mFaFa Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hei hei.. vurderer sterkt å kjøpe en midlertidlig pc før et LAN. Har ikke veldig lyst til å sitte 5 dager på LAN med K6-2 375MHz og 64meg RAM. Som nevnt skal dette bli en ganske midlertidlig løsning! Skal ha en DURON prosessor. Lurer på hvor høyt opp i MHz man må gå for å få MORGAN kjernen.. starter den på 1GHz elle? Skal forresten ûberclocke litt :smile: Tenkte på Via KT133A chipsettet.. gidder IKKE kjøpe DDR RAM -så ikke gidd å foreslå det :wink: Venter på .13 micron AMD, selvom den kanskje funker på Socket A, må jeg sikkert bytte DDR RAM'en til PC2700 (det er veeldig dyrt nuh) allikevel.. men da hadde jeg sitti med et utdatert chipsett (KT266A) og .13 AMD. Tenkte egentlig på ABit KT7A-RAID hovedkortet.. altså Via KT133A. Har nemlig 2x WD200BB som jeg vil kjøre i RAID0. Kjenner også en del folk med det hovedkortet.. eventuelle småproblemer på grunn av særegenheter med kortet.. kan nok fixes :razz: Altså det jeg vil kjøpe: [*]Prosessor [*]Hovedkort [*]Minne [*]Kjøler Dette har jeg liggende! [*]Creative GF2GTS [*]Sound Blaster Live [*]3Com 10/100 NIC [*]2x WD200BB [*]Hansol 900P [*]Tastatur og mus Altså; jeg vil ha Via KT133A. Lurt å kjøpe ABit kortet? Selv mener jeg det er det beste valget (?) Tror jeg kjøper grei Duron, vil ha med MORGAN kjerne.. har du noe spesielt smart å si om den saken så snakk ut! :smile: På forhånd takk for hjelp.. [ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-02-08 14:03 ] Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Har hørt en del dritt om KT7A kort.. (altså egentlig KT133a chipsettet) At SBLive kort ikke funker og slikt. En kamerat har litt peil på KT7A kort. Han sa i så fall at SBLive'en faktisk funker på KT7A-RAID versjonen, men ikke vanlig KT7A. Det gjør ikke meg noe, for jeg vil helst ha RAID uanset.. Noen fler som vet noe om det? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 SBLive funker så bare det med kt133a, unntaket kan være hvis du har en gammel bios eller kjører win9x uten eller med eldre chipsetdrivere. Ellers var vel flesteparten av problemene rapportert med utgangepunkt i Asus hk. Har satt opp to systemer med MSI(k7t-turbo) og SBlive uten tegn til problemer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 KT7A og Morgan/Palomino er en DÅRLIG kombinasjon. Kun siste revisjon av KT7A (rev1.3) støtter de nye prosessorene og det er ikke sikkert det er den revisjonen du får om du kjøper KT7A. Kjøp noe annet, f.eks det Microstar KLE133 kortet hos psdata. Det yter ikke særlig bra, men er veldig billig (800kr), har innebygd VGA, lyd og LAN. Det støtter også morgan/palomino og du kan selge det brukt til en bra pris. (Bare HK'et er jo nesten et komplett system) Lenke til kommentar
Ceramic Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 mFaFa Jeg har dette hovedkortet liggende. Det er versjon 1.1 Det vil si at det ikke kan kjøre XP prosessorer. Vel, dvs. noen har gjort det men det kan ikke garanteres. Jeg har vært svært fornøyd med dette kortet men må samtidig si at det var mye kødd å sette det opp mot SBlive da bioser enda var uferdige. Med siste 64 bios og oppdaterte VIA drivere var dette problemet borte. Hadde så smått tenkt å selge følgende oppsett: -Abit kt7a RAID med papst chipsettvifte (orginalvifta bråkte noe jævlig) -AMD AthlonTB 266 1.33Ghz -Globalwin vifte FOP32 -2x 128Mb SDRAM orginal Alle hånbøker og orginale CD'er og disketter følger med. Skal ha 1750,- for alt sammen. (halv pris i forhold til webpriser på komplett) Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Takk for svar folkens.. hjalp en del :smile: Hadde nemlig litt dårlig tid..! Og DEG Ceramic, vi snakkes.. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå