Gå til innhold

Hjemmekino

Anbefalte innlegg

Kan anbefale NAD T752 og Dali AXS10k.

Veldig veldig veldig nydelig til ordentlig metal (liker ikke lo-fi kjeller-blackmetal).

Red Harvest, Ram-Zet, Iron Maiden, Megadeth, Rammstein, InFlames, osv...

Skru opp volumet og se snøras-scenen i "xXx" så skjønner man fort hvorfor jeg ikke har lyst til å koble til 12"-subwoofer'n som står på rommet mitt. (Ja, vet at det er en dritfilm.)

(Høyttalere som kan spille nydelig også under harde forhold og en forsterker som holder mål.)

Kan anbefale å kjøpe f.eks. billig NAD-DVD-spiller.

(Billig-høyttalere er jo f.eks. Dali's "Blue"-serie. Mye bass, mye liv, men noget kjip lydkvalitet...)

Men er også enig med endel andre her; en god prosjektor er noe som bør anskaffes fort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!!

Jeg har hatt mange, og hørt på flere typer høyttalere. Må si at B&W er det jeg har vært mest fornøyd med. Veldig bra lyd generelt, spesielt mellomtonen må jeg si er utrolig bra!

Vil anbefale deg å kjøpe B&W høyttalere. Størrelse og sånt må du nesten finne ut av selv. Dra ned på f.eks. hifiklubben og hør på forskjellige typer, og velg den DU syns høres best ut. Her velger du jo litt ut ifra pris også.

Personlig er jeg ikke særlig fan av sub. Vil heller anbefale å bruke penger på større høytaler med mer trøkk. Men som sagt; hør selv og se hva du liker best.

Denon og marantz er veldige gode alternativ til forsterker og dvd spiller. Men de kan bli litt dyre med tanke på den prisen du har sagt. Derfor kan du kanskje titte på Harman Kardon, som er litt rimeligere, men ganske bra. Philips er enda rimilegere, kjøper du noe av det "dyrere" fra philips, så får du ganske bra dvd og forsterker i forhold til prisen.

Men husk! Det er alltid sånn at den prisen du betaler er den kvaliteten du får! (innenfor visse grenser)

-Alexander

Lenke til kommentar
Hei!!

Jeg har hatt mange, og hørt på flere typer høyttalere. Må si at B&W er det jeg har vært mest fornøyd med. Veldig bra lyd generelt, spesielt mellomtonen må jeg si er utrolig bra!

Vil anbefale deg å kjøpe B&W høyttalere. Størrelse og sånt må du nesten finne ut av selv. Dra ned på f.eks. hifiklubben og hør på forskjellige typer, og velg den DU syns høres best ut. Her velger du jo litt ut ifra pris også.

Personlig er jeg ikke særlig fan av sub. Vil heller anbefale å bruke penger på større høytaler med mer trøkk. Men som sagt; hør selv og se hva du liker best.

Denon og marantz er veldige gode alternativ til forsterker og dvd spiller. Men de kan bli litt dyre med tanke på den prisen du har sagt. Derfor kan du kanskje titte på Harman Kardon, som er litt rimeligere, men ganske bra. Philips er enda rimilegere, kjøper du noe av det "dyrere" fra philips, så får du ganske bra dvd og forsterker i forhold til prisen.

Men husk! Det er alltid sånn at den prisen du betaler er den kvaliteten du får! (innenfor visse grenser)

-Alexander

Nei greit at sub ikke er å foretrekke i musikk, men han skriver jo at han primært skal bruke anlegget til hjemmekino, da er sub å foretrekke.. Skal si meg meget enig i at b&w leverer skikkelig bra høytalere, men han hører metal, og man får ikke mye dypbass ut av en stativ b&w..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...