stukeren Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Pleier vanlig hvis å ta med meg noe godt på skolen, ender som regel opp med sjokolade, og apelsinjuice, så da har jeg en oppfordring til alle som stikker innom tråden, hva hadde du kjøpte med god samvittighet da du skulle ha noe å knaske på/drikke?? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Jordbær og fløte. Eneste som kan erstatte godteri, sånn jeg ser det. Endret 22. januar 2012 av ikkespisgress Lenke til kommentar
stukeren Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Hehe, smaker ikke ille det nei, men den fløten er vel ikke den sunneste, men fy faen så jævela godt! Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Lag god mat kvelden før. Når andre sitter og tygger på grovbrød med svett og tørr gulost, har jeg hatt med meg både salater, pasta, pastasalater, kalde karbonader osv. eventuelt dytte dem litt i mikrobølgeovnen Nesten alt du kan spise til frokost, lunsj eller kvelds, kan du stappe i litt tupperware, og ta frem som matpakke. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Kjøtt Kanskje ikke det sunneste alternativet men sunnere en sjokolade... Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Sushi! Sunt og godt. For ikke å glemme dyrt. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 ta me frukt klementiner, druer, og ha alltid med deg en flaske med vann , som du gjerne fyller opp igjen men kaldt vann hver time. sjokoladen og juicen er ikke det beste du kan ha Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Sushi! Sunt og godt. For ikke å glemme dyrt. Rå fisk vil jeg regne som uspiselig. Jeg har selv ikke smakt sushi fordi at det virker nytt og litt for moderne for meg. Ett brett med Sushi 5 dager i uken tror jeg ikke vil bli noe bra for kroppen eller lommeboka! ta me frukt klementiner, druer, og ha alltid med deg en flaske med vann , som du gjerne fyller opp igjen men kaldt vann hver time. sjokoladen og juicen er ikke det beste du kan ha Frukt er jo helt klart ett sunt alternativ men man burde vel ha med seg noe som gir litt mer energi som f eks brød? Endret 24. januar 2012 av BirgerCaC 2 Lenke til kommentar
stukeren Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Kødder ikke med sushi, men er vel nesten rimligere å begynne å røyke 20 sigg om dagen en sushibrett! 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Ja det har du rett i... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 jeg lager som regel for mye mat med vilje hver dag, og da tar fruen med seg restene i en tupperware boks og spiser det i pausen. gryterett pastaretter pizza wok en pose druer og alltid en flaske vann, da har du en sunn dag på jobb\skolen Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg bare kom på noe... Hvorfor vil trådstarteren egentlig spise sunnere. Det er jo helt klart at det føles bedre å spise sunt osv men er det noen spesiell grunn? Lenke til kommentar
stukeren Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 fordi jeg spiser potetgull, og sjokolade hver dag på skolen, lurte bare på om det fantes noe sunnere og godt er ikke overvektig (185 høy og 75 kg) (mest muskler, elsker landveissykling) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Du trenger nok ett litt mer variert kosthold men det er ingen grunn til å spise bare sunt. Varier med sjokolade, frukt osv... Lenke til kommentar
stukeren Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Jaja, det gjør jeg Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Bra! Spis litt sjokolade, litt frukt, brød og noe godt og drikke men ikke brus. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Du like sjokolade og vil spise litt sunnere og mer næringsrik mat? Hva med proteinbarer? For dyrt sier du? Ta en titt her Promax Low sugar Velg type, gå til kasse, velg billigste frakt og bestill. 17,46$ + 6$ = 136 KR for en kartong. 136 / 12 = 11 KR per proteinbar (67 gram per). Inneholder 9 gram sukker og 18 gram protein hver + fiber, vitaminer og mineraler. Og smaken, jeg har bare smakt chocolate fudge typen, men den smaker skikkelig god og heftig sjokolade, virkelig å anbefale. PS: Frakt fra iHerb tar vanligvis 10 dager. Bestiller du for første gang kan du få 5$ avslag, sjekk signatur. Edit: Kan vel legge til at tilsvarende proteinbarer koster 30-50 kr i norge (pr stk). Endret 27. januar 2012 av Stefanus Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Man kan ikke leve på protein barer men det er jo en fin erstatting til sjokolade Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Man kan ikke leve på protein barer men det er jo en fin erstatting til sjokolade Ja veldig fint til å erstatte søtsaker med. Men, hva er det andre du sier for noe? Ikke leve på? Jeg ser ikke slike advarsler på en snickers bar for eksempel. Hvorfor skulle en "nærings-bar" ha det? I henhold til denne tråden så kan jeg se et potensielt problem med proteinbarer med høyt proteininnhold, hvis trådstarter spiser veldig mye snacks på skolen. Da kan proteininntaket bli ganske høyt. I så tilfelle kan han finne noen andre billige og sunne snacks på iHerb, masse gode deals der. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Nei som du ser så er det mye man kan erstatte ett usunt måltid med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå