Rabbanito Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 hva er ca bensinforbruk på suzuki 4-takt 50 hk 2002 modell med elektrisk bensininnsprøytning på tomgang og i dorgefart? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 En del bestemmes av båten din, om den er 15 eller 25 fot. Halv- eller helplanende osv. Propellvalg osv. 1 Lenke til kommentar
Rabbanito Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Beklager sent svar, ja det tenke jeg ikke på båten er 18 fot, 2,13 bred og ca 600 kg tung.. det er en type silver viking 18 fisker. Tenkte mest på tomgangen, hvor mye den ville bruke Tror du den tipper over 1 liter på tomgang? tenkte å dra på nattfiske å ha motoren i gang Lenke til kommentar
turbojon123 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Har en 2006-mod. selv, men har neimen ikke regnet på forbruket. Suzuki er uansett blant de gjerrigste. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) På eldre totaktere brukte man regelen 1/2 liter pr.hest pr. time, på en nyere 4T er det verre og utregne siden det er mange parametere som kan gi utslag på drifts-forbruket. Av erfaring kan jeg tenke meg ca. 7 til 10 liter i timen på 3700rpm og ca 20 liter i timen på 5500 rpm. men dette kan være vanskelig og oppgi eksakt siden det er som sagt mange variasjoner. Edit: dorging/tomgang var det du spurte om , ca 2 til 3 liter i 4 knop og ca 0.4 på tomgang "tror jeg". Du kan kjøre en diagnose av motoren hvis en vennlig forhandler er villig å låne deg diagnoseverktøyet, da burde du få eksakt forbruk. Endret 26. mars 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Rabbanito Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 takk for svar er ikke så mye innpå forumet, men lurte på om motoren må kjøre over et vist turtall for at motoren skal lade batteriet? en kompis har innenbordsmotor og den lader på først over 1000 rpm, noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Rabbanito Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 noen ? sjøsatte båten i dag og hadde vært greit å vite.. at batteriet på båten ikke blir flatt på sjøen fordi motoren ikke ladde før over 1000 rpm.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Har ikke sjekket det, men en påhengsmotor har spole-lading og jeg tror den lader mye tidligere en en dynamo siden den blir brukt til å gi strøm til påhengsmotor uten batteri også. Får du lånt et multimeter kan du enkelt sjekke det ved og sette det på batteriet og sjekke volten, start motoren uten og ruse og sjekk igjen, rus motoren til 1000/1100 rpm og sjekk en siste gang. Endret 5. april 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Rabbanito Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Trodde jeg svarte på innlegget for lenge siden, men har vist kommet frem en feil. Batteriet lader på tomgang (under 1000 rpm) men ble vanskelig å vite om den ladde mere ved 1000 rpm enn ved tomgang, pga den lille forandringen. men eneste jeg har på båten er lanterner og en lyskaster som jeg bruker i spesielle tilfeller. så det går vell bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå