_Ja'far_ Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Har tenkt å få laget en strømforsyning til et tec. Det jeg lurer på er hvor mye dette vil koste og vilke deler jeg trenger? TEC'et er et på 226W og det skal ha 15.4V. Siden jeg ikke vet om vannkjølingen klarer å håndtere dette må det være mulig å regulere spenningen mellom 12V og 15V. Elementet trekker forøvrig ca. 22A på 15,4V. Noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 må desverre skuffe deg med at dette krever en del elektronikkunnskaper og tålmodighet. Dette er blitt diskutert før... http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=122915 Lenke til kommentar
_Ja'far_ Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Ser at dette ikke er noe jeg kommer til å prøve på, så derfor har jeg tenkt å spørre om min lokale elektro-skole kan lage noe.. Noen som kan gi meg en ca. pris på delene som trengs til en slik sak?? Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Det kan bli dyrt å lage strømforsyning, en kompis av meg lager en for meg til et 80W TEC. regner med ca 2000kr med TEC. Du kan høre med han hva det vil koste. www.el-watch.com. Eller en ferdig løsning fra Permo www.permo.no Lenke til kommentar
koff1 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Du trenger en trafopå 350 VA eller bedre som lerverer 15V ac eller mer. Så likeretter du det med ei standard graetzbro. 30A burde være bra. Så kjører du det til en standard LM 317 krets med 15 LM 317 i paralell, og kobler inn en shunt motstand på 0.2 ohm på hver av utgangene. Alt dette kan du få kjøpt på ELFA. Tipper du klarer å lage det for under 1000kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå