Pelikan9 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei Jeg har en 2 måneder gammel Asus X53SV med Windows 7 home premium som ikke vil starte. Når jeg kjører startup repair står det bare attempting repairs mens den lader i timer, og når jeg prøver å starte Windows får jeg bluescreen med feilkoden 0x00000093. Jeg har ikke installert noe programvare og tror jeg har den nyeste Windows-oppdateringen. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei Jeg har en 2 måneder gammel Asus X53SV med Windows 7 home premium som ikke vil starte. Når jeg kjører startup repair står det bare attempting repairs mens den lader i timer, og når jeg prøver å starte Windows får jeg bluescreen med feilkoden 0x00000093. Jeg har ikke installert noe programvare og tror jeg har den nyeste Windows-oppdateringen. Tusen takk for svar Har du forsøkt å starte opp i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
Pelikan9 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Jeg får bluescreen med en gang jeg starter Endret 22. januar 2012 av Pelikan9 Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Så det som skjer er at du klikker på startknappen - så kommer blåskjermen med en gang? Eller kommer du deg til "Starter Windows" skjermen? Lenke til kommentar
Pelikan9 Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 Det kommer starter windows i ca.5 sek før det blir blåskjerm Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Start maskinen og press F8 en god del ganger til du kommer til oppstartsmenyen. Prøv å velg Start Windows med siste fungerende konfigurasjon og trykk Enter. Funker det ikke, se om du kan starte opp i sikkerhetsmodus: Samme fremgangsmåte, klikk F8 til oppstartsmenyen og velg Sikkerhetsmodus. Lenke til kommentar
Pelikan9 Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Det funket ikke, men jeg kom inn i sikkerhetsmodus men er det noen måte jeg kan resette windows, eller fabrikk instillinger? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Slett skjermdriverene og restart pc'en på vanlig måte! tror dette kan funke! Lenke til kommentar
Pelikan9 Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Kontrollpanel > Programmer > Avinstaller et program > Der ser du det står Nvidia Grafikkdriver - klikk på denne og avinstaller. Lenke til kommentar
Pelikan9 Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Virket ikke Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Da gjør du det enkelt og greit, harddisken din er delt opp i 2 partisjoner - start opp i sikkerhetsmodus og flytt alt av ting du trenger og ikke vil miste over til den andre partisjonen, altså D: Så fyrer du inn Windows 7 dvd'en og installerer alt på nytt. Funker ikke dette kan du sende PC'en inn til de du kjøpte den av for reperasjon. Lenke til kommentar
Pelikan9 Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Nå kommer jeg ikke inn i sikkerhetsmodus engang Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Hei. Er ikke recovery lagt inn på en egen partisjon på de maskinene der da? At du kan trykke F9, F10 eller F11 og gjenoprette? Det kan jo hende at det er harddisken som holder på å ryke da. Hvis det fulgte med noen recovery plate med PC`en din, så tar du å laster ned en Linux Live CD på en annen PC. Brenner den ut på CD. Så starter du PC`en med CD`en i. Så vil forhåpentligvis LiveCD`en kjøre. så tar du Backup av det du skal ha på PC`en. Så kan du eventuelt prøve Recovery. Hvis ikke Recovery fungerer, så må du nok sende inn maskina og at de bytter Harddisken i PC`en. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå