RoaldN Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=TuEEKI3i5a0 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Between 1939-41, Nearly a quarter of the population of the baltic states is deported to the misery of the Soviet gualg labour camp system. As the red army retreats from the advancing german forces the mass mobilization of 50,000 estonian men. Families of those who try to evade are threatened with torture and execution. Gulag 113 revisits the terrifying journey of one of the survivors: An estonian-canadian who endured inhumane suffering in Stalin's labour camps and made his daring escape on the battlefields on the eastern front. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Tatt fra retningslinjene: Emnetittelen skal beskrive trådens innhold og eventuelle problemstilling godt og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Du bør presisere hva tråden egentlig handler om, du kan ikke forvente at alle skal se en 14min lang video helt uten videre Dvs. hva er egentlig diskusjonen her? Endret 22. januar 2012 av Occi 1 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Filmen illustrerer godt hva tråden handler om.. Nå der fikk du markert deg og din forumveileder-rank. Fornøyd nå? Man kan diskutere innholdet i videoen. Se filmen, kom med en kommentar. Jeg forventer forøvrig ikke at "alle" skal se en 14min video, men de som er interessert i emnet.. jeg poster ikke for noksagter. (gidameg, 14 min er jo en livstid på internett). Man kan jo f.eks diskutere hvorvidt det nasjonalsosialistiske Tyskland som har blitt demonisert og fortsetter å bli demonisert virkelig var så onde som historiebøkene utgir dem for å være når de kjempet mot de som frontet dette systemet. "GULAG 113" by Marcus Kolga. The film follows 89-year-old Eduard Kolga as he travels from his home in Canada, back to the GULAG camp where he nearly died from starvation and disease in 1941-42. Endret 22. januar 2012 av RoaldN 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Har du en problemstilling vi skal diskutere eller ville du bare dele denne videoen med oss? 2 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Har du en problemstilling vi skal diskutere eller ville du bare dele denne videoen med oss? Her er enda en moderator med lite å gjøre på skjønner jeg.. er det morsomt å være en psykopolitisk agent uten egen vilje? 3 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Filmen illustrerer godt hva tråden handler om.. Man skal ikke måtte se en 14 minutter lang video for å forstå hva en tråd handler om. Endre emnetittelen og førsteinnlegg, med mindre du vil ha tråden stengt. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. 1 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Man kan jo f.eks diskutere hvorvidt det nasjonalsosialistiske Tyskland som har blitt demonisert og fortsetter å bli demonisert virkelig var så onde som historiebøkene utgir dem for å være når de kjempet mot de som frontet dette systemet. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=FsmhMr6vGL0 Her er en video hvor den nasjonalsosialistiske tyske hær blir ønsket velkommen som frigjørere i Estland.. Etter å ha sett videoen i førstepost og Eduard Kolgas beretninger om Gulagsystemet så gir det ganske mye mening. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Du er trådstarter og burde vite hva det er du vil diskutere, vi skal ikke trenge å gjette oss til det, ei heller å måtte se en video for å forstå hva det er du vil frem til. Prøv igjen. 2 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Du er trådstarter og burde vite hva det er du vil diskutere, vi skal ikke trenge å gjette oss til det, ei heller å måtte se en video for å forstå hva det er du vil frem til. Prøv igjen. Jeg ser forøvrig ikke hvordan jeg bryter med reglene her.. Det er ikke nødvendig å ha en problemstilling og siden ordlyden sier Eventuell problemstilling og videoen illusterer GODT hva temaet for tråden er for den som GIDDER å ta seg tid, om man blir såpass butthurt av en youtubevideo så kan man ganske enkelt se vekk og drite i tråden. Så dere får ta dere en bolle. Eneste grunnen til at dere reagerer er pga at det muligens er kontroversielt innhold og ingen annen grunn. Prøv igjen selv. 2 Lenke til kommentar
Stigou Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hehe, tror kanskje folk misforstår emnetitelen din. Estiske, som i Estetisk, kontra et lite ubetydelig land like under Finland som heter Estland. http://no.wikipedia.org/wiki/Estland . Men er det så mye å diskutere ? Synd trist leit, akkurat det samme som skjedde i Norge under ww2. Vi banka ned Blucher, å hadde motstands bevegelsen. Men, fortsatt blei jo en del mennesker shippa ned til div arbeidsleiere. Men neida, er jo ikke Tysker'a div mennesker der ute hater. Er jo en haug med Nazister som kom til makta, å fikk spilleromm. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Så dere får ta dere en bolle. Eneste grunnen til at dere reagerer er pga at det muligens er kontroversielt innhold og ingen annen grunn. Jeg har ikke sett videoen og har dermed ikke gjort meg opp en mening om hvorvidt innholdet i tråden er «kontroversielt» eller ikke. Du kan gjerne opprette en ny tråd med all informasjon (ikke en lang video) i førstepost hvis du vil, men denne stenges da du viser ingen interesse til å etterkomme våre forespørsler om å endre emnetittel og innhold. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg