Ar`Kritz Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Man kan i alle fall håpe på det. Alternativt kan man kjøpe skikkelige disker i utgangspunktet, og kjøre RAID6 i NAS eller hard/soft RAID6 i en PC. Raid 6 med Hitachi disker er over gjennomsnittet bra, hvis ikkje det lureste Jeg tok I'en i RAID litt for seriøst, og kjøpte Seagate-disker. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Man kan i alle fall håpe på det. Alternativt kan man kjøpe skikkelige disker i utgangspunktet, og kjøre RAID6 i NAS eller hard/soft RAID6 i en PC. Raid 6 med Hitachi disker er over gjennomsnittet bra, hvis ikkje det lureste Jeg tok I'en i RAID litt for seriøst, og kjøpte Seagate-disker. Jeg har nå bare Seagate og Hitachidisker i raid-6 på hovedserveren, så du klarer deg nok fint du også 16 stk Seagate 4TB desktop og 16 stk Hitachi desktop Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 17. juli 2016 Del Skrevet 17. juli 2016 Jeg tok I'en i RAID litt for seriøst, og kjøpte Seagate-disker. Jeg har kun Seagate snurredisker og har hatt null problemer de siste par-tre årene. Null RAID imidlertid. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg har en NAS med 4 disker, speilet. Ryker 1 eller 2 disker så setter jeg inn en ny. Alle bilder og video jeg har laget selv er syncet mot jottacloud (ubegrenset plass) I tillegg tar jeg backup av og til på ekstern 6 tb disk som jeg har liggende i et velv på jobb. Tviler vel på at det finnes en 100% måte å sikre sine data på, men med å ha samme data flere plasser så kan man komme tett på 100% Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Kombinerer man et par offsite-løsninger i form av skylagring eller eksternt NAS gjerne i kombinasjon med eget RAID og COW-filsystem har man gjort en god sikring. Med enkelt-disker er det ikke et spørsmål om det kommer til feile, men når. Det å sikre seg mot flom, brann og andre naturkatastrofer gjør man med å lagre ting flere fysiske steder, forsåvidt en grei tjeneste integrert i skylagring. Husk sterk kryptering på sensitive ting, spesielt om man benytter amerikanske tjenester. 7-Zip med et godt passord holder vann enn så lenge. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Hehe. Standhaftig tråd dette. Fra 2012 (jeg spilte inn eksterndisker med e-sata grensesnitt) Bumpet i 2016 Og pånytt et år senere. Jeg får vel oppdatere mitt innspill til skybasert lagring hos Jottacloud. I tillegg til private «gode» NAS med redundante drives i raid som komplement til lagring i sky. Eksterne disker med usb grensesnitt er fremdeles for varierende i kvalitet og integritet til å bli kategorisert som «sikkert» Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Ny oppdatering kommer 2018 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå