har kapasitet til å kjøre dette spillet - eller - om skjermkort (eller noe annet) er for dårlig etc. Problemet er at hverken han eller jeg har god nok greie på dette til å forstå dette med spesifikasjonene på maskin kontra krav fra spillprodusenten (ligger på Bastionshjemmeside). Er ikke maskinen god nok - så er det helt greit, men er det noe som evt kan gjøres gjennom instillinger eller program som kan lastes ned, så hadde det vært flott om noen kunne tipse oss om det?

Mao. takker på forhånd for all mulig hjelp her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens

Tok kontakt med folkene bak Bastion og har fått følgende svar - de anbefalte oss å kjøre følgende filer:

dotNetFx35setup.exe

dxwebsetup.exe

xnafx31_redist.msi

som ligger på området hvor spillet Bastion installeres på pc’en. Etter å ha kjørt nevnte filer, så anbefalte de oss å starte spillet i "administrativt modus" (Win7) - dette viste seg å fungere for oss. Så slik sett er problemet knyttet til kjøring av spillet Bastion løst.

MEN - det har vist seg at denne løsningen fikk en uheldig "bivirkning" i den forstand at når min sønn nå besøker eks. sider som www.123spill.no - så går "nedlastingen" ufattelig langsomt (når man først har klikket seg frem til et konkret spill og så igjen starter spillet ved å eksempelvis trykke knappen "Spill", så skjer det som jeg antar er en form for nedlasting ufattelig tregt - mot det som var før kjøringen av ovenfor nevnte 3 filer).

Kan nevne at vi har trådløst nettverk i huset.

Noen som kan ha en forklaring på nevnte "treghet"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...