objorkum Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 checking for Qt... configure: error: Qt (>= Qt 3.0.3) (headers and libraries) not found. Please check your installation! For more details about this problem, look at the end of config.log. Denne feilmeldingen får jeg ved installasjon (tar.gz) av kmess. Hvor kan jeg få Qt rett versjon? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Skriv først locate qt Deretter skriver du export QTDIR=/der/qt/ligger Installer så som normalt. Regner med at du faktisk har QT installert (har du KDE, så har du QT) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Hmm tror den ligger i qt3 mappen under /usr/lib. Jeg skrev da export QTDIR=/usr/lib/qt3, men får samma feilmeld. Noen flere som kan hjelpe? Jeg prøvde dette også men det hjalp ikke: ./configure --prefix=/opt/kde3 --with-qt-dir=/usr/lib/qt3 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Æsj ingen som vet altså? Er det bare fordi qt ligger i qt3 og ikke qt? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 prøv å legg inn qt-devel Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Legg til stien (path'en ) hvor qt bibliotekene ligger i /etc/ld.so.conf, hvis de ikke ligger der fra før (dette er altså en sti som har lib inni seg, f.eks. /opt/qt3/lib, eller /usr/lib/qt3). Deretter kjører du ldconfig som root. Dette oppdaterer "databasen" på hvilke biblioteker (libs) som du har installert. Dette er kanskje feilen, prøv igjen etter dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå