Gå til innhold

Passer denne pcen i sammen? gtx 580 sli +++

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å blande produsenter i SLI såfremt de har samme brikkesett (i dette tilfellet GTX 580) så har det ingenting å si, såfremt strømforsyningen holder og har nok strømkabler for skjermkortene. Dette kan jeg dessverre ikke svare på, er ikke nok oppdatert på akkurat det emnet.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Okei takk! men har du svare på andre spørsmåle mitt og:)? att eg kan ha msi gtx 580 sli og asus geforce gtx 580 foreksempel:)?

ja du kan bruke forskjellige GTX 580 i SLI

men jeg ville heller investert i en bedre prosessor (i5 2500K) og en SSD fremfor ett til GTX 580, det er jo ikke noe vits i å ha to GTX 580 når prosesoren knapt kan måle seg med ett GTX 580...

gå heller for 8GB RAM, for hovedkortet(ene) du har valgt er det best å gå med partall

Lenke til kommentar

og skal du på død og liv gå får ett AMD oppsett trenger du IKKE ett LGA 1155 hovedkort i tilegg.

Pluss den strømforsyninga er også overkill, trenger max 750 Watt pluss du har valgt ett sett med minne moduler beregnet for x58 chipsett type hovedkort.

Velg ett sett med to minnebrikker i stedet

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Hmmm, eg prøvde og ta ner prisen på alt får eg vill ikkje bruke så masse penger. Men hvor bra processor da ? :) har 18000 tusen i kontoen og 8000 skall til moped vettu:P men men. Eg kan ta ner te 8gb ram sånn eg sparer meir penger. :)

Lenke til kommentar

ikke at du vil spare så mange hundre lappene på minne (er ganske billig uansett), men strømforsyning kan man nok spare litt mer på.

Men skal jeg tolke det slik at du satser på ett SLI oppsett inklusive skjerm for 10 k ? Tviler serkt på at du for det til med mindre det er noe som "ramla av en lastebil"

Lenke til kommentar

og skal du på død og liv gå får ett AMD oppsett trenger du IKKE ett LGA 1155 hovedkort i tilegg.

Pluss den strømforsyninga er også overkill, trenger max 750 Watt pluss du har valgt ett sett med minne moduler beregnet for x58 chipsett type hovedkort.

Velg ett sett med to minnebrikker i stedet

Eg skal ha gtx 580 sli :S trenger masse watt:)

her har du noe som etter min mening er en bedre tolkning av et budsjett på 10K

oppsettet er laget på dustin fordi de er billigere enn komplett

post-227710-0-33783400-1327276445_thumb.png

Jo takk får og gi meg eit annen løsning, men eg vill ha gtx 580 sli:)

Lenke til kommentar

Dropp SLI-oppsettet spør du meg, du kommer til å få mye jevnere ytelse med en god prosessor. Husk at også prosessorkraften tas i bruk i spill som du åpenbart har disse skjermkortene listet opp for :)

Ja eg får no tenke på det :) Men nå må eg desverre gå. Takk får svarene!

Lenke til kommentar

her har du noe som etter min mening er en bedre tolkning av et budsjett på 10K

oppsettet er laget på dustin fordi de er billigere enn komplett

post-227710-0-33783400-1327276445_thumb.png

Ser jeg helt feil eller mangler det skjermkort i den handlelisten?

Det stemmer, dette er fordi olestokk (og meg) mener at det er en bedre investering å droppe enda et skjermkort, bytte ut AMD med Intel og andre endringer :) Han skriver det litt høyere opp i tråden også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...