Gitaroo Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hei! Har nylig betalt en person via elance.com for å programmere en nettside for meg. Han sendte meg en melding hvor han ønsket å se min "online server ftp/cpanel information". Videre sto det at han trengte disse instillingene for å sette opp nettsiden på serveren: "PHP 5.2.4 or greater MySQL 5.0 or greater The mod_rewrite Apache module" Noen som kunne utdype hva han mener med dette? Jeg er ganske blank i dette og er usikker på hva slags informasjon jeg skal gi. Jeg har planer om å "hoste" siden fra godaddy.com Takker for svar Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Serveren hvor nettsidene skal hostes må ha installert: - PHP 5.2.4 eller nyere - MySQL 5.0 eller nyere og Apache må være satt opp med mod_rewrite modulen. GoDaddy sine webhotell tilfredstiller trolig disse kravene - da dette er jevnt over standard. Men han trenger uansett relativt raskt tilgang til webhotellet om han skal få satt opp nettsidene. Men det er ikke så mye dyrere å bruke en norsk ISP, som f.eks PRO ISP. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hei! Har nylig betalt en person via elance.com for å programmere en nettside for meg. Han sendte meg en melding hvor han ønsket å se min "online server ftp/cpanel information". Videre sto det at han trengte disse instillingene for å sette opp nettsiden på serveren: "PHP 5.2.4 or greater MySQL 5.0 or greater The mod_rewrite Apache module" Noen som kunne utdype hva han mener med dette? Jeg er ganske blank i dette og er usikker på hva slags informasjon jeg skal gi. Jeg har planer om å "hoste" siden fra godaddy.com Takker for svar Han spør kort sagt om tilgang til hosten din. Så helt konkret, gjør følgende: - Informer ham om hvilken hostingpakke du har tenkt å bruke og link ham til siden som har info om hva som er inkluder i dette. Spør om det passer for det han trenger (det gjør det som regel, da hans krav er rimelige standard for alle hoster nå). Hvis det da er ok så gå videre til neste steg og kjøp hostingplanen på vanlig måte. - Når du har kjøpt hostingen vil du få email(er) med passord til kontrollpanelet for websiden. Dette vil han trenge for åjobbe med webside, så det enkleste er å bare forwarde eposten til vedkommende. Bare sjekk raskt over at den ikke inkluderer noe personlig informsjon som du ikke vil dele (normalt ikke noe problem). -Stigma Lenke til kommentar
Gitaroo Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Takk for svar Jeg antar at passordet til websiden er noe jeg kan endre ved senere tid etter at han er ferdig med siden? Lenke til kommentar
Gitaroo Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Ah, ok Nå har jeg kjøpt domene og har tilgang til kontrollpanelet (har gjort det via hostgator). Så da kommer jeg til å sende personen brukernavnet og passordet til kontrollpanelet. Han kan vell ikke få tilgang til noe personlig informasjon herfra? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Han får tilgang til det du har oppgitt, men om det er en seriøs utvikler ville jeg ikke vært bekymret over det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå