CFD Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Tror ikke det ville ha hjulpet. Har sett det på et forum før og effekten der var ikke positiv. Men det er jo visse fjortisser (eller skal jeg si folk på 13 i dette tilfelle?) Han spammet seg opp ifra 180 til 250poster. Dette høres kanskje ikke mye ut ,men når vi snakker om et forum med totalt 5000poster og under 200medlemmer er dette masse. Selv har jeg 17xx poster der nå og dermed omtrent 12% av postene på forumet ,men jeg har snakket med endel personer der og de mener jeg har masse bra og si. Og at det ikke er spam. Så det er visse personer som spammer ,men langt ifra alle. Synes folk som feilposter burde bli bannet i 1dag jeg. For mange personer så er det faktisk ganske lenge. Men man kan jo somregel lese (med mindre IP`en er bannet.) Folk mde litt folkevett kan jo også sette opp en Tunell som gjør at man får IPèn til en annen maskin. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Personlig så liker jeg ikke uttrykket "telletråd". Ja, jeg ser at folk har den oppfattningen at man poster en thread med ganske lite innhold så lager man en tråd der folk får en +1 (altså en post til). Men, mange skjønner ikke at man skal poste en post under slike threads der man tar opp innhold som "Hvilken musikk gruppe liker du". Man poster flere å flere poster, og tror man kan poste utallige svar under en slik thread, og dette er noe som irriterer meg. Hadde folk generelt brukt litt hennsyn når man poster under slike threads så hadde vi sluppet dette problemet mener jeg. Ved å si at telletråder bare er laget for at folk kan få flere poster, bygger dere oppunder tanken om at det er "kult" å ha mange poster - og er dette særlig taktisk lurt? Selv synes jeg ikke det er spesielt kult på noen som helst måte. Jeg vet selv at jeg ikke blir noe bedre menneske av å ha 1000 poster på hw.no-forumet. Derfor er det ikke et mål for meg å ha mange poster. For det første så synes jeg ikke det er så veldig "kult" å ha mange poster. Jeg fikk for noen par dager et svar på en thread der en person svarte noe som dette at "du har så mange poster at det er nesten ikke verdt å bry seg hva du poster. Du spammer jo bare hele tiden." Dette sier bare at du blir ikke lagt merke til... Edit: Måtte gå fra pc'en : Men i allefall, det har som om du ikke blir tatt serriøst fordi at man har mage poster. Slik opplever nå jeg det i allefall. Jeg har 2 sider ved hardware.no sitt comminity, jeg har Off-Topic delen og resten av forumet. Jeg prøver alltid å holde den serriøs delen på resten av forumet og den userriøst delen i Off-Topic. Men det virker slik om at folk ikke ser dette i det hele tatt. Det er som om at de tror at jeg har et mål om å ha mest poster og bare spamme vilt innen for de lovlige spamme-trådene her på forumet. Til de som tror dette, så har jeg ikke det. Jeg poster når jeg syns det er nødvendig med en kommentar. Jeg sitter ikke å venter på at noen skal poste i den og den kategorien eller tråden slik at jeg kan poste en post til og få enda høyre postcount. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor enkelte er så opptatt av dette i det hele tatt. Jeg opplever det i allefall ikke spessielt artig å ha mange poster, jeg blir rett og slett ikke tatt serriøst. Jeg har i allefall dette intrykket. Yummy:Hvorfor er SO2 en sånn belastning på forumet? Når man går inn å poster i SO2 så er det da jo bare 1 side som lastes og ikke hele threaden. Eller? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Personlig så liker jeg ikke uttrykket "telletråd".Ja, jeg ser at folk har den oppfattningen at man poster en thread med ganske lite innhold så lager man en tråd der folk får en +1 (altså en post til). Men, mange skjønner ikke at man skal poste en post under slike threads der man tar opp innhold som "Hvilken musikk gruppe liker du". Man poster flere å flere poster, og tror man kan poste utallige svar under en slik thread, og dette er noe som irriterer meg. Hadde folk generelt brukt litt hennsyn når man poster under slike threads så hadde vi sluppet dette problemet mener jeg. Ved å si at telletråder bare er laget for at folk kan få flere poster, bygger dere oppunder tanken om at det er "kult" å ha mange poster - og er dette særlig taktisk lurt? Selv synes jeg ikke det er spesielt kult på noen som helst måte. Jeg vet selv at jeg ikke blir noe bedre menneske av å ha 1000 poster på hw.no-forumet. Derfor er det ikke et mål for meg å ha mange poster. For det første så synes jeg ikke det er så veldig "kult" å ha mange poster. Jeg fikk for noen par dager et svar på en thread der en person svarte noe som dette at "du har så mange poster at det er nesten ikke verdt å bry seg hva du poster. Du spammer jo bare hele tiden." Dette sier bare at du blir ikke lagt merke til... Tråder som på en måte gir deg no, tips f.eks: "hvilke artister liker du?" synes jeg ikke bør bli betegna som telletråder. Men jeg synes tråder som "hvor mange pc'er har du hatt?" bare blir bs. ..Jobb.