Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger litt hjelp med et HotBox prosjekt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver med et prosjekt om HotBox, det går ut på at vi skal bygge en hotbox som vi skal bruke til å teste ut og finne U-verdier til vinduer vegger etc. Og det jeg sliter med er å finne materialer som er termisk resitive, som vi kan bruke som et materiale til en slik hotbox.

Er det noen som har noe kjennskap til å lage noe slik, eller noen som vet om noen gode artikler jeg kan lese meg opp på? Jeg er ikke det beste på effektiv google søking, så litt hjelp hadde blitt satt stor pris på :)

Her er en PDF som forklarer litt bedre hva en Hotbox er.

Et av problemene som gjør dette prosjektet litt stress er at selv ikke læreren vet så mye om dette, det er ikke blitt gjort et slikt prosjekt på skolen før, så vi i gruppen vet egentlig ikke så mye om en hotbox, ikke mye mer enn hva som står i lenken.

Edit:

Det er blitt bygget en liten brakke i en av labbene på skolen, som er delt inn i to rom. Det ene rommet kan vi senke temperaturen ned til en -25C og det andre rommet skal tilsvare innetemperaturer. Det vi skal gjøre er å lage et hull mellom disse to rommene, hvor vi skal sette inn et vindu eller en vegg som vi skal måle U-verdier og termiske tap. og da skal vi bygge en hotbox rundt dette hullet fylle med måleinstrumenter og regne ut. Men vi må vite de termiske tapene i selve hotboxen, da trenger vi å finne ut hvilke materialer vi trenger. For å regne ut dette skal vi sette inn vegger, vinduer med kjente termiske tap for å få et kjent tap på boksen.

Endret av Zenxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...