Gå til innhold

Ny topptelefon. Utgangspnkt Android, men åpen for Iphone


NekoJ

Anbefalte innlegg

Hei

Har klart å knuse skjermen på min Samsung Galaxy S, og tenker å benytte muligheten til å kjøpe ny telefon. I utgangspunktet spiller ikke pris så stor rolle, er villig til å bruke opp mot 6-7 lapper på det.

 

Har som nevnt Samsung Galaxy S(1) nå, og har vært veldig fornøyd med den, og ser derfor først og fremst på Samsung. Galaxy S2 begynner vel å bli litt "utdatert" nå, hvis man vil ha det nyeste? Har blitt litt forelska i Galaxy Note, men lurer på om den kanskje blir litt stor. Mobilen er med på treningsturer mange dager i uken, og den kan vel bli litt upraktisk å dra med seg overalt. Jeg må dra innom en butikk og se størrelsen irl.

 

Galaxy Nexus virker litt for avansert for mitt bruk, så tror ikke den er aktuell.

 

Ellers er jo alltid iPhone et alternativ. Er litt skeptisk til om jeg kommer til å like den etter to år med Android som jeg har vært veldig fornøyd med. Men det er jo unektelig en bra telefon, og i.o.m jeg bruker Mac, vil jo disse komme bedre overens enn hva min Samsung gjør.

 

Eller burde jeg vente med å kjøpe? Noe som kommer de neste ukene/månedene? Er forsåvidt ikke noe jeg må ha med en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I slutten av februar er den neste mobil-konferansen der det forventes at neste generasjon Samsung Galaxy skal avdekkes. Vil tro at HTC også skal slå til med en ny topptelefon. Huawei har nettopp lansert en ny telefon som er verdens tynneste og gode specs. Men som sagt tidligere vil jeg anbefale deg å vente til Mobile-World-Congress (tror jeg det het) er ferdig, nye tegra 3 med firekjernes prosessor er forventet i nye high-end telefoner.

 

Jeg ser ikke helt hvordan Galaxy Nexus er for "avansert", med nye Android 4 er den i tilleg mer brukervennlig en andre Android-telefoner per idag.

 

Jeg gikk selv fra Android til iOS og jeg ble positivt overrasket. Dette kan skylde at min Android-telefon (Desire) var en skikkelig mandags-mobil, og mistet da mye moro.

 

Anyway, fortell hvilken avgjørelse du tar :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Det blir kanskje feil å kalle nexusen avansert, bare fikk inntrykk av at den var litt upraktisk utifra testen her på amobil. Ser likevel ut som en meget rå telefon, så skal ikke utelukke den heller.

 

Windows Phone er ikke noe jeg har tenkt på, nei. Dette må vel være litt mere begrenset med tanke på apps o.l. i forhold til iOS og Android?

 

Når det er messe i slutten av februar blir det vel presentert modeller som kommer senere på året? Så det som blir presentert nå kommer til sommeren/høsten? Eller? Så lenge gidder jeg hvertfall ikke vente.

Lenke til kommentar

Hva med og prøve noe anet enn Samsung.

Motorola Razr for eksempel toppmodellen til Motorola. :thumbup:

 

Det som er så bra med Motorola er at de nekter og betale Microsoft for vær solgte Aandroid telefon.

 

Microsoft mener at i Aandroid er det noen patent som Microsoft eier og da mener de at de som produserer Aandroid mobiler må betale for og få lov til og bruke patentene. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Tror ikke det tar flere måneder fra mobilen er lansert til den er å finne i butikkhyllene. iPhone 4S brukte 10 dager fra lansering til kjøpsdag i de store landene mens 24 i Norge. Hvor lenge kan du maks vente ?

 

Både Android Market og AppStore har masse større utvalg av apps enn Windows Phone sitt Market som for kort tid siden kom opp i 50 000 applikasjoner.

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig åpen for andre ting også. Skal lese på motorolaen :)

 

Aner ikke hvor lang tid det tar fra de blir presentert til de er til salgs. Kommer hvertfall ikke til å kjøpe noe før den 10. neste måned. Har vel ikke noe maksgrense på hvor lenge jeg kan vente. Skjermen er knust på galaxyen jeg har nå, men den fungerer, så det er ikke veldig stress. Kjenner bare meg selv godt nok til å vite at når jeg først har bestemt meg for å kjøpe slike ting, blir jeg fort utålmodig ;)

Lenke til kommentar

 

1 Den heter HTC Sensation XE eller Sensation XL

 

2 Skulle TS velge XL ville han uansett komt tilbake til det at telefonen har litt stor skjerm til trening.

 

3 Tester sier at lyden ikke er verdt så mye. Man betaler 1000 kr ekstra for øretelefoner som ikke leverer så mye bedre musikk. Litt selvfølgelig, men ikke verdt 1000.

Lenke til kommentar

Akkurat det med trening er ikke noe jeg tenker på med selve telefonen. Eneste er at jeg ser for meg at f. eks Note kan bli stor i lomma når man jogger/sykler og lignende. Ellers bruker jeg har jeg en vanntett poselignende sak jeg har mobilen i, så om den er vanntett eller ikke er ikke så viktigtig.

 

Takk for forslaget, men tror ikke Xperia Active er det jeg ser etter. :)

Lenke til kommentar

Jeg har Note, og er storfornøyd med den på alle måter. Har prøvd det meste av telefoner, og kan si at hvis du har store nok hender, så er det ingenting som kommer i nærheten. Utrolig rask, deilig design, vanvittig bra skjerm som er enda enklere å bruke enn andre telefoner i tillegg til veldig god batteritid gjør telefonen til den beste på markedet nå etter min mening, uansett OS.

 

Kan også nevne at jeg har hatt mobilen i lomma på fire styrketreninger denne uken også ... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ligg unna Motorolaen den er skikkelig treg på nett selv om du har bra wifi..kameraet er også en vits i forhold til feks iphone og s2. Ta en tur i butikken og prøv note se om den er for stor:)ellers så er s2 kanskje"gammel" har hatt den 10mnd nå og det er det lengste jeg har hattt en tlf på ca 5år nå den er forsatt en toppmodell og så er den overraskende solid:)har "investert"i et litt større batteri 300kr..så da varer den litt lengere der også.

Lenke til kommentar

Var innom butikk i dag og sjekka ut Note og Nexus. Noten var overraskende "liten", i forhold til inntrykket jeg har fått gjennom bilder. Tror det skulle gått greit å leve med den. Nexusen var også veldig flott, så per nå ser det ut som det står mellom de to. Får ta noen uker på å tenke over valget.

Lenke til kommentar

HAr også Galaxy Note og kan ikke si anna en at jeg er stor fornøyd! Mobilen i seg selv er jo en opplevelse. Surfinga, spillinga og alt funker meget fint og raskt. Kan også si at kameraet imponerer gang på gang, og lyden i musikk spilleren funker som en drøm ;)

 

Har også brukt mobilen på trening,er ikke den høgeste i klassen ( 1,65) så kjenner den river litt i lomma, men då legg jeg den ofte bare i jakken, så er problemet løst... :D

 

Vill bare si løp og kjøp ;) Mobilen er FANTASTISK!!! :D

 

Men....

 

Ønsker du noe "nytt" kan du jovente til blant annet:

- Samsung Galaxy S3 ( MWC, forhåpentligvis )

-Lg optimus x3 ( MWC, forhåpentligvis )

-Htc Supreme ( MWC, forhåpentligvis )

-SOny Xperia S ( MWC, forhåpentligvis )

-Nokia Lumia med WP (har ikke selv prøvt dette, men det sies å være veldigt godt og effektivt ;) )

 

LInk: http://www.mobili.no/nyheter/oppfolgerne-vi-ser-frem-til/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...