Pompagil Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Hei, jeg tar Elektro som privatist nå, får til alt av teori og mattematikk. Men har litt problemer med tegning av disse skjemaene. Kan noen av dere vise hvordan man tegner ett flerlinjeskjema av dette? Jeg har ikke peiling på hvordan man gjør det. Hadde satt stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
Munty Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Litt fakta klarert først. Serievenderen skal skru av og på lampe A og lampe B, men bryteren for lampe B skal også skru av og på stikkontakten? EDIT: Lette igjennom gamle skoleoppgaver, vet jeg har hatt en slik før, men dette var det beste jeg kunne finne. Hjelper kanskje om det er uklarheter i koblingen av selve serievenderen. Endret 22. januar 2012 av Munty Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Eksempel på hvordan skjemaet kan tegnes om stikkontakten skal skrus av sammen med høyre lampe. Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Regner med at stikkontakten skal ha fast strøm uavhengig av lampene. Derfor må du har en 3-leder fra koplingsboksen og ned til lampa og derfra videre til stikkontakten med en 2-leder Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 Tenkte det samme, men syntes det var rart å bruke lampe som koblingspunkt. Vi har lært at vi (helst) ikke skal gjøre det. Mulig det bare gjelder våre lampearmaturer dog. Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 27. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) de fleste lampearmaturer kan ikke bli brukt som koblingspunkt, men noen har 2 ekstra inn/uttak som kan brukes til videreføring av fasene... (Iallefall de vi bruker) Endret 27. januar 2012 av stelar7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå