Gå til innhold

hvordan har obama klart seg?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg har ikke fulgt med på hva obama har villet gjøre, eller hva han har fått til. så jeg håper noen her som har mye mer kunnskap enn meg kan forklare ganske godt hvordan han har klart seg.

jeg har lest at noen, jeg aner ikke hvor mange, har klaget over obama. jeg vet heller ikke hva de mener er feil. klaging blir det jo uansett, med mindre 100% er helt enige med lederen, så det er ingen overraskelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ser man på demokratiske velgere ser man at 84% er fornøyde , 9% misfornøyde og 7% har ingen mening.

Ser man på Republikanske velgere ser man selvsagt at : 9% Fornøyde , 85% misfornøyde og 6% har ingen mening.

Uavhengige velgere (såkalte independents) er : 36% Fornøyde , 52% misfornøyde og 12% har ingen mening.

Dette er tatt fra Fox News som ikke akkurat er snille mot Demokratene : http://www.foxnews.com/topics/fox-news-polls.htm

Personlig så tror jeg at sirkuset rundt republikanerne kommer til å koste dem valget, problemet blir liggende litt i senatet dog som kommer til å krangle og være imot enhver forandring obama adminstrasjonen ønsker , noe som sannsynligvis kommer til å fortsette å skade Amerikansk økonomi i årene som kommer.

Middelklassen blir nok fattigere , flere kommer til å bli lutfattigere og de rike stadig rikere...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

er det litt som hevn at motstanderne sier eni til alt obama vil endre på? hvordan kan de få til noe som helst da?

Lenke til kommentar

Syns jaggu denne mokkamannen har gjort en god jobb, ikke startet noen nye kriger, ikke værst! Han har langt på vei avsluttet det Afghanske eventyret og ting går så det suser i Irak!

Han har tross alt litt å rydde opp i og trenger minst 4 år til!

Lenke til kommentar

Virker ikke som folk skjønner i USA at presidenten ikke kan forandre ting alene, han må få det godkjent gjennom resten av papirmølla akkurat som her hjemme, og det er ikke lett når den ene siden stemmer nei kun fordi det er den andre siden sitt forslag og vice versa..

Lenke til kommentar

Obama har vært en svak president. Han har gitt seg på saker uten at det knapt har vært noen debatt, han startet en ny krig i Libya, han har signert ganske ekstreme lover som f.eks. NDAA, han har ikke gjort noen ting for en valgfinansierings-reform, han har trappet opp krigen i Afghanistan, og mye mer jeg ikke husker.

Det han lovet og ofte sier høres bra ut, men det er hva som faktisk skjer i praksis som er viktig, ikke hva han lover og sier.

Endret av A H P
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...