Gå til innhold

Får ikke lagt inn Ubuntu på maskinen min.

Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg prøver å legge inn Ubuntu på min Win7 maskin slik at jeg kan velge det ene eller det andre ved oppstart av maskinen min så går dessverre ikke dette da jeg får bare feilmelding ved slutten av innstalasjonen med beskjed om å sjekke en log fil.

Hva er det som er galt å hva må jeg gjøre?

Har prøvd dette på 2 forskjellige maskiner og ingenting funker :(

post-207903-0-39191700-1327425307_thumb.png

Innstalasjonen går bra

post-207903-0-72001100-1327425347_thumb.jpg

Så kommer dette opp :hrm:

Hva kan jeg gjøre?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir nok pent nødt til å poste feilmeldingen, evt. beskrive hva som skjer underveis grundigere om vi skal ha noen sjangs til å finne ut hva som går feil :) Det kan forresten hende at installasjonsfilen er korrupt (skjedd en feil under nedlastingen), det kan være en idé å prøve å laste ned på nytt og prøve igjen. Dette pga. det samme tydeligvis skjer på to forskjellige maskiner.

Lenke til kommentar

Du blir nok pent nødt til å poste feilmeldingen, evt. beskrive hva som skjer underveis grundigere om vi skal ha noen sjangs til å finne ut hva som går feil :) Det kan forresten hende at installasjonsfilen er korrupt (skjedd en feil under nedlastingen), det kan være en idé å prøve å laste ned på nytt og prøve igjen. Dette pga. det samme tydeligvis skjer på to forskjellige maskiner.

Ok skal legge ut bilde av feilmeldingen i morgen\senere :)

Lenke til kommentar

Har du vurdert å laste ned en fil fra ubuntu.no, brenne den på CD / lage en bootbar minnepinne og starte fra den og installere? ;)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Har du vurdert å laste ned en fil fra ubuntu.no, brenne den på CD / lage en bootbar minnepinne og starte fra den og installere? ;)

Nei har ikke det men skal ikke ha full Ubuntu på maskinen skal ha win7 og Ubuntu samtidig :)

Beklager hvis dette var utydelig :)

Har nå lget den virtuelt å ser ut til å funke nå :)

Lenke til kommentar

Hva står det i log-filen?

Eventuelt kan du installere rett fra live CD/DVD, men da bør du lage en partisjon for ubuntu på forhånd. Du kan bruke EaseUS Partition Master for å krympe din windows partisjon http://www.partition-tool.com/personal.htm. Du bør sette av 10 GB + swap til ubuntu. Skal du bruke suspend bør swap være minst like stor som fysisk minne.

Hehe ok men tok bare å virtualiserte den :)

Hadde jo vært en mulighet og partisjonere disken :p

Står ikke noe i loggfilen fordi den eksistere ikke :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis du liker fortsatt liker ubuntu etter å ha prøvd det en stund, vil jeg absolutt anbefale deg å gi ubuntu en egen partisjon. Sjekk gjerne ut Linux Mint 12 før du bestemmer deg for distro.

Ok tusen takk skal gjøre det :) men vil gjerne først teste og ekpremiitere før jeg lage en egen partitone eller så mye mulig hvis jeg liker det kjempe godt t jeg lager en full innstalasjon på den stasjonere :)

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Nei har ikke det men skal ikke ha full Ubuntu på maskinen skal ha win7 og Ubuntu samtidig :)

Beklager hvis dette var utydelig :)

Ingenting hindrer deg i å konfigurere dualboot når du installerer fra cd. Det skjer tvert imot av seg selv uten at du behøver å gjøre noe som helst. Bare krymp windows-partisjonene på disken din slik at du får tilstrekkelig uallokert plass før du setter inn cd'n og rebooter. Wubi-greiene er vel bare for å installere inni en image-fil på ntfs, og sånn jeg ser det er det ikke noen fordeler med det så sant du har muligheten til å frigjøre plass til ny(e) linux-partision(er) på disken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...