Gå til innhold

Boks som bare trenger internett for tv?

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier :) er på jakt etter en boks ala vanlig tvmottaker eller dreambox. Men som bare trenger internett for at en skal få tvkanaler.

Finnes det noen slike løsninger? helst med Kontroll. Kan også si jeg er litt på jakt etter program på pc som kan gjøre dette også. Men først og fremst boks :)

MVH Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok takk for svar så langt :)

Har en annen løsning som kansje er lettere?

Tenkte at det kansje er mulig å streame tv kanaler over nette fra en plass jeg har mulighet til å sette opp parabol eller kabel? samtidig skifte kanaler eller noe slikt? Sitter for øyeblikket med tv fra en coax kabel dirkete fra vegg. Det virker som det er parabol som mottar dette signalet men bildet er skikkelig dårlig. Bor i et studenthus. Vet ikke om denne kabelen kan brukes til noe? Eventuelt hvordan kan jeg finne ut av dette?

Lenke til kommentar

Som emnetittelen sier :) er på jakt etter en boks ala vanlig tvmottaker eller dreambox. Men som bare trenger internett for at en skal få tvkanaler.

Finnes det noen slike løsninger? helst med Kontroll. Kan også si jeg er litt på jakt etter program på pc som kan gjøre dette også. Men først og fremst boks :)

MVH Stian

Det finnes bokser for IPTV som stemmer bra med beskrivelsen din, men det koster like dyrt i abonnement som kabel/parabol/bakkenett etc. Nextgentel og Altibox, f.eks. Hva slags internett har du, fiber eller kobber via telefonkontakt, hvilken hastighet har du, hvilken internettleverandør har du og hvilke andre kan levere der du bor?

Lenke til kommentar

Så fint det i det minste finnes noe lignende :)

Er ikke sikker på provider da de jeg leier via er sitel.no

Men går via skolen. Sitter lett med 100mbit opp og ned på speedtest.no

Internett kommer ifra veggen, men jeg vet ikke hvor dette kommer ifra før det ender opp hos meg desverre.

Mange takk for svar så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...