Gå til innhold

Må jeg ha to år med matte på 23/5 regelen når jeg er på den gamle reformen?

jeeee

Anbefalte innlegg

Mangler et år på vgs allmenn. Tenker å studere på høyskole etter 23/5regelen istedenfor. Når jeg gikk vgs var jeg på den gamle reformen. Da måtte man ha et år med matte på vg1. På vg2 var det valgfritt med matte. Jeg valgte det, men var for mye borte for å kunne få karakter i faget. På 23/5 regelen må man ha to år med matte. Men må jeg også det, eller holder det med mitt ene år med matte siden jeg er på den gamle reformen? Eller spiller ikke den gamle reformen noen rolle, så jeg må ta matte hos privatist før jeg kan søke på høyskole etter 23/5 regelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha den matten som tilbys på påbygg idag. Har samme utgangspunkt som deg, går nå påbygg, og må ha med matten. (Gått ett år på gamle "grunnkurs".) Fikk dessverre kun tilbud om p-matte, men den er til gjengjeld veldig enkel.

Ikke tenk fagene i år når du finner ut hva du trenger. Sjekk hvilket timeantall du har hatt med hvilke fag. Jeg må feks. ta engelsk som privatist, da jeg kun hadde et to-timersfag på førsteåret mitt. Kravet et fem-timersfag. Så jeg mangeler enten eksamen i tre-timersfaget som tilhører yrkesfag vg2, eller fem-timersfaget tilhørende studiespesialiserende vg1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...