Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HJELP! Windows vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 2 måneder gammel Asus X53SV med Windows 7 home premium som ikke vil starte. Når jeg kjører startup repair står det bare attempting repairs mens den lader i timer, og når jeg prøver å starte Windows får jeg bluescreen med feilkoden 0x00000093. Jeg har ikke installert noe programvare og tror jeg har den nyeste Windows-oppdateringen.

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har en 2 måneder gammel Asus X53SV med Windows 7 home premium som ikke vil starte. Når jeg kjører startup repair står det bare attempting repairs mens den lader i timer, og når jeg prøver å starte Windows får jeg bluescreen med feilkoden 0x00000093. Jeg har ikke installert noe programvare og tror jeg har den nyeste Windows-oppdateringen.

Tusen takk for svar

Har du forsøkt å starte opp i sikkerhetsmodus?

Lenke til kommentar

Start maskinen og press F8 en god del ganger til du kommer til oppstartsmenyen.

Prøv å velg Start Windows med siste fungerende konfigurasjon og trykk Enter.

Funker det ikke, se om du kan starte opp i sikkerhetsmodus:

Samme fremgangsmåte, klikk F8 til oppstartsmenyen og velg Sikkerhetsmodus.

Lenke til kommentar

Da gjør du det enkelt og greit, harddisken din er delt opp i 2 partisjoner - start opp i sikkerhetsmodus og flytt alt av ting du trenger og ikke vil miste over til den andre partisjonen, altså D:

Så fyrer du inn Windows 7 dvd'en og installerer alt på nytt. Funker ikke dette kan du sende PC'en inn til de du kjøpte den av for reperasjon.

Lenke til kommentar

Hei. Er ikke recovery lagt inn på en egen partisjon på de maskinene der da? At du kan trykke F9, F10 eller F11 og gjenoprette? Det kan jo hende at det er harddisken som holder på å ryke da. Hvis det fulgte med noen recovery plate med PC`en din, så tar du å laster ned en Linux Live CD på en annen PC. Brenner den ut på CD. Så starter du PC`en med CD`en i. Så vil forhåpentligvis LiveCD`en kjøre. så tar du Backup av det du skal ha på PC`en. Så kan du eventuelt prøve Recovery. Hvis ikke Recovery fungerer, så må du nok sende inn maskina og at de bytter Harddisken i PC`en.

Lykke til.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...