Araho Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei! Jeg har et par prosjekter på gang med hjemmelagede stativer og slikt. I den sammenheng har jeg behov for å lage en festemekanisme, og trenger da slike standardskruer som det finnes sokler til på alle kameraer nå for tiden. Hva er dimensjonene på standard "stativskruer", om jeg kan kalle det det? Og vet noen hvor man får tak i slikt? Mvh Araho Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Google kjapt, og fant 2 typer som brukes. 1/4-20 UNC[/url][2] eller 3/8-16 UNC. UNC er da gjengetypen USA og Canada bruker(Unified Thread standard), og skiller seg fra den vi bruker(ISO Metric). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) 1/4x20" gjenger, Tommeskrue ikke millimeter. Du kan stikke innom et Volvo-verksted, noen som driver med Amerikanske biler/deler, motorverksted, fotobutikk, velassortert maskinforretning, etc. eller kjøpe på eBay. Endret 22. januar 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Araho Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Ok, tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Er på biltema nå og eneste jeg fant var 1/4 2' passer den? Er med i sånn sett med mange koster over 100 kr Edit: Kan bekrefte at ikke maxbo, biltema, bilxtra eller clas ohlson har skruen. Hvis ikke den heter noe annet i norge da -_- Endret 7. mars 2012 av m4sta Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Tingstad/wurth bruka å ha godt utvalg i forskjellige skruer, gjerne med mulighet til å kjøpe bestemt antall... Lenke til kommentar
Araho Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg fant på den lokale spesialistjernvarehandelen (Molde Jarnvareforretning). De lagerfører jo omtrent alt, så om du har en slik butikk i nærheten, kikk der. Ligger ofte i industriområdene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå