ReaveЯ Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hei! Kan noen si meg hvilket spill jeg burde kjøpe på steam? hvilket er best på skirmish/flerspiller? Er litt usikker på hvilket spill jeg skal kjøpe. Begge er megabillig nå, så tenkte jeg måtte slå til. På forhånd takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 tja, begge spillene er gode, men supreme 1 er vel best i mine øyne. mye ble forandret i supreme 2, noe til bedre og annet til dårligere. supreme 1 var et klassisk rts, mens i supreme 2 fjernet de en del ting som gjorde 1 unik og la til et slags rpg element! vil anbefale deg å prøve demoene av spillene! Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Prøvde demoen av supreme commander 2, men det var helt mongolid kameravinkel, fikk ikke fikset på den heller. Men ga meg ikke veldig bra inntrykk i demoen, men så var det campaign, noe jeg ikke kommer til å spille mye av hvis jeg kjøper. Men hvordan er det med unit cap? Er det slik som i Generals at du kan lage uendelig med units? føler at det er et must. Endret 23. januar 2012 av furiUZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 unit capen i supreme 2 er 500, supreme commander 1 har 1000. men alt av bygninger i supreme commander 2 går på unit cap. men unit capen i sc2 kan forandres til hva som helst i en ini fil. Lenke til kommentar
ArkArk Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Supreme Commander 1 med Forged Alliance expansion pack er nok det beste valget. Supreme 2: Små teite kart,teit unit cap,teit grafikk,teit begrensning i forhold til å planlegge bygninger frem i tid(supcom 1 lar det "Forhåndsbestille" bygninger og setter umiddelbart i gang og bygger dem når bygge roboten din har gjort ferdig oppgaven forut denne).I 2`ern er dette visst ikke mulig,her må du ha ressursene på lager først.Bygge et og et forsvarstårn er micromanagment som ikke passer for min spillestil, iallefall ikke litt ut i spillet. Supreme 1: At du gjerne kan bygge 100 bygninger samtidig selv om du ikke har i nærheten av alle de ressurser på lager som du behøver,men du får begynt å bygge selv om det går det veeeeldig sakte.Da har du mere tid til andre oppgaver en å leke byggmester som må detaljstyre alt som skal bygges.Du kan "forhåndsbestille" uendelig antall bygninger,så går byggeroboten igang med byggingen i den rekkefølgen du "bestillte" dem Genialt enkelt og greit. Teknologitreet er også langt bedre laget i 1`ern en i 2`ern. Men det aller mest konge med 1`ern er kartstørelsene:største kart er 81x81 km.og det er stoort.. Men hater du store kart,så er det helt ned til 5x5 km også. Endret 23. januar 2012 av ArkArk Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 hmm.. kanskje jeg går for Supreme1 da. Er det vanskelig å sette seg inn i? Vil ikke ha et for komplisert strategi spill heller. Lenke til kommentar
pidgey Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Off topic.. Command & Conquer 3: Tiberium Wars. Lett å lære, hardt å mestre. Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Det har jeg spilt. Ga opp det spillet ganske fort. Lenke til kommentar
ArkArk Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 hmm.. kanskje jeg går for Supreme1 da. Er det vanskelig å sette seg inn i? Vil ikke ha et for komplisert strategi spill heller. Det er ikke værre en Age of Empires og den slags egentlig.Men det er fler enheter og det tar litt tid å sette seg inn i alle.De fleste angrep kan kontres med noe..så det er endel å lære,men det er verdt det! Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Supreme Commander er vel for de litt mer hardcore RTS folka der ute, mens Supreme Commander 2 var mer for 'nybegynnere'. Jeg har prøvd begge og må si jeg ikke likte SP2 noe spesielt. Holder meg til SP. Lenke til kommentar
ToreBarsk Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Veldig enig i alle her, bortsett fra at eg syns SC2 ikkje bare er litt dårlegere, men heilt forferdeleg i forhold til 1'ern, som i mine auger er et av tidenes RTS, ved siden av RA2, AoE2 og Rise of Nations. Veldig mange av elementene som gjorde SC1, spesielt med exp pack Forged Alliance, har blitt fjernet og erstattet med "klassiske" tilbakesteg. Som økonomisystemet, som eg ser fleire nevner. Og det "nye" oppgraderingssystemet som 2'ern kommer med, er bare tull. På skirmish kan du smelle alt opp på full guffe i løpet av 10min. Maks. Deretter går det bare nedover. Nei, SC2 er vel den største skuffelsen i spillverdenen for min del. SC2 går raskere, men personlig liker eg sakte og tungt. (Høhø) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå