Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Refleksjon rundt følelser

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Tenkte å poste bare litt tanker jeg har hatt idag... Bare litt refleksjon rundt følelser

Så det er sånn det føles og føle.. det merkelige er at jeg føler meg bedre når jeg føler meg melankolsk og trist, enn det jeg gjør når jeg går rundt og begjærer, lengter og tenker monotont, bekymrende, bedre å føle noe vondt enn å ikke føle noe i det hele tatt. Det er en god følelse, det er godt å gråte, ikke skjule hva man føler. Det virker som at jeg har gjort det i de siste månedene.. sloss mot noe som prøver å bryte seg ut, det ble for sterkt.. jeg tror at det har brutt ut, til en viss grad. Jeg har gått rundt med følelsen av at det har vært noe som har vært grunnleggende feil inni meg, noe som ikke stemmer, en uro som ikke går vekk. Hvorfor har jeg lyst å føle så lite, men samtidig så mye. Å lete etter følelsen, som er den riktige, kanskje det er det som en grunnleggende feil, å lete etter noe som ikke finnes. Å gråte igår var utrolig deilig, tiltross for at jeg var alene, ute i kulden, ute i natten.. hvor jeg lengtet etter noen å holde rundt, en som fortalte meg at «det går bra» du trenger ikke å bekymre deg, du kan slappe av, være tilfreds.. men uansett.. det var utrolig deilig å gråte, det gav meg noe å føle på, og jeg tror det var noe veldig viktig jeg prøvde å fortelle meg selv, og det kom av seg selv. Det var ikke en følelse som jeg tvang fram, måtte lete etter eller som jeg prøvde å fortrenge, den var ren god og vond.. en balanse som gav meg fred.. og jeg merker nå, at jeg er her, jeg er ikke bak.. jeg er her - fordi noen ganger, må man gråte.. det gav meg en anelse av klarhet, ikke noe diffust eller kaotisk, ikke noe som fanget meg oppi et hjørne, ikke noe som satte et usynlige fengsel rundt hodet og halsen.. det var som om at jeg holdt på noe, noe som klistret seg til hodet mitt og hjerte.. men jeg gav slipp på det, det forsvant ut i natten, den følelsen av kaldhet – tårer førte med seg en varme som er deilig å føle...kjenne energien i kroppen.

Postet av anonym: c616ac58f510329f9e2e9ed56cb6585f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva som plager meg... det eneste jeg vet er at jeg starte å gråte igår, og det var utrolig godt.. Men syntes det er vanskelig med å finne noe som helst mening med noe. De siste ukene/måndene har jeg følt meg utrolig tom, tenkende og grublende. Ikke helt tilstede. Jeg kan si at jeg har følt meg utrolig ensom, men det gjør sikkert mange. det var iværtfall deilig å gråte og få ut litt følelser:) Ser egentlig ikke poenget med så veldig mye. Har ikke så mange jeg vil snakke med det om heller, fattern hører aldri på meg og er egentlig bare opptatt av praktiske ting med jobb, mor snakker egentlig bare om seg selv når jeg prøver å snakke med henne om meg.. hun forstår det ikke selv, men hun klarer alltid til å få ting som handler om om meg til å handle om henne. Bror er alltid opptatt, svarer alltid ting jeg "klager" over til han med: er du mann eller er du dame? Kan også hende at jeg begynte å gråte igår fordi en vennine av meg spurte meg faktisk hvordan jeg hadde det, genuint, og sa at jeg kunne snakke med henne om det hvis jeg ville det, første gangen det egentlig har skjedd med meg på sykt lenge.. utrolig bare hva "hvordan går det?" kan utløse et hav av følelser.. både gode og vonde, hvor mye det betydde for meg var ganske spesielt..

Lenke til kommentar

Gråt er en ventil, da er det mer en tårer som renner ut. Men du må jo finne ut av dette, du kan jo ikke bare gå der og gråte, det er det ikke mening i. Du må prøve å nøste opp litt, komme til kjernen.

Det jeg forstår er at du er veldig følelsessterk. Det er både en god og en dårlig egenskap på samme tid.

Det er det konkrete bak alle disse følelsene det hadde vært lurt å få litt kjennskap til, først og fremst for deg sjøl.

Lenke til kommentar

Lege? Jeg tror ikke du er sjuk, men kanskje greit å starte der likevel. Da har du i hvert fall akseptert at du har et problem du ønsker å løse, og da er du nærmere en konkret vinkling.

Som oftest er det slik at når folk får problemer så står to faktorer høyt oppe på lista: Økonomi og sex. Det er for at begge de faktorene betyr mye for oss.

Lenke til kommentar

tar solarium, merker ikke mye forskjell der.. Kan si at jeg føler meg ganske ensom, utrolig ensom faktisk, jeg er lei av meningsløs, og Har egentlig aldri vært forelsket eller hatt noen som er virkelig glad i meg.. Har aldri hatt en dame som har kjøpt en gave til meg, eller skrevet et kort til meg.. jeg prøver alltid å være sterkt når jeg får slike følelser, men... problemet er at jeg føler meg tom, men samtidig vil jeg ta meg sammen, men noen ganger blir man sliten av å prøve å være sterk...

Lenke til kommentar

Ja, man blir veldig sliten av å prøve å være sterk. Noen ganger er det bedre å gi etter.

Nære menneskelige relasjoner betyr veldig mye. Den følelsen av tomhet du snakker om kan det være greit å fylle, og der tror jeg at en psykolog kan komme med gode innspill.

Men er du litt forvirret i ditt forhold til det du beskriver, og som jeg litt lettvint kan kalle manglende dametekke?

Lenke til kommentar

Ikke akkurat.. jeg har hatt en del damer som har vært interessert imeg... og jeg er en kjekk og snill og bra gutt... men jeg vet ikke... kanskje jeg er for kravstor til damer, jeg vil liksom ikke bare bli sammen med noen fordi jeg føler meg ensom, det blir på feil grunnlag. problemet er at de damene jeg faktisk liker veldig godt, blir veldig fort skremt og vet absolutt ikke hva jeg skal gjøre..et relativt normalt problem ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...