Gå til innhold

Autorun fungerer ikke i winxp!


Zamboo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du funksjonen som kan ligge i ei autorun.inf fil??

I såfall så har Microsoft klart å lage ei ny buggs (overasket??).

Det du kan gjøre er å klikke på Cd-rom'en din og klikke på auto-play. Der kan du velge diverse alternativer om hvilke plate-typer som skal starte på hvilken måte.

Men ellers så trur jeg der er lite håp om at du kan bruke autostart.inf

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 15:13, B|Real skrev:

Mener du funksjonen som kan ligge i ei autorun.inf fil??




 

Det er det jeg mener ja.

Autorun fungerte til å begynne med, men det virker plutselig ikke mer.

Før kom det også opp et vindu hvor jeg kunne velge hva som skulle skje med cd'en som ble satt i ....dette har også sluttet å virke selv om det står autorun enabled både på cd-rom og dvd-rom...ganske irriterendes egentlig å gå inn i explorer hver gang jeg skal installere et nytt prog..

 

Overrasket over microsoft?

- går det noensinne ann å bli det?

Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd krøll med Autorun, dette skjedde spesielt etter installasjon av CloneCD. Rett før jeg skulle bestemme meg for å reinstallere hele greia, gikk jeg inn på Administrative ToolsServices og kikket litt.

 

Der inne ligger det en Service som heter Shell Hardware Detection. Etter mye surring på andre forumer og hjelpesider, kom jeg fram til at hvis denne Servicen var deaktivert, ville ikke Autorun fungere i det hele tatt, selv om det var enablet andre steder (TweakUI, gpedit.msc). Enablet denne Servicen igjen, og Autorun (samt den funksjonen at DVD-spillere blir vist som DVD-spiller i My Computer) fungerte bra igjen.

 

Så jeg vil råde deg å sjekke om denne Servicen er aktivert eller deaktivert. Hvis sistnevnte, aktiver denne og den til "Automatic" oppstartstype.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...