Gå til innhold

SSD Force GT 120 barnesykdommer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Har akkurat bestilt meg en Force GT 120GB, og sitter med en liten klump i magen.

Greier ikke å finne noen "ferske" diskusjoner om det, så jeg må bare spørre: Er den kvitt alle "barnesykdommene"? :p

På forhånd takk for svar, mvh Mentalisten;)

den skal virke ganske ok nå, bare du installerer nyeste Firmware

Lenke til kommentar

Hei,

Har akkurat bestilt meg en Force GT 120GB, og sitter med en liten klump i magen.

Greier ikke å finne noen "ferske" diskusjoner om det, så jeg må bare spørre: Er den kvitt alle "barnesykdommene"? :p

På forhånd takk for svar, mvh Mentalisten;)

den skal virke ganske ok nå, bare du installerer nyeste Firmware

Shippes den ikke med nyeste firmware? elr har det kommet en update nylig?

Har sett uforståelige problemer med Sandforce på bærbare. Har jeg satt inn en SSD med Marvell controller igjen har det fungert normalt.

Skjønner ikke helt dette, har jeg mulighet til å bytte kontroller på en laptop?

Nå skjønner jeg, var litt sent igår kveld:P Du har byttet til en annen SSD og har ikke hat problemer etter dette! Takk for tips, men tror jeg gir SandForce en sjanse. De skal få den igjen om det blir mye trøbbel though!!

Endret av The_Mentalist
Lenke til kommentar

@Ar Kritz

:)

Mener du å si at SF baserte er dårligere på random ytelse?

Saken er egentlig veldig enkel men samtidig kompleks, SandForce bruker kompresjon og ytelsen varierer dermed avhengig av hvilke data man jobber med.

(den taper seg litt ved høy QD men det er ikke en relevant problemstilling på en PC)

Det eneste gyldige ankepunktet mot SF2XXX baserte var FW relatert, de har slitt lenge med å finne problemet men det er nå noen måneder siden den ble friskmeldt.

Det er selvsagt ikke umulig å få frem en BSOD men det er ikke mer hyppig enn på andre SSD-er.

Det er bare å sørge for å ha siste firmware, da er man kvitt barnesykdommene.

LPM fixen kan man med fordel også benytte seg av, det gjelder uansett om man har SandForce eller Crucial eller ikke.

@blinc

Det gjelder ikke Force GT som det er snakk om her, den bruker sync NAND.

Ytelsen blir kappet på modeller med async NAND, f.eks Force 3 og tilsvarende fra andre leverandører.

Det er bare å sette seg inn i problematikken men jeg er jo enig i at man kan gå i fella dersom man ikke følger litt med.

Hvis man ikke følger litt med er man sannsynligvis ikke så opptatt av dette heller.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Det sies at å disable LPM ikke lengre er nødvendig med M4 fra og med FW 0009 ?

I denne tråden

http://forum.notebookreview.com/solid-state-drives-ssds-flash-storage/578915-crucial-m4-micron-c400-ssd-series-thread.html

Selv har jeg tre M4 drives nå i to ulike maskiner og har ikke disablet LPM vha registry parameters under iAstor (maskiner med Intel Series 6 chipset). Og har ikke hatt noen issues overhodet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...