privinius Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hei! Om tre dager skal jeg på Dream Theater-konsert(), og jeg har fått klarsignal om at jeg får lov til å ta med meg min Roland AX-Synth til signeringen. I den anledning lurte jeg på om noen har tips for å få signaturene til å vare lengst mulig, alternativt ta klarlakk eller lignende over. Er det noen som har tips for å få til dette? Vil ikke skade keytaren på noen måte, men vil fortsatt at det skal være permanent. Den er i en slags form for plast, hvis det har noe å si! Mvh Privinius. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Ingen forslag? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hvordan gikk konserten og signeringen? Klarlakk er nok det mest effektive og samtidig det minst forstyrrende. Bruk spraylakk, ta et tynt lag av gangen og spray heller flere ganger. Prøv på en liten bit i enden av signaturen først for å forsikre deg om at lakken ikke reagerer med blekket/tusjen i signaturen. Prøv gjerne aller først et "usynlig" sted, si på baksiden av AX'en for å øve deg. Eventuelt kan du dekke det til med en klar plastplate som du limer, bruk i så fall bare lim i kantene rundt signaturen. Ikke bruk kontaktpapir eller annet som limer mot selve signaturen, den vil etterhvert løsne og da drar du lett blekket med deg sammen med tapen. Geir Lenke til kommentar
privinius Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Konserten og signeringen gikk bra - Kanskje en del mer folk enn jeg forventet, men var veldig morsomt uansett! Tusen takk for godt tips, jeg får kjøpe meg en boks med klarlakk for å teste! Er forferdelig nervøs hver eneste gang jeg er innenfor 10 m radius, så skal bli godt å få den ordnet. Tror du denne duger? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Ja, du trenger ikke noe kostbart. Ikke trenger du så mye heller, så om du finner noe som kommer i små bokser så kan det være like greit. Dersom signaturen er i nærheten av knotter eller tangenter eller annet, så husk på å maskere disse før du lakker. Det kan være en god idé å "ramme inn" signaturen med maskeringstape, så lakkeringen får jevne og rette kanter. Den vil nok ikke være så synlig uansett, men klarlakk gir mer gjenskinn enn plasten alene gjør. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå