Gå til innhold

Gamer til 10k + div spørsmål!

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg leser og leser om dette på nettet, men jeg lærer liksom aldri en shit. Så jeg vender meg alltid til dere eksperter når det blir alvor.

Delene som ikke er listet har jeg evt fra før eller kjøpes fra en annen butikk.

Hovedkort: http://www.komplett....aspx?sku=626388

Skjermkort:http://www.komplett....aspx?sku=659833

CPU:http://www.komplett....aspx?sku=619274

RAM:http://www.komplett....aspx?sku=618011

Håper min gamle CPU på 500W klarer å dra dette?

Totalen her er på 8500 kr, noe som betyr at jeg har litt penger til overs med et budsjett på 10 000 kr. Kan selvfølgelig også gå under eller over budsjettet om det skulle spille noen stor rolle. Men er det virkelig nødvendig å bruke de ekstra pengene, eller blir det bare unødvendig?

En hel haug med kompiser og jeg tenkte oss til Dreamhack 24 november, og det hadde jo vært moro å ha en pc som fortsatt ble sett på som heftig når en drar dit. Kommer det til å skje store ting i markedet frem mot det? Hva burde jeg ta sikte på å oppgradere for å fortsatt ligge fremst i løypa i november?

Vil jeg spare mye på og rett og slett bare vente til da? Har en Sony VAIO bærbar til rundt 8000kr fra før, men den er så latterlig ustabil og viften bråker på nivå med en metallica konsert, så jeg ser helst at jeg får solgt den videre før garantien går ut en gang i sommer.

Takker for svar og innspill !

Endret av Sjuskebabb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i april kommer det nye prosessorer, men de yter ikke så veldig mye bedre enn dagens prosessorer, men hvis du ikke skal byge før i nærheten av det så kan du jo vente

i februar kommer det nye mid-range grafikkort, de skal nok passe fint i ett oppsett på 8500kr

det kommer også noen nye grafikkort i sommer, men de yter nok ikke noe særlig mye bedre enn de som kommer i februar, hvis de yter bedre i det hele tatt

Lenke til kommentar

Hvilken PSU du har fra før? Merke?

Jeg har en kompis som har denne på vei med posten fra komplett. Men han fant ut at den ikke ville duge etter han trykket kjøp!

Edit: har sett folk med liknende oppsett, og alle har tøffere strømforsyning. Ser ut som jeg må litt opp i ytelse, til rundt 620W.

Endret av Sjuskebabb
Lenke til kommentar

Ja, du må nok opp et hakk spesielt når du skal ha det skjermkortet.

Anbefalte strømforsyninger er:

Corsar: AX/HX (TX)

Seasonic: X

XFX: XXX

Antec: (husker ikke hvilken serie)

Dette er det beste av det beste du får ute på markedet i dag.

Husk at det er PSUen som varer lengst i et pc bygg, PSUen tar du videre med deg i nye bygg. Så kjøp kvalitet.

Lenke til kommentar

i april kommer det nye prosessorer, men de yter ikke så veldig mye bedre enn dagens prosessorer, men hvis du ikke skal byge før i nærheten av det så kan du jo vente

i februar kommer det nye mid-range grafikkort, de skal nok passe fint i ett oppsett på 8500kr

det kommer også noen nye grafikkort i sommer, men de yter nok ikke noe særlig mye bedre enn de som kommer i februar, hvis de yter bedre i det hele tatt

Ah, alltid noen som følger med i timen. Med denne nye kunnskapen tror jeg bare bygger alt nå, siden skjermkortet jeg allerede har tenkt på allerede er veldig kraftig.

Et godt valg. Ja, det er nok litt dyrt. Men verdt hver eneste krone.

Der har du nok en PSU i minst en 7-8år :) (enn at dem forandrer standardene innen strømkontaktene, som jeg tviler skjer)

7-8 år? dontgetit.gif

Endret av Sjuskebabb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen inputs på selve bygget? Regner med at det vil dra wow på max med 60 fps?

Klarer ikke helt å se hvordan dette skal bli noe vassere annet enn å sette inn enda en skjermkorrt i crossfire?

har rett i det, og siden WOW er så CPU sensetivt så vil du nok ikke tjene noe på ett corssfireX oppsett

wow kan faktisk makses med 80 FPS med ett grafikkort til 1300kr... (test)

ellers så er det slik at du ikke kan bruke noe særlig mer enn 4GB RAM i gaming, så med mindre du bruker RAMdisk så trenger du ikke mer enn 8GB, bare for sikkerhetsskyld

Lenke til kommentar

Ah, alltid noen som følger med i timen. Med denne nye kunnskapen tror jeg bare bygger alt nå, siden skjermkortet jeg allerede har tenkt på allerede er veldig kraftig.

Et godt valg. Ja, det er nok litt dyrt. Men verdt hver eneste krone.

Der har du nok en PSU i minst en 7-8år :) (enn at dem forandrer standardene innen strømkontaktene, som jeg tviler skjer)

7-8 år? dontgetit.gif

Varer nok lengre ;) Ikke noe å tenke på :)

Har jo gammel PSU her selv liggende som satt i et bygg i over 11 år :p Å den virker fortsatt :p trur garantien var på 2 eller 3 år :p

Kommer jo helt an på hvor mye du belaster PSUen, kjører den på 100% 24/7 så krymper du jo levetiden(holder minst garanti tiden) på den så klart, men trur ikke du klarer å trekke 100% ut av den uten å kjøre 2 skjermkort og heavy overklokk :)Da har du nok fortsatt litt å gå på.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

for å trekke 750watt med strøm må du kjøre 2x 7970 overvoltet krafig med powertune +20% og en i5-2500k @5.0ghz der du fyrer opp furmark og prime95 samtidig. Selv ikke folding@home klarer å belaste deg så hardt, og det er totalt urealistisk for spill.

Men du er enig at TS bør gå for en PSU av kvalitet ? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...