Gå til innhold

Telleposter? Hvorfor?

CFD

Anbefalte innlegg

Hvorfor starter alle slike poster som man kan svare med 1 linje? De fleste vil iallefall gjøre slike ting og da blir postene stengt og dermed ser Søppel ut som et h`lvete pga alle postene som er steng. Så hvorfor poster dere slike ting?

Jeg er uenig i at den posten om der hvor jeg og KebabGud var uenig ,men det er litt sent nå. Får vell sende en PM ang den meldingen.

Men hvorfor må alle personene som er wannabee søppelpostere starte alle de bortkastede trådene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er vel kansje at ikke folk har leste retningslinjene og mange av de som har lame thread er folk som ikke har så mange poster her... Ikke vet jeg, bare en tanke ??

Annen ting er ofte at SO2 skifter emne fortere enn jeg klarer å svare på en thread, så da er det ofte lettere å lage en thread... Men er enig at det blir opprettet masse piss i søppel... :grumpy:

Lenke til kommentar
Du har helt rett. Er det noe morsomt så lever det videre et par sider og hvis det ikke er det så dør det ut med 1 eller kanskje 2 poster.

Hvorfor ikke la oss brukere bestemme det da?

Er ikke helt enig på den siste stn det... "oss brukere" er bruker med stor aldersforskjell og moral... Så det er jo kjekkt med noen Moderatorer som rydder opp hvis du har en nisse på 13-15 år som bare kukker opp "søppel" med å kaste ut mange latterlige telleposter, vet om en, men husker ikke nick. Men dette er som å kjøre bil... Man må bare bruke sunn fornuft.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er heller hvorfor enkelte moderatorer stenger alt de kommer over av ting som kan tolkes som telletråder og lignende "poengløse tråder". Begrunnelsen er ofte: "Denne tråden er kun laget for å øke post-counten din".

Ved å si at telletråder bare er laget for at folk kan få flere poster, bygger dere oppunder tanken om at det er "kult" å ha mange poster - og er dette særlig taktisk lurt? Selv synes jeg ikke det er spesielt kult på noen som helst måte. Jeg vet selv at jeg ikke blir noe bedre menneske av å ha 1000 poster på hw.no-forumet. Derfor er det ikke et mål for meg å ha mange poster.

Hva hadde skjedd hvis det hadde blitt opprettet en debatt om, f.eks, privatisering av sykehuser. Hvis da enkelte hadde blitt revet med og postet mange innlegg i denne debatten, er det da bedre enn om en annen bruker hadde vært aktiv i en "dette bandet er bedre enn dette"-tråd? Neppe. Hva gjør at privatiseringsdebatten har livets rett, mens musikktråden blir stengt? Klart at seriøsiteten i utganspunktet er større i privatiseringsdebatten, men dette kan fort snu seg. Når jeg starter tråder, er dette fordi jeg har lyst til å ta opp noe morsomt/interessant - ikke for å øke postcounten min!

En annen ting: Enkelte moderatorer har uttrykt ønske om å stenge SO2. Hvorfor? Gjør det virkelig noe at det finnes en ganske "tom" tråd på dette forumet? Tar denne tråden opp nyttig plass? Hvorfor er SO2 et problem?

Dette innlegget er ikke ment som et angrep på noen. Jeg respekterer det faktum at moderatorene ofte har en tøff jobb, men enkelte kunne kanskje vært litt mer open-minded?

Henrik.

Lenke til kommentar

Derfor så maser vi brukere i SO2 om at folk skal lese alle postene for og ha noe og peiling på hva man har diskutert og ta opp igjen det man vil. Men det er mange personer som ikke har gjort det og derfor blir det massevis av tråder vi ikke trenger,

Lenke til kommentar
En annen ting: Enkelte moderatorer har uttrykt ønske om å stenge SO2. Hvorfor? Gjør det virkelig noe at det finnes en ganske "tom" tråd på dette forumet? Tar denne tråden opp nyttig plass? Hvorfor er SO2 et problem?

Dette innlegget er ikke ment som et angrep på noen. Jeg respekterer det faktum at moderatorene ofte har en tøff jobb, men enkelte kunne kanskje vært litt mer open-minded?

Henrik.

So2 et problem? Grunnen er vell at det krever mye mer av databasen og ha en stor tråd enn og ha mange små? Derfor ble SO1 stengt når den passerte 10.000 poster.

Er helt enig med det. Uten og nevne navn så synes jeg mange moderatorer bare leser igjennom postene på 5sek og sier: Dette er en tellepost! Stenges. Kunne godt ha lest litt mer igjennom dem ,men jeg respekterer hva de mener ,men mener noen ganger at man burde ha tenkt seg litt bedre om.

Lenke til kommentar

En annen ting er dette med "dårlig bruk av emnefeltet". Hvis tråden er helt kurant i utganspunktet, men har en litt dårlig tittel, er det da ikke noe poeng i å stenge hele tråden? Hvorfor kan ikke moderatoren endre på emnefeltet i stedet? Resultatet blir vel bare at brukeren starter en ny, identisk tråd, bare med "riktig" emnefelt.

Lenke til kommentar
En annen ting er dette med "dårlig bruk av emnefeltet". Hvis tråden er helt kurant i utganspunktet, men har en litt dårlig tittel, er det da ikke noe poeng i å stenge hele tråden? Hvorfor kan ikke moderatoren endre på emnefeltet i stedet? Resultatet blir vel bare at brukeren starter en ny, identisk tråd, bare med "riktig" emnefelt.

Et ord: workload.

Lenke til kommentar

Hadde jeg sagt det til mine kunder så hadde jeg ikke hatt jobben jeg har idag...  

Riktige ordene er : service ytende, "kundevennlig"/service innstilt.  

Noe i den duren...

Kunde?

Vi er ikke yummy's kunder, han får ikke betalt for dette, han gjør det på sin fritid, derfor må vi bare respektere at han ikke gidder å sitte å "finluke" forumet...

Men jeg lurer på en ting... viss en person har postet en idiotisk og unødvendig tråd, er det ikke bare like lett å slette hele dritten en å skrive "stenges på grunn av sjallaballa" ?

btw, bare for å være pirkete, kongefritt, det var et unødvendig svar, kom med noe saklig eller ikke kom med noe...

Lenke til kommentar

:lol::lol:

Hadde jeg sagt det til mine kunder så hadde jeg ikke hatt jobben jeg har idag...

Noe i den duren... :-?

Du er ikke kunde hos HW-nettverket, ergo har du ikke krav på noe som helst. Forumet er en gratis tjeneste som vi betaler av egen lomme. For det koster å leie linje! Og det koster litt å drifte serveren som forumet ligger på. Ergo: Så lenge vi ikke tar betalt for bruken av forumet, har ingen brukere mulighet til å stille krav mot oss. Men vi forsøker å være så smidige som mulig, innenfor visse grenser.

For øvrig får hverken jeg eller noen andre betalt for å være moderator - det er noe vi gjør av fri vilje og idealisme.

PS: De som ikke har prøvd å være moderator har ikke snubling på hva det innebærer. Jeg har mange ganger lyst å si min HJERTENS mening, men kan ikke det ettersom det vil bli uglesett - "moderatorer skal være et godt forbilde". Det synes jeg er temmelig urettferdig, men er enig i praksisen. Til en viss grad ("you know me"). :)

For øvrig passer dette veldig dårlig under "søppel", og burde ha ligget under "tilbakemeldinger". Aller helst skulle postene legges i tråden med samme emne - og som er postet _rett_...

Men for å være litt smidig, skal jeg ikke stenge denne tråden nå. Velger en annen moderator å stenge denne tråden, stiller jeg meg bak avgjørelsen.

-moderator yummy out-

Lenke til kommentar

Skjønner at den kanskje var litt feilpostet for noen ,men for oss som leser søppel så er det her ting foregår. Andre vil ikke ha peilng på hva vi snakker om og dermed synes jeg det er rett og posten den her. Rett gjerne på meg ,men jeg tviler på at noen som tror at søppel er et spamme sted vil tro det er noe galt i alle stengingene osv.

Så jeg synes dette er den beste plassen og posten denne tråden.

Som man hører i filmer hele tiden: Man må nede på gata for og løse problemer på gata. Tragisk sammeligning ,men alikvell. (Offtopic er jo nederst på listen)

Og man vil jo at det skal nå de personene det handler om og da synes jeg også søppel er det beste stedet og legge den.

*ferdig med masse argumenter*

Så hvis denne blir stengt eller flyttet vil jeg ha en god grunn.

Lenke til kommentar

:lol::lol:

Noe i den duren... :-?

Du er ikke kunde hos HW-nettverket, ergo har du ikke krav på noe som helst. Forumet er en gratis tjeneste som vi betaler av egen lomme. For det koster å leie linje! Og det koster litt å drifte serveren som forumet ligger på. Ergo: Så lenge vi ikke tar betalt for bruken av forumet, har ingen brukere mulighet til å stille krav mot oss. Men vi forsøker å være så smidige som mulig, innenfor visse grenser.

For øvrig får hverken jeg eller noen andre betalt for å være moderator - det er noe vi gjør av fri vilje og idealisme.

PS: De som ikke har prøvd å være moderator har ikke snubling på hva det innebærer. Jeg har mange ganger lyst å si min HJERTENS mening, men kan ikke det ettersom det vil bli uglesett - "moderatorer skal være et godt forbilde". Det synes jeg er temmelig urettferdig, men er enig i praksisen. Til en viss grad ("you know me"). :)

For øvrig passer dette veldig dårlig under "søppel", og burde ha ligget under "tilbakemeldinger". Aller helst skulle postene legges i tråden med samme emne - og som er postet _rett_...

Men for å være litt smidig, skal jeg ikke stenge denne tråden nå. Velger en annen moderator å stenge denne tråden, stiller jeg meg bak avgjørelsen.

-moderator yummy out-

Dette blir en lang Quote, men la gå... Først så hadde jeg ikke et riktig ord så derfor ble det kunder, men merk dere "" gåseøynene.

Men for å fokusere litt mere på ordet "workload", så kan det tolkes som "tiltak", Hvis det er tiltak å flytte en thread enn å stenge det så er vel det bare for at man ikke gidder, greit nok å stenge thread'n hvis den er en telletråd eller generellt ubrukelig, men igjen. Har jo vært nevnt før... Hva med å slette dem ?

At dette forumet er gratis bøyer jeg meg i støvet for... Men igjen, oss brukere gir en veldig god reklame for HW og er med på å gi et godt ansikt utad,( jeg har masse gode ord for HW ), har henvist flere hit om det er problemer eller noe folk trenger å vite.

Nei, jeg har ikke vært en moderator, men skjønner ansvaret dere står for, har vært Operatør på flere IRC kanaler, og vet hvordan det er å kjøre et skikkelig løp som skal være likt for alle. Selv har jeg også lyst å si hva jeg mener til folk der jeg jobber, men om det hadde vært populert ... ja, det er en annen sak.

Men for å avslutte her, så står jeg av respekt av de som vil være moderator og gjør jobbene sine. Men "workload" kan misstolkes, om den skulle være seriøs eller humoristisk kommer på øyet som ser.

Natta folkens... Jeg må sover for å kunne fungere på jobb imorgen tidlig..

Lenke til kommentar
workload «»['wø:k,loud] subst

1. mask: arbeidsbelastning;

2. (=burden of work) arbeidsbyrde

Kan også oversettes med arbeidsmengde.

Kort sagt: dersom vi skulle flytte tråder til korrekt kategori, endre topic når dette er dårlig osv. ville arbeidsmengden ta fullstendig overhånd. Dette ble bevist da SirHartge drev og flyttet på feilposter (nyttig lesestoff i sakens anledning)

.

Det har intet med tiltak eller giddalyst å gjøre. For å ta eksempelet med feilposter, ble det MYE bedre når vi begynte å stenge / flytte dem. I det siste har vi latt være å flytte dem, da det ikke hjalp så mye. :(

Det ska'kje vårrå lett... :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg tror at kvaliteten på forumet kunne bedres om vi hadde disablet post-telleren eller hva man skal kalle det. Det verste jeg veit om, er å måtte bla meg gjennom ørten tråder for å finne en tråd som høres "intrisang" ut. Må bla.a hoppe over "hvor mange pc'er har du hatt?", "hvor mange bein har du brukket", "hvor mange poeng i 3dmarks" etc. For jeg tror nemlig ikke gud og hvermann hadde giddi å brukt tida si på en slik tråd for ingenting. Så jeg har et lite håp om vi kan disable post-telleren for å se det om har noen effekt. I tillegg til hardere straff for teller-tråder. Noen må jo bare ha det inn med teskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...