karoald Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Nordlyset i natt på Sunnmøre Bildet er fjernet. Beskrivelse: Mitt fyrste nordlysbilde-hurten styrten ut med kamra da eg såg lyset så her er det mykje som kunna gjort bedre---men fekk fanget det---tar imot gode råd til neste gang Orginalen til slutt V3 Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 nå ser jeg ikke hvor lang eksponeringstid du har, men jeg brukte ivertfall 10-20 sekunder . f 2,8 og iso 1000... altså en vesentlig lysere eksponering enn her.Selve bildet er jo ok, men det er altfor mørkt. du kan jo helt sikkert skru opp isoen til ivertfall 800.. åpneste blender må du også bruke... vi får håpe vi snart får muligheten igjenn, jammen ikke ofte på disse kanter :=) Lenke til kommentar
karoald Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Tusen takk fotogigen---det kom brått på fekk ikkje planlegge noko ting det var berre å hoppe i det-håper det dukker opp att snart ja----eg brukte denne "bulb"--holdt nede utløseren ei god stund med fjernutløseren Lenke til kommentar
karoald Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Såg du himmelen mot sør i den blå time i går kveld fotogigen -den var makalaust fin,har ikkje sett ein slik himmel før Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Et flott nordlys, men det ble litt mørkt - prøv igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg