NeEeO Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Hei, Jeg vurderer å starte på privat skole 1.vgs. Men er litt redd for at det vil handle om korrupsjon, og elevene som har søkt der, søkte fordi de var dumme...Tenkte at det var lettere vis de gikk på privat skole. Har tenkt litt på Akademiet, er dene bra? Koster rundt 10k . Har karakterer noe å si for inntak på Wang? Hvor mye dekkere lånekassen/stipend ? Anbefaler dere privat skole Endret 22. januar 2012 av ZPAS Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Her kan du se hvor mye du evt. får i stipend og lån: http://app.lanekassen.no/stottekalk/ Men hva i alle dager mener du med korrupsjon...? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Hehe..At elevene betaler for en karakter xDD Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Kalkulatoren er jo for voksne...Kommer masse spørsmål om jeg har barn, er gft..brutto, trygd...? BTW: Telles karakterer når man søker på privat skoler? Endret 22. januar 2012 av ZPAS Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Det er bare fordi det har relevans når man skal beregne totalt lån/stipend. Det er ikke alle på VGS som er "barn" vet du... Skriv nei, og fyll inn inntekt til foreldre. Ja, karakter kan telle med når du søker privatskole. Kommer vel an på hvilken skole det er, og hvordan søkertallene er. Hvordan det er på Wang spesifikt vet jeg ikke. Du kan jo sende en epost og høre hva snittet var i fjor? Vil tro det går på karakterer og til dels orden/oppførsel. Ang. betale seg til karakterer så tror jeg det er en myte. I mitt område var det betraktlig vanskeligere å få gode karakterer på den private VGSen enn på den offentlige. Og det er jo tross alt bare snakk om 12800. Lenke til kommentar
emwa Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 En betaler ikke for karakterene på akademiet. Det gjelder bare dersom en er privatist ( tar opp fag ) Du bør tenke deg godt om. Er du flink på skolen? Har du ambisjoner? Dropp akademiet. På denne skolen er de elevene som vil minst i livet samlet. Trust my words : ) Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 høh? hvordan kan si noe sånt? Lenke til kommentar
torke Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Betale for videregående skole er noe av det dummeste man kan gjøre. Du får akkurat samme kompetanse som hos den offentlige skolen, om ikke bedre. Den offentlige tilbyr generelt flere valgfag i 2 og 3 klasse, mye større miljø osv. Med erfaring fra Drammen, så ble elevene på akademiet og sonans outsiderne i byen. Kjenner flere som gikk på akademiet og sonans omtrent alle angrer seg. Det faglig nivået er nok gjennomsnittlig høyere på de private skolene, sett bort fra sonans. Men dersom du er flink og har lyst til å jobbe for gode karakterer så er det ikke verre enn å finne ut hvem i klassen som har samme ambisjoner som deg og jobbe sammen med de. Husk at med late medelever er det enklere å vise seg frem Lykke til med søknadsprosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå