Medlem-205774 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei! Jeg lurer på om det er noen som har noen tips til gjeddefiske rundt Bergen. Hvilke vann er det best å fiske gjedde i? Helst vann uten fiskekort. Takker for svar Lenke til kommentar
40mm Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Prøv Gaupåsvannet. Og det er en ganske bra størrelse på gjedden i grimevannet. Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Takk for svar! Gaupåsvannet, det som ligger ute i Ytre Arna? kanskje jeg skal prøve meg, er det greit å stå på land å fiske der? Du vet vel ikke noe om fiskekort i disse to vannene? så vidt jeg har hørt er det fritt fiske der? Lenke til kommentar
40mm Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Er bare å fiske, går greit å stå langs vannet, men gjerne ikke på denne årstiden. Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Nei.. Blir nok senere utpå våren. Men takk for hjelpen! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Grimevatnet er nok stedet eg har tatt flest store gjedder. Ellers har eg tatt rekorden i jordalsvatnet ved eidsvåg. Gaupåsvannet skal ha fine gjedder dog eg har ikke fisket der. Søster bor i nærheten og har merket meg dette vannet og der virker for meg som det er myrkant rundt mesteparten av vannet så mulig det er vanskelig å fiske fra land. 1 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Takk for godt svar SnowDOG! Tar fortsatt i mot tips Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jerkbait er tingen til gjedden! De bare klarer ikke å motsto dette greiene her! Popper kan være uhyre morsomt å fiske med siden de må helt opp til overflaten for å ta og kan ta seg noen luftige sprang. Ellers er jo meite med agn ganske bra men bare husk å fiske med agn tatt i samme vann og den må også være død siden det er forbudt med fiske med levende fisk i norge. I grimevatnet er det store mengder med abbor så agn skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Ja, har hørt at det skal være Abbor der ute ja. Tusen takk for hjelp og Tips SnowDog! Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Har enda et spørsmål. Hvilke vann rundt Bergen er det fint å fiske i? Er interrisert i både Ørret, Gjedde, Abbor osv. Noen som vet om noen vann og hvilken fisk som er i vannet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå