Gå til innhold

PC til surfing og lett gaming - så billig som mulig

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått i oppgave av moren min å bygge en pc til broren min til bursdagen hans. Målet er at den skal vare lenge samtidig som den er rask osv. Trenger ikke syke komponenter til å kjøre spill som BF3 ol. for det er nok ikke aktuelt. Men spill som Sims 3 osv. må den kunne takle på høyeste ;)

Ellers kommer den til å bli surfet mye på og at den blir brukt en 6 timer om dagen er ikke til å se bort ifra..

Har satt opp et eksempel, men vil gjerne den skal bli billigere! Er bare ikke sikker på hvor jeg skal kutte ettersom de pc-ene jeg har satt opp tidligere er litt mer hardcore gaming rigger..

Så, noen forslag?

Alle komponenter og priser er fra dustinhome.no

HK - Asus P8Z68 - 849,-

CPU - Intel Core I5 2500K - 1699,-

RAM - Corsair 8GB DDR3 1333MHZ (2x4GB)- 349,-

PSU - Corsair AX 650W - 1099,- (vet denne er dyr men den er fullmodulær og 7 års garanti..)

GPU - Gigabyte GeForce 560 TI OC - 1699,-

OS - Windows Home Premium OEM 64 bit - 899,-

DVD brenner - Samsung - 162,-

HDD - Seagate Barracuda 7200rpm 1TB - 949,-

CPU Kjøler - Thermaltake slim x3 - 169,-

Skjerm - BenQ G2420HDBE 24" Wide TFT - 1290,-

Kabinett har jeg ingen anelse om..

Totalt blir dette på = 9164,- noe moren min mener er litt mye.. derfor lurer jeg; hvordan få denne billigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Da gikk jeg ned til en halvmodulær 500W PSU fra OCZ til 500 og en 6870 GPU. Har ikke lyst å gå ned på prosessor! CPU kjøler legger jeg til kun fordi stock kjøleren ser så forferdelig ut.. og de 160 kronene overlever jeg ;) Men ellers takk!

- Flere råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...