Nitrius Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 jeg har lagd mange poster her anngående at jeg har problemer med r9700 pro og Asus P4G8X hovedkortet mitt, og mange ganger har folk sakt at jeg skal sette Agp speed på: 4 det har jeg gjort Fast write er slått av også, så spm mitt er at noen har også sakt at jeg skal sette noe innpå biosen fra 1,5 til 1,7 hva heter det som jeg skal sette opp? det er agp et eller annet husker ikke hva kan noen plz fortelle meg hva det heter igjen? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 ingen som vet/eller gidder ikke å svare? hmm, kom igjen, kan ikke noe plz fortelle meg hva det heter? agp Voltage eller? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 AGP voltage. Den kan man normalt sette på 1.5V - 1.7V. Du kan også se om Sideband accsessing også da. Men det er normalt på ifra før. EDIT: Men hvorfor sette opp den? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 jo for i poster jeg har posta før har folk satt at jeg skal sette agp et eller annet opp fra 1,5 til 1,7 også spurte jeg sapphire om det dem sa det samme, det kan hjelpe med stabiliteten eller noe sånt! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Siden et R9700kort får en stor del av efekten direkte ifra PSU så har det meget lite og si. Her snakker vi mest om hvor høy AGP du kan kjøre. Jeg ville ha prøvd og kjørt den så lavt som mulig. (Liker ikke spenning siden det er mange komponeneter som ikke liker spenning) EDIT: For høy spenning. Er ikke allverden elektronisk utstyr som virker uten spenning nei. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 ja jeg har vært innom: rage3d og sapphire sine forumer og der står det at ingen skade vil skje vis du settern til 1,7 eller noe sånt Lenke til kommentar
Ronnie Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg har lest noen av postene dine og det er jo beklagelig at du ikke får maskinen din til å fungere som du ønsker. Jeg har noe av samme konfigurasjonen som deg og min maskinen er helt stabil og jeg er veldig fornøyd. Jeg har SiSoft Sandra på maskinen og kan gjennom det programmet få ut alle innstillinger som hardwaren er satt opp med, jeg kan sende dette til deg hvis du ønsker det så kan du jo sammenligne med dine innstillinger. Her har du et lite utsnitt. Som du ser har jeg siste Bios oppdatering, den syns jeg gjorde at maskinen ble mer stabil. Mainboard Bus(es) : AGP PCI IMB USB FireWire/1394 i2c/SMBus MP Support : No System BIOS : Award Software, Inc. ASUS P4G8X ACPI BIOS Revision 1006 Mainboard : ASUSTeK Computer INC. P4G8X Chipset : ASUSTeK Computer Inc E7205 Host Controller Front Side Bus Speed : 4x 105MHz (420MHz data rate) Total Memory : 1024MB DDR-SDRAM Memory Bus Speed : 2x 105MHz (210MHz data rate) Hvis du ønsker flere innstillinger må du oppgi E-post adressen din så skal jeg sende det til deg. Ronnie Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hvis du ønsker flere innstillinger må du oppgi E-post adressen din så skal jeg sende det til deg. Ronnie Du kan også skrive en privat melding til remy5 her... Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg har lest noen av postene dine og det er jo beklagelig at du ikke får maskinen din til å fungere som du ønsker. Jeg har noe av samme konfigurasjonen som deg og min maskinen er helt stabil og jeg er veldig fornøyd. Jeg har SiSoft Sandra på maskinen og kan gjennom det programmet få ut alle innstillinger som hardwaren er satt opp med, jeg kan sende dette til deg hvis du ønsker det så kan du jo sammenligne med dine innstillinger. Her har du et lite utsnitt. Som du ser har jeg siste Bios oppdatering, den syns jeg gjorde at maskinen ble mer stabil.Mainboard Bus(es) : AGP PCI IMB USB FireWire/1394 i2c/SMBus MP Support : No System BIOS : Award Software, Inc. ASUS P4G8X ACPI BIOS Revision 1006 Mainboard : ASUSTeK Computer INC. P4G8X Chipset : ASUSTeK Computer Inc E7205 Host Controller Front Side Bus Speed : 4x 105MHz (420MHz data rate) Total Memory : 1024MB DDR-SDRAM Memory Bus Speed : 2x 105MHz (210MHz data rate) Hvis du ønsker flere innstillinger må du oppgi E-post adressen din så skal jeg sende det til deg. Ronnie Grunn til at du har en mer stabil maskin enn remy er fordi du har All In Wonder-versjonen av 9700 Pro, og disse korta har fått fiksa endel feil som de vanlige 9700 Pro-korta har. Selv hadde jeg 9700 Pro og P4G8X, ble dritt lei og solgte hovedkortet og kjøpte meg et nytt Canterwood-basert kort. Hjalp ikke stort, så jeg be dritt lei igjen, solgte 9700 Pro kortet og kjøpte et 9800 Pro. Alle problemene forsvant over natten... Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 så collapse at det beste er å kjøpe nyy skjermkort? men akkurat nå hakke jeg så mye pnger å bla ut med :-s, noen fra sapphire så også til meg at jeg skal sette core voltage opp 0,1 kan dette hjelp tro? Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 så collapse at det beste er å kjøpe nyy skjermkort? men akkurat nå hakke jeg så mye pnger å bla ut med :-s, noen fra sapphire så også til meg at jeg skal sette core voltage opp 0,1 kan dette hjelp tro? Det eneste jeg fikk mer stabilt etter at jeg satt opp AGP spenninga fra 1,5 til 1,55 og 1,6 volt var når jeg overklokka. Men for all del, det er jo bare å prøve! Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Asus HK og r9500/9700 er vel kjent for ikke alltid å jobbe så godt sammen? Var tom en advarsel i manualen til mitt Asus HK om at enkelte serier av r9500/9700 ikke var anbefalt. Sjekket på f.eks ASUS forum om det ligger no slikt der om ditt HK og r95/700? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 collapse? hva mener du med spenninga? fra 1.5 til 1.55 jeg har bare burkt agp voltagen jeg satt den fra 1.5 til 1.7 jeg kan ikke velge 1.55 der hva mener du? :-s Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 collapse? hva mener du med spenninga? fra 1.5 til 1.55 jeg har bare burkt agp voltagen jeg satt den fra 1.5 til 1.7 jeg kan ikke velge 1.55 der hva mener du? :-s Har du siste bios versjon til hovedkortet ditt da? Jeg mener å huske at det skal være en 1.6V mulighet iallefall. spenning = voltage Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Agp Voltagen min er på 1.7 nå, vaøgmuligheter der er: 1.5-1.6-1.7 og jeg har catalyst 3.6 bios nummer er: 113-94206-102 siste bios er dette det? Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Agp Voltagen min er på 1.7 nå, vaøgmuligheter der er: 1.5-1.6-1.7 og jeg har catalyst 3.6 bios nummer er: 113-94206-102 siste bios er dette det? Virker som det kan være versjon 1002... Last ned siste versjon 1006 her. Du trenger et BIOS flash program som du kan finne her. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Agp Voltagen min er på 1.7 nå, vaøgmuligheter der er: 1.5-1.6-1.7 og jeg har catalyst 3.6 bios nummer er: 113-94206-102 siste bios er dette det? Virker som det kan være versjon 1002... Last ned siste versjon 1006 her. Du trenger et BIOS flash program som du kan finne her. nei nei det nummert der var til biosen til skjermkortet det, jeg har P4G8X biso 1006 revison eller hva den heter jeg har 1006 det nummert du fikk der var skjermkort biosen min det Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 men men men ser man det akkurat nå spillte jeg litt WC3 tft og når jeg skulle til å exite spillet før jeg kom til exit knappen assa så frys pcen måtte slå den av og på, hmm lurer på om det kan hende at det blir for varmt jeg assa, for jeg har spillte WC3 TFT hele denne uka nå uten noe problem og har heller ikke gjort noen endringer, og så plutselig frys det, tror dere at dette kan skyldes varme? men jeg har to enermax vifter som står veldig i nærheten av skjerkortet en i døra og en bak nederst, eller hva tror dere? også tror dere at jeg kan klage på komplett siden jeg kjøpte det fra dem prøve å få bytta ut noe sånn at jeg kan få pcen mer stabil noen som har noen forslag for nå gidder jeg rett å slett ikke mer, har siste driver av alt vis dere lurer på det, hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 men men men ser man det akkurat nå spillte jeg litt WC3 tft og når jeg skulle til å exite spillet før jeg kom til exit knappen assa så frys pcen måtte slå den av og på, hmm lurer på om det kan hende at det blir for varmt jeg assa, for jeg har spillte WC3 TFT hele denne uka nå uten noe problem og har heller ikke gjort noen endringer, og så plutselig frys det, tror dere at dette kan skyldes varme? men jeg har to enermax vifter som står veldig i nærheten av skjerkortet en i døra og en bak nederst, eller hva tror dere? også tror dere at jeg kan klage på komplett siden jeg kjøpte det fra dem prøve å få bytta ut noe sånn at jeg kan få pcen mer stabil noen som har noen forslag for nå gidder jeg rett å slett ikke mer, har siste driver av alt vis dere lurer på det, hva skal jeg gjøre? Hvis den fryser 100% uten at du kan gjøre noe annet enn å resette manuelt eller slå av maskinen, så virker det som det kan være varmen ja. Sånn skjedde det når jeg begynte å klokke litt på 9800 Pro kortet mitt, når jeg klokka minnet for langt. Du er sikker på at den vifta du har i døra blåser inn i kabinettet og at den vifta bak blåser ut av kabinettet? Selv om det ikke blir så mye "kaldere" så vil en luftgjennomstrømning ha veldig mye å si. Okei, så har du BIOS 1006 til hovedkortet, da burde jo den delen være grei iallefall. Hvis det ikke har kommet noen 1007 da. Jeg tror ikke du kommer så langt med å klage, hadde du undersøkt litt før du kjøpte så hadde du kanskje funnet ut at 9700 Pro og Granite Bay hovedkort (som P4G8X)er no skikkelig møl sammen. Som jeg har nevnt før så ble jeg dritt lei selv og kjøpte et 9800 Pro og ny strømforsyning. Null problemer siden jeg fikk kortet for 2-3 måneder siden... Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 hmmm, ja ja, kansje jeg skal klokke minnet mindre en normalt da? hmm eller så kjøper jeg meg bare et nytt skjermkort orker ikke å styre lengere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå