valulla Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei hei forum=) Alt eg lurte på att desse deler passer? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1040225&su=6C776F82-D8CA-42F6-93E5-35F606D0403E Eg trenge ikkje windows 7 får eg har heime=) Og eg har ein extra gtx 580 heime og så eg ska ha sli. Men går det ann og ha ein asus geforce gtx 580 og msi gtx 580 for eksempel? Det var alt eg lurte på takk! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Nei. Det hovedkortet er for Intel-prosessorer. Prosessoren du har valgt er AM3+, hovedkortet har Socket-1155. Lenke til kommentar
valulla Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Oisann:) det såg eg ikkje ! x) men har det passet vis eg tar inn eit amd3+ då? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Ja, eller byttet til Intel-prosessor (og du trenger ikke bytte CPU-kjøler i noen av tilfellene). Lenke til kommentar
valulla Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Okei takk! men har du svare på andre spørsmåle mitt og:)? att eg kan ha msi gtx 580 sli og asus geforce gtx 580 foreksempel:)? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Å blande produsenter i SLI såfremt de har samme brikkesett (i dette tilfellet GTX 580) så har det ingenting å si, såfremt strømforsyningen holder og har nok strømkabler for skjermkortene. Dette kan jeg dessverre ikke svare på, er ikke nok oppdatert på akkurat det emnet. Endret 22. januar 2012 av Occi Lenke til kommentar
valulla Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Okei, men det går grett. Finner svare ut på internette. Takk får svarene dine:) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Okei takk! men har du svare på andre spørsmåle mitt og:)? att eg kan ha msi gtx 580 sli og asus geforce gtx 580 foreksempel:)? ja du kan bruke forskjellige GTX 580 i SLI men jeg ville heller investert i en bedre prosessor (i5 2500K) og en SSD fremfor ett til GTX 580, det er jo ikke noe vits i å ha to GTX 580 når prosesoren knapt kan måle seg med ett GTX 580... gå heller for 8GB RAM, for hovedkortet(ene) du har valgt er det best å gå med partall Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Stemmer som olestokk sier, prosessoren du har siktet deg inn på er "dritt" i forhold til et SLI-oppsett av GTX 580. Du vil merke drastisk forskjell ved å kjøpe en middels god i5 fra Intel. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) og skal du på død og liv gå får ett AMD oppsett trenger du IKKE ett LGA 1155 hovedkort i tilegg. Pluss den strømforsyninga er også overkill, trenger max 750 Watt pluss du har valgt ett sett med minne moduler beregnet for x58 chipsett type hovedkort. Velg ett sett med to minnebrikker i stedet Endret 22. januar 2012 av Phyltre Lenke til kommentar
valulla Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Hmmm, eg prøvde og ta ner prisen på alt får eg vill ikkje bruke så masse penger. Men hvor bra processor da ? har 18000 tusen i kontoen og 8000 skall til moped vettu:P men men. Eg kan ta ner te 8gb ram sånn eg sparer meir penger. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 ikke at du vil spare så mange hundre lappene på minne (er ganske billig uansett), men strømforsyning kan man nok spare litt mer på. Men skal jeg tolke det slik at du satser på ett SLI oppsett inklusive skjerm for 10 k ? Tviler serkt på at du for det til med mindre det er noe som "ramla av en lastebil" Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 her har du noe som etter min mening er en bedre tolkning av et budsjett på 10K oppsettet er laget på dustin fordi de er billigere enn komplett Lenke til kommentar
valulla Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 og skal du på død og liv gå får ett AMD oppsett trenger du IKKE ett LGA 1155 hovedkort i tilegg. Pluss den strømforsyninga er også overkill, trenger max 750 Watt pluss du har valgt ett sett med minne moduler beregnet for x58 chipsett type hovedkort. Velg ett sett med to minnebrikker i stedet Eg skal ha gtx 580 sli :S trenger masse watt:) her har du noe som etter min mening er en bedre tolkning av et budsjett på 10K oppsettet er laget på dustin fordi de er billigere enn komplett Jo takk får og gi meg eit annen løsning, men eg vill ha gtx 580 sli:) Lenke til kommentar
Occi Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Dropp SLI-oppsettet spør du meg, du kommer til å få mye jevnere ytelse med en god prosessor. Husk at også prosessorkraften tas i bruk i spill som du åpenbart har disse skjermkortene listet opp for Lenke til kommentar
valulla Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Dropp SLI-oppsettet spør du meg, du kommer til å få mye jevnere ytelse med en god prosessor. Husk at også prosessorkraften tas i bruk i spill som du åpenbart har disse skjermkortene listet opp for Ja eg får no tenke på det Men nå må eg desverre gå. Takk får svarene! Lenke til kommentar
Jaffacake Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 her har du noe som etter min mening er en bedre tolkning av et budsjett på 10K oppsettet er laget på dustin fordi de er billigere enn komplett Ser jeg helt feil eller mangler det skjermkort i den handlelisten? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 her har du noe som etter min mening er en bedre tolkning av et budsjett på 10K oppsettet er laget på dustin fordi de er billigere enn komplett Ser jeg helt feil eller mangler det skjermkort i den handlelisten? Det stemmer, dette er fordi olestokk (og meg) mener at det er en bedre investering å droppe enda et skjermkort, bytte ut AMD med Intel og andre endringer Han skriver det litt høyere opp i tråden også. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Men nå har jo 2500K cpu innebygd grafikk del såvidt meg bekjent. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Men nå har jo 2500K cpu innebygd grafikk del såvidt meg bekjent. skjønner ikke helt hva du mener, men hvis du leser litt oppover i tråden, så kan du se at TS allerede har ett GTX 580 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå