papapa Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 kan noen være så snill å forklare hvordan man regner ut skolepoeng/konkuransepoeng? på forhånd takk Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 hvis du mener poengene etter videregående. De som gjelder når man skal søke på studier. så trur jeg det er slik. man regner snitt karakteren. så ganger man den med ti. hvis du har 4,31 i snitt så har du 43,1 poeng. skal være med ett desimal. Etter du har regna ut på den metoden legger du til tillegspoeng. fordypningspoeng, realfagspoeng, alderspoeng og den slaks. Hvis du har 7 tillegspoeng ( som jeg får ) så får du da 50,1 poeng. så tillegspoenga teller mye. 1poeng er 0,1 opp på snitt karakteren. Jeg er ikke 100% sikker på om dette er metoden, men jeg mener det er sån. Jeg leste det ett sted i verfall. og det stemmer jo overens med de poengsummene det står rund omkring som er minnste krav og slikt. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Lord-KGA er rådgiver tror jeg :wink: Virker nesten sånn, for dette stemmer finfint Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Noen som vet hva slags snitt en må ha for å komme inn på mer "populære" studier? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 For å komme inn på enkelte medisin og siv.ing studier må du ha et snitt på bortimot 65, har sett 67 som minstekrav (!). Ntnu. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 kan vel gå privat skoler, de er vel ikke ute etter poeng summer. men de er ute etter penga da, bilige er de i vertfal ikke. jeg så en slaks oversikt på det på din side en gang, hva de forskjellige studienne krevde av poeng på de forskjellige skolene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå