LonelyMan Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Etter mange år i studioet så har jeg hatt mange pauser mellom settene gjennom de årene jeg har trent, og i disse pausene så legger man merke til mye i studioet. Du vet disse tynne typene som trener i studio, som ikke nødvendigvis løfter så veldig mye, jeg har ofte lagt merke til at enkelte folk liker å gi disse personene skryt. Eksempel. Tynn mann løfter 5 kg manualer Annen mann sier: Du er flink, du er sterk Hva er egentlig vitsen med å skryte av de som ikke løfter så mye. Hvorfor ikke vente med skryten, holde det på vent til vedkommede blir sterk, og SÅ skryte av han. De samme personene som ofte skryter av de svake, er ofte de samme personene som er nedlatende til de som løfter tungt. Jeg mener, det er noe som er skrudd opp ned i treningsmiljøet om en skal skryte av de svake og være nedlatende med de samme personene når de er blitt sterke. Skrudd helt opp ned spør du meg. Endret 22. januar 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Når jeg trener så bryr jeg meg ikke så veldig mye om hva de andre gjør eller sier til hverandre. Utenom når folk squatter i smith-maskinen, kjenner jeg ler litt av uvitenhet inni meg. Så lenge det ikke angår meg, eller påvirker meg på noen måte så bryr jeg meg ikke noe særlig. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Grunnen er nok fordi de jobber med å motivere den "tynne" til å fortsette å trene og bli større og sterkere. De som allerede er "store" har vært gjennom dette tidligere og har fått årevis med skryt , så da må de jekkes ned på bakkenivå Case Closed 2 Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Du har helt rett. Man skal snakke nedlatende til de som er i begynnerfasen, sånt blir man mann av! "Klarer du ikke mer enn 5kg din baby?" 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Det er noe som går igjen i samfunnet på andre områder enn bare trening, det er janteloven i praksis. Denne artikkelen tar for seg det du skriver om. Selv har jeg opplevd å få skryt når jeg har dratt tung markløft, men da av eldre herrefolk som trente styrke i sin ungdom. Det varmer mer enn om noen fjortisberter hadde knisa og sagt at man så stor og sterk ut... Endret 22. januar 2012 av Doofenschmitz 5 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Vente med skryt? Hvorfor da? Å oppmuntre treningskompisen er da en ganske essensiell del av det å trene sammen. Man belønner innsats. Det er da ingen fotballtrenere som lar være å skryte av spillerne juniorlaget fordi de ikke er like flink som tippeligaspillerne. Idiotisk holdning. Er dog enig i at det er teit å være nedlatende mot de som løfter mye, men det har jeg ærlig talt aldri opplevd. Merker sjeldent dårlig stemning på treningssenteret, og jeg har trent på ganske mange forskjellige de siste årene (da jeg har flytta mye rundt). 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 I Norge skal alle med, og har man ikke den holdninga er man ikke politisk korrekt. Folk drar faen meg disse holdningene med seg inn på gymmen, og det er det TS opplever. Det gir seg da utslag i at enkelte IDIOTER mener at alle skal være like, de vil da mene at folk som er muskuløse bør slutte med dette slik at de som ikke er det kan føle seg bedre. HAH, det er da det siste jeg bryr meg om på gymmen. Der er det meg og vektene som sloss og andres meninger blir bare bakgrunsstøy... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Ser flere som virker flaue av å løfte lett, noe som er meget synd. Det handler om progresjon! Klarer du ikke løfte 30 kg i 12 repetisjoner, bør du ikke prøve deg på 40 kg. Har også hørt andre si: "Løfter du ikke mer en 25 kg? Du er latterlig svak! Jeg løfter jo 75!". Har selv verdt helt ned i 20 kg benk, og får da mange blikk fra andre på min alder. Men til gjengjeld klarer jeg nå å løfte langt over det dobbelte, imens karen som ga meg rare blikk fortsatt står fast på 60 kg fordi han ikke forstår at det er for mye. Det å få skryt er ikke negativt uansett hvor mye eller lite du løfter. Å få skryt øker motivasjon, som igjen øker innsats. Endret 22. januar 2012 av Vertical^ 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Siden du likevel tar deg en pause mellom settene, synes jeg du skal ta deg tid til å sette folk på plass. "Hei, du! Ikke skryt av den tynne stakkaren. Og du! Ja, du, boler'n! Tren hardere". Personlig har jeg ikke merket dette. Det jeg synes er verre er at treningssenteret er proppfullt klokka 7 om kvelden av 60-åringer som bare står og glor på TV-en eller prater, og gjenger med 15-åringer som må sette hele kroppen i stor bevegelse for å trene med manualer og ellers bare står og henger. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Ser flere som virker flaue av å løfte lett, noe som er meget synd. Det handler om progresjon! Klarer du ikke løfte 30 kg i 12 repetisjoner, bør du ikke prøve deg på 40 kg. Og 12 repetisjoner er det magiske tallet fordiii? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Det var bare et eksempel. Burde kanskje gjort det klart i innlegget mitt, men. Endret 22. januar 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Folk jeg liker å unngå på treningsentre er de ufyselige svære folka som ikke kan gi noen som er mindre enn seg skryt bare fordi de ikke har kommet like langt i treningen som de selv. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Folk jeg liker å unngå på treningsentre er de ufyselige svære folka som ikke kan gi noen som er mindre enn seg skryt bare fordi de ikke har kommet like langt i treningen som de selv. Driver folk og skryter til hverandre på treningssenteret? Jeg prater ikke til andre enn de jeg kjenner fra før av når jeg trener, og så vidt de. Er ikke der for å sosialisere. Har ingenting i mot folk som ikke skryter av meg, for å si det sånn... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Driver folk og skryter til hverandre på treningssenteret? Det er helt ærlig ikke min erfaring. Folk flest holder seg for seg selv. Jeg bare likte ikke holdningen til trådstarter. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hørte noen bolisser bak meg på ergometersykkel, han ene sa med strileaksang: "Har lagt merke til det at folk har blitt så redd meg i det siste. At folk har fått sånn respekt." 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Det handler ikke så mye om holdninger eller ei, jeg får også skryt av stort sett alle og har en god tone. Men jeg er litt filosofisk av meg og jeg mener at folk ikke behøver skryt. HVorfor skulle en person behøve skryt? Det ligger noe nedlatende eller svakt over det; Å anta at en person er avhengig av å høre en rekke bribes på et daglig basis for å kunne overleve i gymmet, det er liksom den tanken som er litt småirriterende. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Der er jeg faen meg enig, det blir som å få skryt fordi man er flink å SPISE. Å få skryt for basale funksjoner i livet gjør to ting med folk. Man blir enten hjelpeløs og forventer at andre skal gjøre ting for en. Noe som mesteparten av folk gjør... Enten det ellers blir man irritert over at folk tror man er komplett idiot siden de gir positive tilbakemeldinger på ting man strengt tatt burde klare uavhengig av utgangspunkt... FFS!!!!!! Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Det handler ikke så mye om holdninger eller ei, jeg får også skryt av stort sett alle og har en god tone. Men jeg er litt filosofisk av meg og jeg mener at folk ikke behøver skryt. HVorfor skulle en person behøve skryt? Det ligger noe nedlatende eller svakt over det; Å anta at en person er avhengig av å høre en rekke bribes på et daglig basis for å kunne overleve i gymmet, det er liksom den tanken som er litt småirriterende. Skryt og bestikkelser eller bribes som du skriver , er ikke det samme Det er mange mennesker som sliter med motivasjonen og trenger noen oppløftende ord Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Lumpness, der er alltid unntak til en regel. Men om en person TRENGER oppløftende ord, da er han unntaket. Jeg skal fortelle deg en hemmelighet. Om du vil gi en person skryt, se på han, vis vedkommede med et smil eller et ansiktsuttrykk at du er imponert. De fleste bruker istedet skryteord for å slippe å gi uttrykk for det på andre måter. Det er bribes (ganske ofte) Det er som en som har vunnet i lotto, så står det en fyr ved siden av deg, han tåler ikke stillheten og dreper stillheten ved å slenge ut noen bribe-skryteord til lottovinneren, for å slippe stillheten og det faktum at lottovinneren er lottovinneren uansett hva man sier og gjør. Om du ønsker å skryte av en person, bare være stille og gi han et uttrykk som viser at du er imponert, uten å si et ord. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Du kan ikke bruke ordet bribe i denne settingen som du gjør , det gir ikke mening . Men jeg ser sånn ca hva du skal fram til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå