Gå til innhold

Retur avvist Komplett.no

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg en shuttle kabinett av denne typen før jul på tilbud hos komplett.no som jeg skulle bruke til en media pc. Det viste seg at den ikke egnet seg som stue pc da de to viftene bråkte noe voldsomt og temperaturen på cpu og chipsett var en god del for høy. Kunne sikkert modifisert boksen selv men valgte å angre på kjøpet ettersom komplett har 45 dagers åpent kjøp.

Jeg sendte derfor varen tilbake men fikk etter et par uker beskjed om at varen var skadet og derfor blir returen avvist. Årsak : Bøyde pinner i cpu socket

Spørsmålet er nå om det i hele tatt er vits å klage på denne avgjørelsen, jeg er veldig forsiktig med varer jeg er usikker på om jeg skal beholde og jeg jobbet i mange år som IT Teknikker så jeg har satt sammen en god del tusen pcer i min levetid. Skal ikke se bort ifra at jeg har vært uheldig når jeg fjernet cpuen før insendelse men jeg tviler sterkt på det.

Dette blir vel uansett mitt ord mot komplett så det er vel ingen vits å krangle mot overmakten om disse pengene? Noen som har erfaring med å klage på slike ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du satte på beskyttelsesplasten på prosessorsokkelen før du sendte det i retur? ellers er det lett at noe ramler bortpå og ødelegger pinnene under returen.

Det gjordet jeg, så er veldig usikker på hvordan de pinnene har blitt ødelagt. Skal jo litt til for å bøye dem også. Har ikke vært å hentet pakken fra posten ennå så er veldig spent om man kan se bøyde pinner med det blottet øyet. Isåfall er jeg rimelig sikker på at det må ha oppstått etter at jeg har levert produktet fra meg. Tror nok uansett det er en rimelig lett sak å bøye pinnene tilbake så kan alltids finne et eller annen jeg kan bruke maskinen til.

Føler likevel at det er noe surt med hele saken.. Tror neppe komplett var særlig keen på å få det produktet i retur siden de hadde sendt kabinettet i original esken og den hadde fått hard medfart i posten. Sikkert umulig å selge videre så er det utenkelig at de gjør et lite ninja triks? Komplett sitt resultat for fjoråret var jo ikke særlig bra så tipper de har innstramning i alle ledd.

Endret av ChrizO
Lenke til kommentar

Å beskylde en stor aktør for svindel på et så tynt grunnlag, er å gå ganske sterkt ut. Litt for sterkt, etter min mening.

Hvis Komplett drev med svindel, og lurte seg unna denne typen saker, så hadde man lest mange flere klager på deres service på nett og i media. Men med tanke på hvor mange som handler hos Komplett, så er det utrolig få klager på de.

Jeg har selv opplevd å bøyd pinner i CPU socket når jeg skulle fjerne en CPU selv om jeg var så fortsiktig som mulig. Fikk bøyd den tilbake riktignok, men da er pinnen allerede svekket og den kan ikke selges på ny.

Når det gjelder driftsresultat så vil det alltid gå opp og ned, avhengig av en mengde faktorer. Men de gikk med over 6 millioner i overskudd i 2010. I 2009 gikk de imidlertid med 34,5 millioner i overskudd, men året før var det et underskudd på 77 millioner. Det er imidlertid det eneste året siden 1999 de har gått med underskudd (historikk finnes ikke lenger tilbake). Store svinginger kan blant annet forklares med investeringer som vil gi langsiktig avkastning, men som kan gi mindre overskudd det året.

http://www.purehelp.no/company/corp/komplettas/980213250

Endret av Black Star
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har full sympati for at du kan ha vært uheldig, men når det gjelder Komplett tror jeg neppe de har noen intensjon om å snike seg unna en retur.

Jeg har hatt ganske mange returer opp gjennom årene på Komplett, og har enda til gode å ikke bli godt behandlet. Jeg vil si at i mitt tilfelle har servicen vært eksemplarisk!

Håper det ordner seg for deg på et vis!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har full sympati for at du kan ha vært uheldig, men når det gjelder Komplett tror jeg neppe de har noen intensjon om å snike seg unna en retur.

Problemet ligger ofte i posten, om du sier at esken hadde fått hard medfart når du mottok denne burde du selvsagt ha dokumentert dette på sett og vis, jeg personlig har med mobilen og tar bilder av pakken om det har oppstått noe problemer, da kan jeg i alle fall kreve penger fra posten om det viser seg at noe har gått i stykker pga transporten.

Min personlige erfaring med komplett er at de har vært helt 100% greie å ha med når det gjelder retursaker , har faktisk fått mer enn det jeg forventet i noen tilfeller så man kan godt si at det er et bra selskap sånn sett, dog ting forandrer seg fort og jeg har ikke hatt noe retur på flere år med dem (kjøper stadig en del hos dem og dustin).

Lenke til kommentar

Et godt tips er å alltid fotodokumentere produktet man sender fra seg.

Og deretter kreve dokumentasjon fotodokumentasjon fra dem når de har slike påstander.

Ville tatt en titt på pinnene når du får pakken tilbake. Dersom det ikke er nevneverdige problemer og produktet fortsatt virker kan du jo alltids klage på at produktet har en mangel (at det ikke svarer til forventninger mtp. støy etc.).

Lenke til kommentar

Ville tatt en titt på pinnene når du får pakken tilbake. Dersom det ikke er nevneverdige problemer og produktet fortsatt virker kan du jo alltids klage på at produktet har en mangel (at det ikke svarer til forventninger mtp. støy etc.).

Tror det hjelper lite å klage igjen hvis det ikke er en annen person, beste er nok da å beholde produktet, hvis det ikke virker.

Eventuelt klage på posten har vært veldig uforsiktig, men også der blir det nok påstand mot påstand, posten garanter neppe for skader, det er forsikringen som man må ta det på.

Men for å være lærepenge så kjøp ikke hovedkort, prosessor uten å sjekke om man vil gå for disse, siden ingen av delene tåler så mye i de områdene der.

Lenke til kommentar

Å beskylde en stor aktør for svindel på et så tynt grunnlag, er å gå ganske sterkt ut. Litt for sterkt, etter min mening.

Hvis Komplett drev med svindel, og lurte seg unna denne typen saker, så hadde man lest mange flere klager på deres service på nett og i media. Men med tanke på hvor mange som handler hos Komplett, så er det utrolig få klager på de.

Jeg har selv opplevd å bøyd pinner i CPU socket når jeg skulle fjerne en CPU selv om jeg var så fortsiktig som mulig. Fikk bøyd den tilbake riktignok, men da er pinnen allerede svekket og den kan ikke selges på ny.

Når det gjelder driftsresultat så vil det alltid gå opp og ned, avhengig av en mengde faktorer. Men de gikk med over 6 millioner i overskudd i 2010. I 2009 gikk de imidlertid med 34,5 millioner i overskudd, men året før var det et underskudd på 77 millioner. Det er imidlertid det eneste året siden 1999 de har gått med underskudd (historikk finnes ikke lenger tilbake). Store svinginger kan blant annet forklares med investeringer som vil gi langsiktig avkastning, men som kan gi mindre overskudd det året.

http://www.purehelp.no/company/corp/komplettas/980213250

Beskylder ikke komplett for noe som helst, jeg spurte bare spørsmålet om det er helt utenkelig. Du er veldig naiv om du tror at en stor aktør betyr at du er totalt beskyttet som kunde, jeg kjenner flere mennesker som har jobbet med service og det stilles ganske strenge krav til at de som jobber på gulvet skal levere resultater. Så selvfølgelig vil det alltid være en menneskelig faktor inne i bildet som ikke nødvendigvis handler etter firmaets retningslinjer.

Uansett så var ikke det diskusjonen, det jeg prøvde å få frem er at jeg har ikke noe jeg skulle sagt i saken. Jeg må bare godta en retur og siste ord er sagt i saken uansett om jeg ikke nødvendigvis er enig.

Lenke til kommentar

Et godt tips er å alltid fotodokumentere produktet man sender fra seg.

Og deretter kreve dokumentasjon fotodokumentasjon fra dem når de har slike påstander.

Godt poeng da man faktisk vil ha noe å argumentere med. Skal hente pakken imorgen så vi får se om jeg får det til å fungere. Tror nok ikke jeg orker å lage noe mer støy i denne saken ettersom jeg fikk produktet til en grei pris på tilbud. Vil nok sitte med en litt vond smak i munnen men er jo ikke verre at jeg vil benytte meg av en annen webshop i fremtiden, er jo ikke slik at det mangler på gode alternativer til komplett :)

Lenke til kommentar

Har veldig god erfaring med Komplett sin returavdeling, de har vært positivt innstilt til å la tvilen komme kunden til gode for å bevare et godt kundeforhold i de sakene jeg har vært borti de.

Når de sier at pins er bøyd, er det nok en slik feil de får mange av og som de ikke kan sende videre til sine leverandører for RMA, ei heller selge varen som demo dersom den skulle vise seg å fungere ok til tross for bøyde pins.

Posten derimot... Gud forby. Alle jeg kjenner (meg selv inkludert) har måtte klage på svaret på klagesaken for å få refundert pengene når posten har ødelagt en pakke.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...