The_Mentalist Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei, Har akkurat bestilt meg en Force GT 120GB, og sitter med en liten klump i magen. Greier ikke å finne noen "ferske" diskusjoner om det, så jeg må bare spørre: Er den kvitt alle "barnesykdommene"? På forhånd takk for svar, mvh Mentalisten;) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei, Har akkurat bestilt meg en Force GT 120GB, og sitter med en liten klump i magen. Greier ikke å finne noen "ferske" diskusjoner om det, så jeg må bare spørre: Er den kvitt alle "barnesykdommene"? På forhånd takk for svar, mvh Mentalisten;) den skal virke ganske ok nå, bare du installerer nyeste Firmware Lenke til kommentar
blinc Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Har sett uforståelige problemer med Sandforce på bærbare. Har jeg satt inn en SSD med Marvell controller igjen har det fungert normalt. Lenke til kommentar
The_Mentalist Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Hei, Har akkurat bestilt meg en Force GT 120GB, og sitter med en liten klump i magen. Greier ikke å finne noen "ferske" diskusjoner om det, så jeg må bare spørre: Er den kvitt alle "barnesykdommene"? På forhånd takk for svar, mvh Mentalisten;) den skal virke ganske ok nå, bare du installerer nyeste Firmware Shippes den ikke med nyeste firmware? elr har det kommet en update nylig? Har sett uforståelige problemer med Sandforce på bærbare. Har jeg satt inn en SSD med Marvell controller igjen har det fungert normalt. Skjønner ikke helt dette, har jeg mulighet til å bytte kontroller på en laptop? Nå skjønner jeg, var litt sent igår kveld:P Du har byttet til en annen SSD og har ikke hat problemer etter dette! Takk for tips, men tror jeg gir SandForce en sjanse. De skal få den igjen om det blir mye trøbbel though!! Endret 23. januar 2012 av The_Mentalist Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 ...men TS har i det miste spart 166 kroner (jfr. komplett.no) på å ikke kjøpe en Corsair SSD Pro Series... Lenke til kommentar
The_Mentalist Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 ...men TS har i det miste spart 166 kroner (jfr. komplett.no) på å ikke kjøpe en Corsair SSD Pro Series... Hva mener du med dette? Vil du anbefale Performence Pro over Force GT? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Uten tvil. Marvell > Sandfoce Lenke til kommentar
The_Mentalist Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Uten tvil. Marvell > Sandfoce Men Marvell mangler vell litt når det kommer til hastighet kontra SandForce? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 I sekvensiell skrivehastighet, ja. Den eneste måten du klarer å merke det på er når du måler det på ytelsestester. Blåskjermer med ujevne mellomrom er en del enklere å merke. 4 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 trøbbel Det har ikke vært at de har skapt trøbbel, men at de ikke har levert den ytelsen de skal. Faktisk bare ca halve ytelsen. Folk som ikke tester dette og går rett fra HDD vil tro alt er greit. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) @Ar Kritz Mener du å si at SF baserte er dårligere på random ytelse? Saken er egentlig veldig enkel men samtidig kompleks, SandForce bruker kompresjon og ytelsen varierer dermed avhengig av hvilke data man jobber med. (den taper seg litt ved høy QD men det er ikke en relevant problemstilling på en PC) Det eneste gyldige ankepunktet mot SF2XXX baserte var FW relatert, de har slitt lenge med å finne problemet men det er nå noen måneder siden den ble friskmeldt. Det er selvsagt ikke umulig å få frem en BSOD men det er ikke mer hyppig enn på andre SSD-er. Det er bare å sørge for å ha siste firmware, da er man kvitt barnesykdommene. LPM fixen kan man med fordel også benytte seg av, det gjelder uansett om man har SandForce eller Crucial eller ikke. @blinc Det gjelder ikke Force GT som det er snakk om her, den bruker sync NAND. Ytelsen blir kappet på modeller med async NAND, f.eks Force 3 og tilsvarende fra andre leverandører. Det er bare å sette seg inn i problematikken men jeg er jo enig i at man kan gå i fella dersom man ikke følger litt med. Hvis man ikke følger litt med er man sannsynligvis ikke så opptatt av dette heller. Endret 23. januar 2012 av Anvil Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Det sies at å disable LPM ikke lengre er nødvendig med M4 fra og med FW 0009 ? I denne tråden http://forum.notebookreview.com/solid-state-drives-ssds-flash-storage/578915-crucial-m4-micron-c400-ssd-series-thread.html Selv har jeg tre M4 drives nå i to ulike maskiner og har ikke disablet LPM vha registry parameters under iAstor (maskiner med Intel Series 6 chipset). Og har ikke hatt noen issues overhodet. Endret 30. januar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
festen Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg analyserte dette når jeg skulle ha disk selv. Ser du på newegg.com ser du på tilbakemeldinger på ulike disker. Det samme på amazon.com Og det er ingen tvil. Den beste disken, til og med bedre enn intel er Crucial M4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå