Hestvik Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei, For et par dager siden, fikk jeg opp et forbedringstips fra windows - angående noen Aero effekter. Jeg visste jo at jeg ikke skal godkjenne tips fra Windows, men i dette tilfellet klikket jeg OK. Etter dette står Velkommen skjermen å ruller i mellom 10-15 sekunder før den viser skrivebordet. Jeg har en SSD, så dette skal jo ikke skje. Tidligere oppstartstid var i underkant av 12 sekunder - nå er den på rundt 30. Problemet er vel at jeg ikke kommer eksakt på hva jeg klikket OK på, så jeg vet ikke hvordan jeg skal rette opp det igjen. Har forsøkt å disable Aero, bruker standard Windows fargevalg, transparens er avslått, Aero peek er avslått, alt av unødvendige programmer er avslått til oppstart eller forsinket. Jeg bruker heller ikke en ensfarget bakgrunn, som jeg har lest at kan by på problemer. Nå ser jeg dette: <process name="LogonUI.exe" startTime="12093" endTime="37845" lifetime="25752"/> Tok en analyse av oppstarten, og ser ut til at feilen ligger i denne linjen. LogonUI bruker 25,7 sekunder på å starte opp. Denne linjen kan også være et problem, men usikker: <process name="userinit.exe" startTime="12900" endTime="28025" lifetime="15125"/> Bruker 15 sekunder, men starter opp ETTER LogonUI.exe. HJELP! - Anders Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 LogonUI og Userinit er jo Windows prosesser som brukes i alle normale pålogginger. For å finne ut hva prosessene bruker tid på kan man bruke Process Monitor og aktivere oppstartslogging. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 LogonUI og Userinit er jo Windows prosesser som brukes i alle normale pålogginger. For å finne ut hva prosessene bruker tid på kan man bruke Process Monitor og aktivere oppstartslogging. Det var LogonUI som brukte for mye tid. Løste problemet nå nettopp ved å gjøre noe så enkelt som å opprette en ny bruker, overføre det jeg trengte til den nye kontoen og slette den gamle! Tror problemet oppsto når jeg feilsøkte Aero problemer, og valgte å gå til anbefalte innstillinger! Usikker på hvorfor denne endringen førte til dette, men nå starter den iallefall opp som normalt igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå