skravlekaspar2000 Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Har en xp2500+ på et n78nx dlx kort. Den siste uken har asusprobe begynt å bråke. Den maser om at de forskjellige spenningene varierer, og den viser temp. på 50, mens det i bios viser 57. Hva er en sunn temp. for denne prosessoren? Den er ikke overklokket, og oppå den sitter en silent twin vifte.. .sk Lenke til kommentar
UAM Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Kanskje du har justert toleransen på spenningsavviksvarslingen på proben. Forresten, glem biostempen, den er ikke riktig på mitt kort heller. Lenke til kommentar
skravlekaspar2000 Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 nope - toleransen er 10% for alle spenninger, proben sier at spenningen plumper ned i 0,8 V fra tid til annen. men hva bør temp på cpu/mb ligge på? mener du at jeg skal høre på proben, ikke bios? har hørt det motsatte nemlig .sk Lenke til kommentar
UAM Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Kan egentlig bare uttale meg om min Bios, den oppgir hverken RPM på vifter og temperaturen den oppgir har til tider vært så høy at prosessoren for lengst burde ha takket for seg. Avviket har vært på over 20 grader i forhold til proben og andre avlesningsprogrammer. Rundt 40-50 grader er en forholdsvis normal temp på CPU, og ca 22-34 på MB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå