khvm Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei. Reiser til New York 13-24. mai med min kjære, og vi trenger sårt et rimelig hotell for denne perioden. Jeg har googlet dette uttallige ganger nå, men det er så sprikende svar ift. hva som er bra og billig samtidig. Et helt normalt hotell ligger jo på over 10 000 kr for denne perioden, noe jeg finner ganske dyrt. Ønsket er å bo på Manhatten, men jeg er selvfølgelig fleksibel ift. bosted, så lenge det ikke er i ghettoen. Jeg leste for øvrig at det kan være en smart idé å ta seg inn på hotell i New Jersey, og heller ta toget i 3 min inn til NYC. Noen som kan bekrefte dette? Evt. hvilke hotell? jeg har også lest at det kan være smart å vente til april/mai (rett før avreisedato), da man kan få gode deals hos ww.hotwire.com. Dette høres imidlertid sketchy ut. Spesielt mtp. at jeg liker å ha alt i orden i god tid før jeg ankommer bestemmesstedet. Håper noen har noen gode svar å komme med. På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hvis du skal være i New York i 11 netter, synes jeg ærlig talt ikke 10000 kroner høres mye ut. Det blir under 1000 kroner natten. Ellers funker det greit å bo i f.eks. New Jersey. Jersey City f.eks. skal ha greie forbindelser til Manhattan. 2 Lenke til kommentar
khvm Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Hvis du skal være i New York i 11 netter, synes jeg ærlig talt ikke 10000 kroner høres mye ut. Det blir under 1000 kroner natten. Ellers funker det greit å bo i f.eks. New Jersey. Jersey City f.eks. skal ha greie forbindelser til Manhattan. Noen anbefalinger på hoteller i NYC eller NJ? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) 11 dager høres veldig mye ut for New york. Husk at pengene du sparer på å bo utenfor øya fort kan bli brukt opp på transport. Har prøvd toget over til New Jersey til hotell der, med det var langt fra så behagelig som å bo midt på øya. Når man drar ut må man liksom gjøre ferdig alt for hele dagen og først komme tilbake på kvelden og man kan ikke kjøpe noe når man ser det for da må man drasse rundt på det resten av dagen. Endret 22. januar 2012 av robertaas Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 11 dager høres veldig mye ut for New york. Husk at pengene du sparer på å bo utenfor øya fort kan bli brukt opp på transport. Har prøvd toget over til New Jersey til hotell der, med det var langt fra så behagelig som å bo midt på øya. Når man drar ut må man liksom gjøre ferdig alt for hele dagen og først komme tilbake på kvelden og man kan ikke kjøpe noe når man ser det for da må man drasse rundt på det resten av dagen. ..mens for andre kan 11 dager være passe. Personlig prøver jeg å ikke være der for lenge hver gang, for å ha lyst til å komme tilbake igjen . Reiser for 5. gang til sommeren. Og avstanden fra Jersey City over til Manhattan kan vel være mindre enn f.eks. mellom to punkter på Manhattan? Skal trådstarter være der i 11 dager regner jeg med at de kommer til å bevege seg rundt, og da ville det for meg vært ett fett om jeg bodde på Manhattan eller i Jersey hva transport rundt omkring angår. Jeg har tidligere bodd på Radisson Martinique, The Roosevelt Hotel, og DoubleTree Metropolitan (I tillegg til et W-hotell som nå ikke fins lenger). Kan trygt anbefale alle, men de er kanskje ikke helt i din prisklasse. Et tips kan være at enkelte av hotellene har egne Facebooksider, der de tilbyr lavere priser. Booket selv på den måten på DoubleTree Metropolitan i fjor, og har booket på samme måte på DoubleTree Guest Suites Times Square til sommeren. Som et eksempel: DoubleTree Metropolitan, har en såkalt Best Available Rate på 309 dollar per natt. Det er en pris man kan endre og kansellere så mye man orker, og man betaler først når man sjekker ut. Prepaid, som man betaler med en gang, koster 289 dollar per natt. Facebookpris - som har samme betingelser som Best Available Rate - varierer litt fra natt til natt, men den ligger med 249 dollar som laveste, og 278 som høyeste. Altså får du det fleksible rommet, til en pris som er lavere enn det ikke-fleksible Kanskje litt over prisklassen din, men greit å vite Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Det er 3 år siden nå, men jeg klarte få tak i Comfort Inn Manhattan til 100 US natta inkludert enkel frokost og wlan. Hotellet ligger i 35th Street mellom 5th og 6th avenue, mer sentralt kommer man omtrent ikke. Det var ikke akkurat noe luksushotell, men jeg overlevde. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 23. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Det er 3 år siden nå, men jeg klarte få tak i Comfort Inn Manhattan til 100 US natta inkludert enkel frokost og wlan. Hotellet ligger i 35th Street mellom 5th og 6th avenue, mer sentralt kommer man omtrent ikke. Det var ikke akkurat noe luksushotell, men jeg overlevde. Det hotellet du snakker om kunne jeg tenke meg, men havner på over 15 K for oppholdet der nede. Det rimeligste jeg finner i sentrum er http://no.hotels.com/hotel/details.html?pa=2&pn=1&ps=2&tab=description&destinationId=1506246&hotelId=229259&arrivalDate=13-05-2012&departureDate=24-05-2012&rooms[0].numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first Finnes det virkelig ikke rimeligere måter å bo i byen på? Skjønt blir det ca. 3500 NOK på hver av oss, men likevel er det svindyrt! Noen andre?? PS! Hvor tidlig burde jeg bestille på forhånd for å få best pris? Bestiller dere gjennom norske nettsteder? Endret 23. januar 2012 av khvm Lenke til kommentar
SelinaNewYork Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Det er 3 år siden nå, men jeg klarte få tak i Comfort Inn Manhattan til 100 US natta inkludert enkel frokost og wlan. Hotellet ligger i 35th Street mellom 5th og 6th avenue, mer sentralt kommer man omtrent ikke. Det var ikke akkurat noe luksushotell, men jeg overlevde. Det hotellet du snakker om kunne jeg tenke meg, men havner på over 15 K for oppholdet der nede. Det rimeligste jeg finner i sentrum er http://no.hotels.com/hotel/details.html?pa=2&pn=1&ps=2&tab=description&destinationId=1506246&hotelId=229259&arrivalDate=13-05-2012&departureDate=24-05-2012&rooms[0].numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first Finnes det virkelig ikke rimeligere måter å bo i byen på? Skjønt blir det ca. 3500 NOK på hver av oss, men likevel er det svindyrt! Noen andre?? PS! Hvor tidlig burde jeg bestille på forhånd for å få best pris? Bestiller dere gjennom norske nettsteder? Hei! Jeg har akkurat skrevet et innlegg om rimelige hoteller paa NewYorkInsider.No - skal legge inn flere poster om billige hotell snart! Bare la meg faa vite det hvis du vil at jeg skal sjekke ut et hotell for deg her I New York ( bor her ) Selina Lenke til kommentar
6 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 3500 pr pers for 11 netter er svin billig! Og det er sentralt. Så skjønner egentlig hva du klager over xD Lenke til kommentar
khvm Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Hei igjen folkens. Nå har prisen på hotellet som i utgangspunktet lå på kr. 7000 steget til kr. 9000. Stiger prisene virkelig så fort flere måneder i forkant av selve oppholdet? Føler nå at alt hell er borte når det gjelder å få et sentralt og billig hotell i New York. Vil prisen gå tilbake til det den en gang var? En venn tipset meg om Hotwire hvor man nærmest kan vente til et par uker før avreise med å bestille og fortsatt få et billig hotell. Er generelt skeptisk til slike løsninger ettersom jeg liker å ha ting i orden i god tid på forhånd. Noen som har erfaringer med denne nettsiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå