Gå til innhold

Sunnt og godt!

Anbefalte innlegg

Pleier vanlig hvis å ta med meg noe godt på skolen, ender som regel opp med sjokolade, og apelsinjuice, så da har jeg en oppfordring til alle som stikker innom tråden, hva hadde du kjøpte med god samvittighet da du skulle ha noe å knaske på/drikke??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag god mat kvelden før.

Når andre sitter og tygger på grovbrød med svett og tørr gulost, har jeg hatt med meg både salater, pasta, pastasalater, kalde karbonader osv. eventuelt dytte dem litt i mikrobølgeovnen :)

Nesten alt du kan spise til frokost, lunsj eller kvelds, kan du stappe i litt tupperware, og ta frem som matpakke.

Lenke til kommentar

Sushi! Sunt og godt.

For ikke å glemme dyrt. ;)

Rå fisk vil jeg regne som uspiselig. Jeg har selv ikke smakt sushi fordi at det virker nytt og litt for moderne for meg. Ett brett med Sushi 5 dager i uken tror jeg ikke vil bli noe bra for kroppen eller lommeboka!

ta me frukt

klementiner, druer, og ha alltid med deg en flaske med vann , som du gjerne fyller opp igjen men kaldt vann hver time.

sjokoladen og juicen er ikke det beste du kan ha

Frukt er jo helt klart ett sunt alternativ men man burde vel ha med seg noe som gir litt mer energi som f eks brød? ;)

Endret av BirgerCaC
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du like sjokolade og vil spise litt sunnere og mer næringsrik mat?

Hva med proteinbarer? For dyrt sier du? Ta en titt her Promax Low sugar

Velg type, gå til kasse, velg billigste frakt og bestill. 17,46$ + 6$ = 136 KR for en kartong. 136 / 12 = 11 KR per proteinbar (67 gram per). Inneholder 9 gram sukker og 18 gram protein hver + fiber, vitaminer og mineraler. Og smaken, jeg har bare smakt chocolate fudge typen, men den smaker skikkelig god og heftig sjokolade, virkelig å anbefale.

PS: Frakt fra iHerb tar vanligvis 10 dager. Bestiller du for første gang kan du få 5$ avslag, sjekk signatur.

Edit: Kan vel legge til at tilsvarende proteinbarer koster 30-50 kr i norge (pr stk).

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

Man kan ikke leve på protein barer men det er jo en fin erstatting til sjokolade :)

Ja veldig fint til å erstatte søtsaker med. Men, hva er det andre du sier for noe? Ikke leve på?

Jeg ser ikke slike advarsler på en snickers bar for eksempel. Hvorfor skulle en "nærings-bar" ha det?

I henhold til denne tråden så kan jeg se et potensielt problem med proteinbarer med høyt proteininnhold, hvis trådstarter spiser veldig mye snacks på skolen. Da kan proteininntaket bli ganske høyt. I så tilfelle kan han finne noen andre billige og sunne snacks på iHerb, masse gode deals der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...