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Uten og nevne navn så synes jeg mange moderatorer bare leser igjennom postene på 5sek og sier: Dette er en tellepost! Stenges. Kunne godt ha lest litt mer igjennom dem ,men jeg respekterer hva de mener ,men mener noen ganger at man burde ha tenkt seg litt bedre om. Du må huske på at folk sender inn PM og nå i det siste "Varsle mod." der personen allerede har vurdert tråden og mener at den er en tråd i strid med rettningslinjene og dermen kan moderatoren jobbe mere effektivt. Selvsagt er det da lett og bare finne fram "steng denne tråden" knappen ja, men jeg har da min tillit til moderatorenen at de ikke gjør akkurat dette. Du er ikke kunde hos HW-nettverket, ergo har du ikke krav på noe som helst. Forumet er en gratis tjeneste som vi betaler av egen lomme. For det koster å leie linje! Og det koster litt å drifte serveren som forumet ligger på. Ergo: Så lenge vi ikke tar betalt for bruken av forumet, har ingen brukere mulighet til å stille krav mot oss. Men vi forsøker å være så smidige som mulig, innenfor visse grenser. For øvrig får hverken jeg eller noen andre betalt for å være moderator - det er noe vi gjør av fri vilje og idealisme. Det har en diskusjon i lengere tid nå om at hardware.no skal ha en "betal" del der de som betaler et fast avgift til hardware.no får tillgang til spessielle ting og tang. (eksempel). IMO, så burde dette vært gjennomført i nærmeste framtid. De fleste her bruker noen tusen kroner på data-utstyr at 200kr som det var foreslått i den threaden jeg linker ovenfor, så burde man absolutt klare å betale de få kronene. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Nei nå får du skjerpe deg Breal! Man skal ikke betale for en slik internettside! Reklame går greit nok siden det blir finansiert av reklamen. Og det er jo ikke noe galt i at feks jeg kan være moderator. VIlle bare vært og opprettet en ny bruker med et par poster og vært 100% seriøs. Dette ville ikke jeg synes verdt en byrde siden du finner postene med den brukern du bruker normalt og logger på med moderatorbrukeren hvis du synes den burde stenges. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Nei nå får du skjerpe deg Breal! Man skal ikke betale for en slik internettside! Reklame går greit nok siden det blir finansiert av reklamen. Si meg, har du vært helt borte når vi diskuterte dette temaet? Så du på threaden jeg linket til? Det er ikke det det er snakk om i det hele tatt. Hardware.no skal forsatt være gratis, men de som betaler får tilgang til et område med litt ekstra snaks. Og det er jo ikke noe galt i at feks jeg kan være moderator. VIlle bare vært og opprettet en ny bruker med et par poster og vært 100% seriøs. Dette ville ikke jeg synes verdt en byrde siden du finner postene med den brukern du bruker normalt og logger på med moderatorbrukeren hvis du synes den burde stenges. Du har planen klar ja... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Har lest den før. Synes uansett ikke dette er noe særlig jeg. Kommer nok ikke til og betaler regner jeg med. Hvorfor ikke ha det slik som det er idag? Er greit nok det. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Har lest den før. Synes uansett ikke dette er noe særlig jeg. Kommer nok ikke til og betaler regner jeg med. Hvorfor ikke ha det slik som det er idag? Er greit nok det. Slik som jeg ser det så blir det bare mer reklame på hele communityet. Overklokking.no ser jo ut som et bruktmarked og pcutstyr.no lager bare værre og værre reklamer på hardware.no. Så om det er mulig å fjerne reklamen via å betale noen få kroner så sier jeg gjerne ja takk. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Har lest den før. Synes uansett ikke dette er noe særlig jeg. Kommer nok ikke til og betaler regner jeg med. Hvorfor ikke ha det slik som det er idag? Er greit nok det. Slik som jeg ser det så blir det bare mer reklame på hele communityet. Overklokking.no ser jo ut som et bruktmarked og pcutstyr.no lager bare værre og værre reklamer på hardware.no. Så om det er mulig å fjerne reklamen via å betale noen få kroner så sier jeg gjerne ja takk. Jeg leser hovedsidene meget sjelden jeg. Bryr meg egentlig ikke. SJekker dem max 1gang i uka. Så lenge forumet er fritt for reklame. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå