Gå til innhold

Umulig å få jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Var hos Nav for å se hva dem kunne hjelpe med. Men det eneste jeg fikk der var jobbsøkerkurs.

Tror jeg gir opp.

Min erfaring med Nav-systemet er at hvis man legger en god plan selv og presenterer ett ferdig oppsett for saksbehandler, har man større sjanse for å endel tilleggstjenester - det være seg kompetanseheving og mindre oppdrag (som kan lede til noe fast). Har selv vært i stabil "ny" jobb siden 2005, men nå har utviklingen kommet så langt innenfor dette yrket at jeg må sette meg på skolebenken igjen, og det med støtte fra Nav. At man må belage seg på litt mere knekkebrød en stund fremover får man bare akseptere.

Det som ikke virker er å gi opp - så stå på!

smile.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskeligere enn noengang å få jobb. Det er så mange utlendinger overalt, og da snakker jeg om svensker og øst-europeere.

20-åringer fra Sverige er ekstremt sultne og desperate, og det koster dem lite å selge seg selv billig og ofre alt for arbeidsgiver. Det bør man jo delvis gjøre også, man her snakker vi om selvutslettende holdninger.

Da blir det vanskelig for de norske som ønsker at lovverket skal følges til en viss grad.

Lenke til kommentar

Har selv benyttet med av vikarbyråer og bemanningsbyrå.

Min erfaring er at det gjerne er disse som er flaskehalsen, du tar kontakt med dem; og en kynisk person vil se over dine kvalifikasjoner. - Altså, om man går denne veien, bør man ha en CV skrevet på gullpapir.

Ikke helt sant, etter min erfaring, dem er ofte bedre å snakke med på bemanningsbyråer og man settes ofte inne i en slik "presste sistuasjon".

Problemet med disse bemanningsbyråene er at man må igjennom to legg, først må man bevise bemanningsbyrpet om at man er god nok for stillingen, deretter må man overbevise bedriften.

Men det værste er nok at "alle" bruker disse firmaene for å ansette folk, som gjør at man får dårligere ansettelsesvilkår, mindre lønn, usikker fremtid ++.

Har selv gått et halvt år arbeidsledig etter min lærlingtid, for så å reise i militæret.

Etter militæret har jeg søkt litt jobber, og endelig fått napp, starter om en ukes tid+.

Problemet er at det er så mange søkere, og selv om jeg vet at jeg er overkvalifisert og kan gjøre jobben perfekt får jeg melding om at noen andre har fått jobben, eller ingen tilbakemelding i det heletatt, det er frustrerende.

Det er ikke den beste arbeideren som får jobben, det er den som kan snakke for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...