ChrizO Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei Kjøpte meg en shuttle kabinett av denne typen før jul på tilbud hos komplett.no som jeg skulle bruke til en media pc. Det viste seg at den ikke egnet seg som stue pc da de to viftene bråkte noe voldsomt og temperaturen på cpu og chipsett var en god del for høy. Kunne sikkert modifisert boksen selv men valgte å angre på kjøpet ettersom komplett har 45 dagers åpent kjøp. Jeg sendte derfor varen tilbake men fikk etter et par uker beskjed om at varen var skadet og derfor blir returen avvist. Årsak : Bøyde pinner i cpu socket Spørsmålet er nå om det i hele tatt er vits å klage på denne avgjørelsen, jeg er veldig forsiktig med varer jeg er usikker på om jeg skal beholde og jeg jobbet i mange år som IT Teknikker så jeg har satt sammen en god del tusen pcer i min levetid. Skal ikke se bort ifra at jeg har vært uheldig når jeg fjernet cpuen før insendelse men jeg tviler sterkt på det. Dette blir vel uansett mitt ord mot komplett så det er vel ingen vits å krangle mot overmakten om disse pengene? Noen som har erfaring med å klage på slike ting? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Bøyde pinner= glem retur. Slik er det desverre. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Du satte på beskyttelsesplasten på prosessorsokkelen før du sendte det i retur? ellers er det lett at noe ramler bortpå og ødelegger pinnene under returen. Lenke til kommentar
ChrizO Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Du satte på beskyttelsesplasten på prosessorsokkelen før du sendte det i retur? ellers er det lett at noe ramler bortpå og ødelegger pinnene under returen. Det gjordet jeg, så er veldig usikker på hvordan de pinnene har blitt ødelagt. Skal jo litt til for å bøye dem også. Har ikke vært å hentet pakken fra posten ennå så er veldig spent om man kan se bøyde pinner med det blottet øyet. Isåfall er jeg rimelig sikker på at det må ha oppstått etter at jeg har levert produktet fra meg. Tror nok uansett det er en rimelig lett sak å bøye pinnene tilbake så kan alltids finne et eller annen jeg kan bruke maskinen til. Føler likevel at det er noe surt med hele saken.. Tror neppe komplett var særlig keen på å få det produktet i retur siden de hadde sendt kabinettet i original esken og den hadde fått hard medfart i posten. Sikkert umulig å selge videre så er det utenkelig at de gjør et lite ninja triks? Komplett sitt resultat for fjoråret var jo ikke særlig bra så tipper de har innstramning i alle ledd. Endret 24. januar 2012 av ChrizO Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Å beskylde en stor aktør for svindel på et så tynt grunnlag, er å gå ganske sterkt ut. Litt for sterkt, etter min mening. Hvis Komplett drev med svindel, og lurte seg unna denne typen saker, så hadde man lest mange flere klager på deres service på nett og i media. Men med tanke på hvor mange som handler hos Komplett, så er det utrolig få klager på de. Jeg har selv opplevd å bøyd pinner i CPU socket når jeg skulle fjerne en CPU selv om jeg var så fortsiktig som mulig. Fikk bøyd den tilbake riktignok, men da er pinnen allerede svekket og den kan ikke selges på ny. Når det gjelder driftsresultat så vil det alltid gå opp og ned, avhengig av en mengde faktorer. Men de gikk med over 6 millioner i overskudd i 2010. I 2009 gikk de imidlertid med 34,5 millioner i overskudd, men året før var det et underskudd på 77 millioner. Det er imidlertid det eneste året siden 1999 de har gått med underskudd (historikk finnes ikke lenger tilbake). Store svinginger kan blant annet forklares med investeringer som vil gi langsiktig avkastning, men som kan gi mindre overskudd det året. http://www.purehelp.no/company/corp/komplettas/980213250 Endret 26. januar 2012 av Black Star 2 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg har full sympati for at du kan ha vært uheldig, men når det gjelder Komplett tror jeg neppe de har noen intensjon om å snike seg unna en retur. Jeg har hatt ganske mange returer opp gjennom årene på Komplett, og har enda til gode å ikke bli godt behandlet. Jeg vil si at i mitt tilfelle har servicen vært eksemplarisk! Håper det ordner seg for deg på et vis! Lykke til! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg har full sympati for at du kan ha vært uheldig, men når det gjelder Komplett tror jeg neppe de har noen intensjon om å snike seg unna en retur. Problemet ligger ofte i posten, om du sier at esken hadde fått hard medfart når du mottok denne burde du selvsagt ha dokumentert dette på sett og vis, jeg personlig har med mobilen og tar bilder av pakken om det har oppstått noe problemer, da kan jeg i alle fall kreve penger fra posten om det viser seg at noe har gått i stykker pga transporten. Min personlige erfaring med komplett er at de har vært helt 100% greie å ha med når det gjelder retursaker , har faktisk fått mer enn det jeg forventet i noen tilfeller så man kan godt si at det er et bra selskap sånn sett, dog ting forandrer seg fort og jeg har ikke hatt noe retur på flere år med dem (kjøper stadig en del hos dem og dustin). Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Bøyde pinner= glem retur. Slik er det desverre. Poenget er jo at han ikke tror han kan ha bøyd dem. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Et godt tips er å alltid fotodokumentere produktet man sender fra seg. Og deretter kreve dokumentasjon fotodokumentasjon fra dem når de har slike påstander. Ville tatt en titt på pinnene når du får pakken tilbake. Dersom det ikke er nevneverdige problemer og produktet fortsatt virker kan du jo alltids klage på at produktet har en mangel (at det ikke svarer til forventninger mtp. støy etc.). Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Ville tatt en titt på pinnene når du får pakken tilbake. Dersom det ikke er nevneverdige problemer og produktet fortsatt virker kan du jo alltids klage på at produktet har en mangel (at det ikke svarer til forventninger mtp. støy etc.). Tror det hjelper lite å klage igjen hvis det ikke er en annen person, beste er nok da å beholde produktet, hvis det ikke virker. Eventuelt klage på posten har vært veldig uforsiktig, men også der blir det nok påstand mot påstand, posten garanter neppe for skader, det er forsikringen som man må ta det på. Men for å være lærepenge så kjøp ikke hovedkort, prosessor uten å sjekke om man vil gå for disse, siden ingen av delene tåler så mye i de områdene der. Lenke til kommentar
ChrizO Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Å beskylde en stor aktør for svindel på et så tynt grunnlag, er å gå ganske sterkt ut. Litt for sterkt, etter min mening. Hvis Komplett drev med svindel, og lurte seg unna denne typen saker, så hadde man lest mange flere klager på deres service på nett og i media. Men med tanke på hvor mange som handler hos Komplett, så er det utrolig få klager på de. Jeg har selv opplevd å bøyd pinner i CPU socket når jeg skulle fjerne en CPU selv om jeg var så fortsiktig som mulig. Fikk bøyd den tilbake riktignok, men da er pinnen allerede svekket og den kan ikke selges på ny. Når det gjelder driftsresultat så vil det alltid gå opp og ned, avhengig av en mengde faktorer. Men de gikk med over 6 millioner i overskudd i 2010. I 2009 gikk de imidlertid med 34,5 millioner i overskudd, men året før var det et underskudd på 77 millioner. Det er imidlertid det eneste året siden 1999 de har gått med underskudd (historikk finnes ikke lenger tilbake). Store svinginger kan blant annet forklares med investeringer som vil gi langsiktig avkastning, men som kan gi mindre overskudd det året. http://www.purehelp.no/company/corp/komplettas/980213250 Beskylder ikke komplett for noe som helst, jeg spurte bare spørsmålet om det er helt utenkelig. Du er veldig naiv om du tror at en stor aktør betyr at du er totalt beskyttet som kunde, jeg kjenner flere mennesker som har jobbet med service og det stilles ganske strenge krav til at de som jobber på gulvet skal levere resultater. Så selvfølgelig vil det alltid være en menneskelig faktor inne i bildet som ikke nødvendigvis handler etter firmaets retningslinjer. Uansett så var ikke det diskusjonen, det jeg prøvde å få frem er at jeg har ikke noe jeg skulle sagt i saken. Jeg må bare godta en retur og siste ord er sagt i saken uansett om jeg ikke nødvendigvis er enig. Lenke til kommentar
ChrizO Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Et godt tips er å alltid fotodokumentere produktet man sender fra seg. Og deretter kreve dokumentasjon fotodokumentasjon fra dem når de har slike påstander. Ville tatt en titt på pinnene når du får pakken tilbake. Dersom det ikke er nevneverdige problemer og produktet fortsatt virker kan du jo alltids klage på at produktet har en mangel (at det ikke svarer til forventninger mtp. støy etc.). Godt poeng da man faktisk vil ha noe å argumentere med. Skal hente pakken imorgen så vi får se om jeg får det til å fungere. Tror nok ikke jeg orker å lage noe mer støy i denne saken ettersom jeg fikk produktet til en grei pris på tilbud. Vil nok sitte med en litt vond smak i munnen men er jo ikke verre at jeg vil benytte meg av en annen webshop i fremtiden, er jo ikke slik at det mangler på gode alternativer til komplett Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Å bytte nettbutikk løser vel ikke så mye? Jeg tviler på om at f.eks Netshop.no ville godtatt returen, om det var der du hadde kjøpt varen. Men f.eks Dustin har jo vist seg å ha ekstrem god service. Jeg aner ikke hvordan de ville håndtert denne saken. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Med ett skadet produkt? Sansynligvis på samme måte. Annen behandler hjelper særdeles lite, de har full tilgang til ordrehistorikken din, derunder også returordre. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Har veldig god erfaring med Komplett sin returavdeling, de har vært positivt innstilt til å la tvilen komme kunden til gode for å bevare et godt kundeforhold i de sakene jeg har vært borti de. Når de sier at pins er bøyd, er det nok en slik feil de får mange av og som de ikke kan sende videre til sine leverandører for RMA, ei heller selge varen som demo dersom den skulle vise seg å fungere ok til tross for bøyde pins. Posten derimot... Gud forby. Alle jeg kjenner (meg selv inkludert) har måtte klage på svaret på klagesaken for å få refundert pengene når posten har ødelagt en pakke. Endret 12. februar 2012 av Saftis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå